Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Beetje off-topic.. maar best interessant en opmerkelijk E-nieuws.
 
Beetje off-topic.. maar best interessant en opmerkelijk E-nieuws.
Als ik dat zo lees voldoet die auto prima aan mijn eisen.
 
Als ik dat zo lees voldoet die auto prima aan mijn eisen.
Frontaaltje is wel een ding.
Maar wellicht overdrijven ze wat.
Chinese airbag in het stuur +€500? :+
En ze maken hier waarschijnlijk nog een vette marge op die auto. _O-
 
Je moet ook geen frontaaltje maken, dat doe je met de motor toch ook niet?

Voor de duidelijkheid, ik vind dat auto's beter uitgerust kunnen worden zonder gordels en met een uitstekende pen midden in het stuur.
 
Je moet ook geen frontaaltje maken, dat doe je met de motor toch ook niet?

Voor de duidelijkheid, ik vind dat auto's beter uitgerust kunnen worden zonder gordels en met een uitstekende pen midden in het stuur.
Ik heb al twee keer iemand gehad die een frontaaltje bij mij kwam maken. _O-
Gespind en van rechtsachter zo naar voren.

In een documentaire over de airbag zag ik de ontwikkelaar een opmerking maken dat de autogordel ongelooflijk veel levens heeft gered sinds de introductie. :?
Uitstekende pen?
 
Het is wel menselijk om al die veiligheidssystemen tot het randje te gebruiken.
Dat is allemaal om met meer zelfvertrouwen te appen tijdens het rijden. Of anders om lomper een blinde bocht in te knallen bij slecht weer.
Al is het gemiddeld voor de grote groep natuurlijk wel gewoon extra veilig.

Ik sla deze waggie in ieder geval even over na dit verhaal. En dat terwijl ik ook gewoon woonwerk verkeer heb gedaan in een Fiat 500 uit 1970. :X
 
Het is wel menselijk om al die veiligheidssystemen tot het randje te gebruiken.
Dat is allemaal om met meer zelfvertrouwen te appen tijdens het rijden. Of anders om lomper een blinde bocht in te knallen bij slecht weer.
Al is het gemiddeld voor de grote groep natuurlijk wel gewoon extra veilig.

Ik sla deze waggie in ieder geval even over na dit verhaal. En dat terwijl ik ook gewoon woonwerk verkeer heb gedaan in een Fiat 500 uit 1970. :X
Die werden indertijd mede uit productie genomen om veiligheidsredenen dacht ik?
 
7A02B5C9-70F1-488B-8BBF-5C3C1513BB6E.jpeg


 
Ziet er precies uit als mijn Honda Sabre 750 uit 1985. Die ik 25 jaar geleden had.
 

Bijlagen

  • 1984-Honda-VF700S-Black-1.jpg
    1984-Honda-VF700S-Black-1.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 7
Zat net naar een Zero S 2015 occasion te kijken en dan kom ik dit tegen... De algemene vorm en zithouding doen me sterk denken aan de Benelli 502 Cruiser, vraag me dan ook af of ik er goed op zou passen met m'n 1m92.
Benelli,..heeft er wel wat van inderdaad. Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is de range van deze knapperd?
 
Benelli,..heeft er wel wat van inderdaad. Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is de range van deze knapperd?
419 km mits je 50 km snelheid aanhoud.. oftewel geen 400+ ;). Zal wel ergens in de 300 liggen?? Vaag ook weer.

De site geeft verder aan:
250km range @ 80km/h
150km range @ 120km/h

Top speed: 135km/h

Voor een prijs van 'onder de 10k' volgens de maker, van een totaal onbekend chinees merk zonder enig track record van vorige motoren ben ik iig erg benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Benelli,..heeft er wel wat van inderdaad. Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat is de range van deze knapperd?
Dit is de accu iig:
Battery max capacity is 16.6 kWh, with a nominal capacity of 14.3

Iets meer als de eerste serie Energica's en hij heeft wat minder vermogen/koppel dus in theorie zou hij de cijfers hier boven moeten kunnen halen inderdaad.

Nier verkeerd voor het geld, maar eens de eerste praktijktesten afwachten
 
419 km mits je 50 km snelheid aanhoud.. oftewel geen 400+ ;). Zal wel ergens in de 300 liggen?? Vaag ook weer.

De site geeft verder aan:
250km range @ 80km/h
150km range @ 120km/h

Top speed: 135km/h

Voor een prijs van 'onder de 10k' volgens de maker, van een totaal onbekend chinees merk zonder enig track record van vorige motoren ben ik iig erg benieuwd.
Als ik er 150 kilometer mee kan rijden op een batterijlading klinkt het niet beroerd. Je moet zo,n ding toch eerst in het echt zien en rijden, dan weet je pas echt hoe dat is. Ik weet inmiddels hoe belangrijk dat is.
 
Dit is in ieder gunstig voor de concurrentie op de markt.
Ik ben wel bang dat als ik dit jaar een elektrische motorfiets koop, er volgend jaar ineens subsidie is zoals bij auto's.
Vooral in Noorwegen zijn ze er veel meer mee bezig dan hier. 8)7
Maar mijn vriendin heeft onlangs haar tweede auto en nu met korting gekocht.
Dat wil ik dan op een motor. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan