Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Daarom durf ik met mijn K12 wel tegen een R1 te rijden, doordat mijn K ongeveer een meter langer is is het voor mij veel gemakkelijker.
Heb je geen wheely control en anti doorslip? Dan draai je gewoon 8000 toeren, laat de koppeling knallen en de elektronica doet de rest. En ik denk dat je best 100 in zijn 1 kan rijden voordat de begrenzer in grijpt. Ik zou het niet te vaak doen.
 
Heb je geen wheely control en anti doorslip? Dan draai je gewoon 8000 toeren, laat de koppeling knallen en de elektronica doet de rest. En ik denk dat je best 100 in zijn 1 kan rijden voordat de begrenzer in grijpt. Ik zou het niet te vaak doen.
Mijn eerste gaat tot 148 kilometer. :)

Dankzij de quickshifter, launch- en wheeliecontrol en verschillende rijmodi kan je binnen 2,6 seconden naar de 100 km/h vliegen.
De eerste versnelling gaat bij 14.100 Rpm tot ongeveer 150 km/h, en de tweede gaat naar de 250 km/h.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de Zero zeker niet spectaculair met optrekken. Niets bijzonders als je een redelijke motorfiets gewend bent. Afremmen vond ik veel spannender nadien.

Je had hem zeker op ECO modus staan....

Hij gilt niet, hij laat het achterwiel niet spinnen; geen kouwe drukte maar ondertussen rijdt mijn S al elke viercilinder zoek dus het zal nog een beetje meevallen met zo’n DSR.
 
Tja, wat wil je... Alles is trager dan de Energica.

De Zero S heeft nog geen 40 kW, de Energica heeft iets van 120 kW; drie keer zoveel.

Je moet zo ook niet vergelijken, het is gewoon een andere motor inderdaad.

Net zoals bij ICE zijn er uiteraard bij de EV ook al meerdere types. Een Transalp is inderdaad ook anders dan een Fireblade.

Ik ben benieuwd wanneer die Kawa er nu eens komt, dat zou iig een serieuze concurrent voor de EGO moeten zijn.
Maar het is daar angstig stil de laatste tijd.
 
Ik ben benieuwd wanneer die Kawa er nu eens komt, dat zou iig een serieuze concurrent voor de EGO moeten zijn.
Maar het is daar angstig stil de laatste tijd.
Volgens berichten uit de pers zouden de big four uit Japan samenwerken.
Kawasaki heeft inderdaad nog wel eens een heel kaal prototype laten zien. :)

Kymco is bezig met een assemblagelijn in Italië, maar van een introductie datum voor de RevoNEX is totaal niets bekend.
Staat al wel op een Nederlandse Kymco site. Nog niet te bestellen vooraf. Kom op met de geit. O-)
 
Laatst bewerkt:
Vooralsnog is het erg stil in die hoek. Ik denk dat de elektrische motorfiets nog niet genoeg marktaandeel wegsnoept.
 


Een electrische Indiase Kawa kloon in een catchy filmpje. De specs zijn niet heel spannend maar voor India voldoet het prima. Als er genoeg van dit soort fietsen geproduceerd en verkocht worden, gaan de grote merken vanzelf interesse tonen.
 


Een electrische Indiase Kawa kloon in een catchy filmpje. De specs zijn niet heel spannend maar voor India voldoet het prima. Als er genoeg van dit soort fietsen geproduceerd en verkocht worden, gaan de grote merken vanzelf interesse tonen.
En de rijder is nooit meer terug gevonden, kwam zonder stroom niet weg uit de natuur. _O-

Maar gaaf ding. :9

There is a new entrant in the electric two-wheeler segment in India, and no, it is not another electric scooter.
It’s a high-performance electric motorcycle known as the Kabira KM4000. It comes from a Goa-based startup called Kabira Mobility.

The new Kabira KM4000 electric bike is a naked streetfighter.
It reminds us of the old Yamaha FZ-S from the front whereas the side profile, especially the shape of the fuel tank, and the tail lamp are quite identical to those of the Kawasaki Z1000.

Interestingly, Kabira Mobility has also launched another electric motorcycle called Kabira KM3000 which is a fully-faired machine reminiscent of the Kawasaki Ninja 300.

Knipsel19.jpg


The KM4000 electric motorcycle has a Li-ion battery pack which has a usable capacity of 4.4kWh.
In a single charge, it can provide a max range of 90km, 110km, and 150km when being ridden in the Sports, City, and Eco mode respectively.
To charge the battery pack, there are two modes - Eco Charge and Boost Charge.
The former takes 6 hrs 30 mins to fully charge the battery pack whereas the latter can do it in just 2 hrs.

Kabira Mobility has fitted a 5000W motor in the KM4000.
It can generate a peak power of 8000W. It is capable of taking the electric motorcycle from 0-40km/h in just 3.1 seconds.
The top speed is 120km/h.

The new Kabira KM4000 electric motorcycle has been priced at INR 1,36,990 (ex-showroom, Goa).
Bookings will be open from 20 Feb 2021 and the deliveries will start in May. Initially, the KM4000 will be available in 9 cities – Delhi, Mumbai, Ahmedabad, Pune, Hyderabad, Bangalore, Chennai, Goa, and Dharwad.

Indian Rupee
136990 INR
=
1563.68 EUR
 
Laatst bewerkt:


Een electrische Indiase Kawa kloon in een catchy filmpje. De specs zijn niet heel spannend maar voor India voldoet het prima. Als er genoeg van dit soort fietsen geproduceerd en verkocht worden, gaan de grote merken vanzelf interesse tonen.
Ik zie een Indiër naar apocalyptische beelden op een klein schermpje kijken totdat de stroom uitvalt. Hij besluit te vluchten op een brommertje richting het platteland. Daar aangekomen blijkt iedereen dood te zijn na een nucleaire aanval van buurland Pakistan. Uiteindelijk komt het brommertje met een lege batterij tot stilstand in een soort ground zero. :+
 
En de rijder is nooit meer terug gevonden, kwam zonder stroom niet weg uit de natuur. _O-

Maar gaaf ding. :9

There is a new entrant in the electric two-wheeler segment in India, and no, it is not another electric scooter.
It’s a high-performance electric motorcycle known as the Kabira KM4000. It comes from a Goa-based startup called Kabira Mobility.

The new Kabira KM4000 electric bike is a naked streetfighter.
It reminds us of the old Yamaha FZ-S from the front whereas the side profile, especially the shape of the fuel tank, and the tail lamp are quite identical to those of the Kawasaki Z1000.

Interestingly, Kabira Mobility has also launched another electric motorcycle called Kabira KM3000 which is a fully-faired machine reminiscent of the Kawasaki Ninja 300.

Bekijk bijlage 1597360

The KM4000 electric motorcycle has a Li-ion battery pack which has a usable capacity of 4.4kWh.
In a single charge, it can provide a max range of 90km, 110km, and 150km when being ridden in the Sports, City, and Eco mode respectively.
To charge the battery pack, there are two modes - Eco Charge and Boost Charge.
The former takes 6 hrs 30 mins to fully charge the battery pack whereas the latter can do it in just 2 hrs.

Kabira Mobility has fitted a 5000W motor in the KM4000.
It can generate a peak power of 8000W. It is capable of taking the electric motorcycle from 0-40km/h in just 3.1 seconds.
The top speed is 120km/h.

The new Kabira KM4000 electric motorcycle has been priced at INR 1,36,990 (ex-showroom, Goa).
Bookings will be open from 20 Feb 2021 and the deliveries will start in May. Initially, the KM4000 will be available in 9 cities – Delhi, Mumbai, Ahmedabad, Pune, Hyderabad, Bangalore, Chennai, Goa, and Dharwad.

Indian Rupee
136990 INR
=
1563.68 EUR
Blijft bijzonder hoe zo'n prijs spontaan meer dan verdubbelt als zoiets hier verkocht zou worden. :X

Maar voor ww verkeer met een normale kruissnelheid van 100 kmu overdag op de snelwegen, is zo'n naafmotor oplossing eigenlijk goed genoeg.
En voor onderhoud wordt het redelijk vergelijkbaar met een elektrische fiets.
Kosten van aanschaf en materiaal bij onderhoud ook lager (in India) dan hier een b-merk e-bike. :P
 
Youtube filmpje over de grote verschillen tussen electra en benzine opwekking.

Er komen nog al een aantal punten in aan bod die door de tegenstanders altijd aangehaald worden.
En ja dit zal ook vast gekleurd zijn maar het is altijd goed beide kanten te bekijken.
Het wordt iig redelijk grappig en ik denk wat overdreven gebracht. Maar de basis zal wel kloppen.

Die youtuber heb ik ook mijn vraagtekens bij niet zijn filmpje, zegt hij ook: open source video.
Maar de maker verteld hij dan weer niet, wil graag views hebben denk ik, hij is net begonnen.
Doet verder niets aan het filmpje af uiteraard.


Het rijd iig lekker en dat heb ik gisteren weer eens uitgebreid gedaan :]
 
Het rijdt zeker goed, daar kan geen zuigermotor tegenop, wat ze ook beweren.

Hij brengt het inderdaad best leuk, ik zou niet weten wat ie heeft overdreven, wel wat ie te laag inschat.
Het punt wat ik overal tegenkom is het rendement van die benzinemotor, hij zegt 30%. Dat vind ik wel héél optimistisch.
30% kun je misschien halen als álle omstandigheden optimaal zijn, dat komt alleen voor op de testbank. In het echte leven heb je vooral veel koude starts, fileverkeer, stoplichten etc en dan mag je blij zijn met de helft. Zeker met kou gaat een benzinemotor zuipen.
Alsof alleen elektrische voertuigen last hebben van kou.
 
Hij brengt het inderdaad best leuk, ik zou niet weten wat ie heeft overdreven,

Het is uiteraard wat positief gekleurd.

Maar de basis staat als een huis.
Eerste argument, denk je dat die stroom groen is?

En bij de benzine hoor je niemand over de het proces om tot benzine te komen. Dat komt zo kant en klaar uit de tank bij de Shell/Esso enz.
Magisch dat spul :+
 
In het filmpje vliegen de voertuigen met verbrandingsmotoren steeds in brand. Een beetje ironisch , omdat in het echt dat steeds met lithiumbatterijen gebeurt.
 
Goed stukje!
Het zou mij niet verbazen als we een omslag zien komen vanuit de crossmotoren.
Crossbanen verdwijnen allemaal omdat ze niet meer aan de geluidseisen kunnen voldoen. Op het moment dat er een succesvolle electrocrossbaan is, zullen er steeds meer e-crossers komen en gaan die ook meer op de weg gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan