Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik ben wel bang dat als ik dit jaar een elektrische motorfiets koop, er volgend jaar ineens subsidie is zoals bij auto's.

Ze zijn er wel mee bezig, nav de korting op auto's zijn er toen vragen gesteld over motoren.
Er zou opnieuw naar gekeken worden.
Maar ja ambtenaren en snel werken enz is wel een dingetje.

Aan de andere kant kan er idd zo maar ineens een stukje subsidie loskomen idd.
 
Ze zijn er wel mee bezig, nav de korting op auto's zijn er toen vragen gesteld over motoren.
Er zou opnieuw naar gekeken worden.
Maar ja ambtenaren en snel werken enz is wel een dingetje.

Aan de andere kant kan er idd zo maar ineens een stukje subsidie loskomen idd.
Het was uiteraard ook nog geen aandachtspunt, de beschikbaarheid was minimaal.
Nog een nice markt..
Bedenk het mij nu pas, voorheen had ik de RevoNEX zo gekocht.
Nu ga ik wel even afwachten.

Binnenkort bestellen en levering eind van het jaar.. in januari bestellen en februari rijden is wellicht -/-€3.000. O-)
 
Met deze ergonomie vraag ik me af hoe de testrijder er uitziet.🐒
Ik denk ongeveer zoiets..

Knipsel5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn Jeep Cherokee garage is bezig de XJ's om te bouwen naar elektrisch. Vooralsnog alleen 2WD en een proef met een stuk of 10 auto's. Op het moment dat ze ook 4WD gaan doen, ga ik maar eens hard nadenken over een Jeep-project ....

En in de Energica app groep zit iemand die het ombouwen van Porsches als werk doet.
 
Ik weet nog niet precies wat ik er van moet denken....om een mint Porsche om te bouwen naar elektrisch nee.
Om een dik restauratieproject op te knappen en elektrisch te maken eh ja denk het wel.
 
Ferrari 308 GTS conversie.
Accelereert nu tweemaal (!) zo snel, is lichter (!) en heeft een betere gewichtsverdeling.

 
Ferrari 308 GTS conversie.
Accelereert nu tweemaal (!) zo snel, is lichter (!) en heeft een betere gewichtsverdeling.

V10 geluid krijg je erbij op stick-O-
 
Nee hoor, ouder dan 40 jaar heeft automatisch vrijstelling. Ik mag dus zelfs gewoon met mijn tweetakt Trabi gewoon door centrum Utrecht rijden. Lekker de choke vol open en roken maar!
Geen idee wat dit was, de foto's doen het helaas niet meer.
Achter de ramen protest vellen dat hun hobby gekilled word door de millieuzone. :')

PSX_20210121_151412.jpg

Maar vrijstelling wist hij dan ook niet. 8)7 :t
 
Nee hoor, ouder dan 40 jaar heeft automatisch vrijstelling. Ik mag dus zelfs gewoon met mijn tweetakt Trabi gewoon door centrum Utrecht rijden. Lekker de choke vol open en roken maar!
Verkeerde voorbeeld, de milieuzone in Utrecht (en ook in Den Haag en Amsterdam) geldt alleen voor diesels...
 
Prima. Dat verandert niks aan het feit dat ik nog steeds met een stinkende, walmende Trabant door de milieuzone mag reutelen.
En als ik nog maar 22 jaar want mag ik dat ook weer met m'n V70 diesel.

Maar daar gaat het hier niet over.
Het lijkt me juist wel heel leuk om een schade Leaf te kopen en de inhoud om te bouwen naar de extra Trabi die achter in mijn tuin staat. Dat houd de zaak een beetje in evenwicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan