Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Goed stukje!
Het zou mij niet verbazen als we een omslag zien komen vanuit de crossmotoren.
Crossbanen verdwijnen allemaal omdat ze niet meer aan de geluidseisen kunnen voldoen. Op het moment dat er een succesvolle electrocrossbaan is, zullen er steeds meer e-crossers komen en gaan die ook meer op de weg gebruikt worden.

Zeker waar, al vermoed ik dat de klagers ook het kettinggeluid te luid zullen vinden. Net als die aanrijdende aanhangers etc etc. Gaat allang niet meer om het geluid, zeiken is een erkende sport/hobby geworden.

Even iets compleet anders.
Ik volg de strijd tussen de elektrische inquisitie die alle ICE heidenen op de brandstapel willen hebben en de ICE heidenen die de elektrische inquisitie met fakkels en hooivorken te lijf willen gaan wel een beetje.

Vaak komt daar het argument voorbij ''Heb je er al eens op gereden''? Eerlijk is eerlijk, dat heb ik niet! Nu heb ik eens vluchtig rond gekeken en zie ik die kans ook nog niet echt. Een proefrit is best mogelijk, maar men wil toch wel een serieuze koper. Wat ik niet ben... Al zou ik het willen, ik heb het geld gewoon niet...
Rest mij de brutale vraag. Zou een medewerker van de inquisitie de overstap willen maken naar missionaris en mij de wonderen wereld van de elektrische motorfiets laten meemaken? Ik dacht gewoon aan een middagje samen touren. Beetje kijken, vergelijken, even van motoren wisselen en nog een stukje rijden.
Aanraders waar je een keer fatsoenlijk een wel heel vrijblijvende proefrit kan maken en het ook gewaardeerd wordt zijn uiteraard ook welkom!
 
Zeker waar, al vermoed ik dat de klagers ook het kettinggeluid te luid zullen vinden. Net als die aanrijdende aanhangers etc etc. Gaat allang niet meer om het geluid, zeiken is een erkende sport/hobby geworden.

Even iets compleet anders.
Ik volg de strijd tussen de elektrische inquisitie die alle ICE heidenen op de brandstapel willen hebben en de ICE heidenen die de elektrische inquisitie met fakkels en hooivorken te lijf willen gaan wel een beetje.

Vaak komt daar het argument voorbij ''Heb je er al eens op gereden''? Eerlijk is eerlijk, dat heb ik niet! Nu heb ik eens vluchtig rond gekeken en zie ik die kans ook nog niet echt. Een proefrit is best mogelijk, maar men wil toch wel een serieuze koper. Wat ik niet ben... Al zou ik het willen, ik heb het geld gewoon niet...
Rest mij de brutale vraag. Zou een medewerker van de inquisitie de overstap willen maken naar missionaris en mij de wonderen wereld van de elektrische motorfiets laten meemaken? Ik dacht gewoon aan een middagje samen touren. Beetje kijken, vergelijken, even van motoren wisselen en nog een stukje rijden.
Aanraders waar je een keer fatsoenlijk een wel heel vrijblijvende proefrit kan maken en het ook gewaardeerd wordt zijn uiteraard ook welkom!
Er is toch wel de mogelijkheid om er eentje te huren??

Ik wacht op de Kymco RevoNEX (en of de spec qua accu verder ok zijn), die zou dit jaar moeten komen.
Dan kunnen we altijd eens kijken.
Maar introductie en werkelijk leverbaar kan nog zomaar anderhalf jaar langer duren. ;)
 
...
Vaak komt daar het argument voorbij ''Heb je er al eens op gereden''? Eerlijk is eerlijk, dat heb ik niet! Nu heb ik eens vluchtig rond gekeken en zie ik die kans ook nog niet echt. Een proefrit is best mogelijk, maar men wil toch wel een serieuze koper. Wat ik niet ben... Al zou ik het willen, ik heb het geld gewoon niet...
Rest mij de brutale vraag. Zou een medewerker van de inquisitie de overstap willen maken naar missionaris en mij de wonderen wereld van de elektrische motorfiets laten meemaken? Ik dacht gewoon aan een middagje samen touren. Beetje kijken, vergelijken, even van motoren wisselen en nog een stukje rijden.
Aanraders waar je een keer fatsoenlijk een wel heel vrijblijvende proefrit kan maken en het ook gewaardeerd wordt zijn uiteraard ook welkom!

Gelukkig zit ik niet bij de inquisitie 😅 kom ik daar mooi weg. Van mij mag iedereen rijden wat hij wilt.

Maar:
Huren kan bv hier:
Electricmotorcycles.nl

Dan heb je iig geen koopverplichting, wel huurkosten.
 
Of rechtstreeks op motoshare kijken::
Dealers & particulieren.
 
Of rechtstreeks op motoshare kijken::
Dealers & particulieren.
Genoeg keuze inderdaad. :Y

Alleen onderstaande zou ik alleen interessant vinden als ik er wel zandpaden mee zou mogen doen. ;)


Oplopend drie verschillende prijzen voor één dag. :X
 
Laatst bewerkt:
Genoeg keuze inderdaad. :Y

Alleen onderstaande zou ik alleen interessant vinden als ik er wel zandpaden mee zou mogen doen. ;)


Oplopend drie verschillende prijzen voor één dag. :X
Met de boswachter mee?
 
Vaak komt daar het argument voorbij ''Heb je er al eens op gereden''? Eerlijk is eerlijk, dat heb ik niet! Nu heb ik eens vluchtig rond gekeken en zie ik die kans ook nog niet echt. Een proefrit is best mogelijk, maar men wil toch wel een serieuze koper. Wat ik niet ben... Al zou ik het willen, ik heb het geld gewoon niet...
Rest mij de brutale vraag. Zou een medewerker van de inquisitie de overstap willen maken naar missionaris en mij de wonderen wereld van de elektrische motorfiets laten meemaken? Ik dacht gewoon aan een middagje samen touren. Beetje kijken, vergelijken, even van motoren wisselen en nog een stukje rijden.
Aanraders waar je een keer fatsoenlijk een wel heel vrijblijvende proefrit kan maken en het ook gewaardeerd wordt zijn uiteraard ook welkom!
Een uurtje rijden zal je niet werkelijk duidelijk maken dat elektrisch rijden toch wat anders is dan met een ICE. Ik heb zelf een (werk)week een Energica gehuurd om uit te proberen. Ik zeg dat, omdat de meesten na een uurtje elektrisch rijden met een grijns van oor tot oor van de machine stappen. Maar dan: ben je bereid om op een andere manier met plannen en rijtijden om te gaan? Wat is het moment dat je niet langer denkt "ik heb nog "maar" 20%" en denkt "oooooh, ik heb "nog" 20%". En dan een laadstation kunt vinden. Kies je voor range of voor snelladen? En welke keuze past bij je budget? Maar bepaalt dan het gebruik of je budget die keuze?
Elektrisch rijden is gewoon motorrijden - en toch ook weer niet.

Maar je bent welkom hoor - ik woon in Apeldoorn en werk in Zwolle, dus dat is voor jou aardig in de buurt. Stuur maar een pb
 
Goed verhaal @GranCandy

Duurt ook even nog te weinig gereden, ik denk nu ook nog een beetje, hmmm 20% waar zijn de laadstations..
Komt wel begrijp ik, echt je motor leren kennen en omgaan met laden, 40 jaar benzine tanken heeft een sterke gewoonte achter gelaten.

Wij wonen eigenlijk ook best dicht bij elkaar. (Zit aan de rand van de veluwe, t Harde)
@Spits woont er ook, daar ga ik over een poosje ook een bakkie mee doen en een rondje tuffen.
Dan is die ook om (dat is hij al, maar hij is nog in de ontkenningsfase :+ )

Maar zoals gezegd, je moet rijden wat bij je past en waar je vrolijk van wordt.
Het is er nog maar net, het wachten is op meer merken en modellen.
 
Goed verhaal @GranCandy

Duurt ook even nog te weinig gereden, ik denk nu ook nog een beetje, hmmm 20% waar zijn de laadstations..
Komt wel begrijp ik, echt je motor leren kennen en omgaan met laden, 40 jaar benzine tanken heeft een sterke gewoonte achter gelaten.

Wij wonen eigenlijk ook best dicht bij elkaar. (Zit aan de rand van de veluwe, t Harde)
@Spits woont er ook, daar ga ik over een poosje ook een bakkie mee doen en een rondje tuffen.
Dan is die ook om (dat is hij al, maar hij is nog in de ontkenningsfase :+ )

Maar zoals gezegd, je moet rijden wat bij je past en waar je vrolijk van wordt.
Het is er nog maar net, het wachten is op meer merken en modellen.
Door jou ben ik al bijna om 😁 nog ff 👍
 
Goed verhaal @GranCandy

Duurt ook even nog te weinig gereden, ik denk nu ook nog een beetje, hmmm 20% waar zijn de laadstations..
Komt wel begrijp ik, echt je motor leren kennen en omgaan met laden, 40 jaar benzine tanken heeft een sterke gewoonte achter gelaten.

Wij wonen eigenlijk ook best dicht bij elkaar. (Zit aan de rand van de veluwe, t Harde)
@Spits woont er ook, daar ga ik over een poosje ook een bakkie mee doen en een rondje tuffen.
Dan is die ook om (dat is hij al, maar hij is nog in de ontkenningsfase :+ )

Maar zoals gezegd, je moet rijden wat bij je past en waar je vrolijk van wordt.
Het is er nog maar net, het wachten is op meer merken en modellen.

Ik heb zelf die mentale vrijheid ook nog niet hoor. Komt ook doordat ik nog niet veel buiten de range heb hoeven rijden en elders heb hoeven laden. Het aantal keren dat ik met de Eva aan een snellader of laadpaal stond is beperkt tot nu toe. Voorjaar 2020 stond een rit naar Dresden als proef op de planning, maar ja, corona.
Maar dat zegt misschien ook iets dat ik met een volle batterij en bijladen aan 230V voor mijn huidige gebruik genoeg heb aan een 13.4 kWh batterij.

- Wat nou als mijn laadpas niet werkt? (het zou al veel schelen als je gewoon met je pinpas kunt betalen, ipv met tig pasjes rondlopen en je dan nog afvragen of alles wel werkt)
- Wat als ik geen lader kan vinden? (Ik sleep dus ook nog alle laders mee (230V en laadkabel) en kan ook snelladen - en dan nóg)

Maar ondertussen schieten de snelladers uit de grond en dat maakt weer dat ik niet over hoef naar de grotere 21.5 kWh.
Ik heb veel meer een 'duo-probleem'. Achterop de Eva is voor beiden niet leuk, laat staan dat je dan wat mee kunt nemen. SS9 is vind ik ook niet alles. Denk dat er daarom toch een plof in de vorm van een ADV bij komt.
 
Laatst bewerkt:
@Spits woont er ook, daar ga ik over een poosje ook een bakkie mee doen en een rondje tuffen.
Dan is die ook om (dat is hij al, maar hij is nog in de ontkenningsfase :+ )

Door jou ben ik al bijna om 😁 nog ff 👍

Eerst opeens een andere naam, dan opeens geen Kawa meer, en dan straks nog over op elektrisch ook! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. _O-
 
Heren, en dames natuurlijk. Ik zit totaal niet in de elektrische motorfietsen maar zijn er in Europa / Nederland al betaalbare elektrische motorfietsen beschikbaar als Daily fiets?
Een eis is wel dat er wel een vorm van power / sportiviteit in zit en dat ik minimaal 100km op een accu moet kunnen doen.
 
Heren, en dames natuurlijk. Ik zit totaal niet in de elektrische motorfietsen maar zijn er in Europa / Nederland al betaalbare elektrische motorfietsen beschikbaar als Daily fiets?
Een eis is wel dat er wel een vorm van power / sportiviteit in zit en dat ik minimaal 100km op een accu moet kunnen doen.
Tja, wat is voor jou betaalbaar? En die 100 Km, is dat snelweg of binnendoor?

Een 2e hands Energica (13.4 kWh) zit rond de 13-15 k. Daar kun je 100 Km snelweg mee doen; zit er meer B- en N-wegen bij dan neemt de range toe. En sportief: de MotoE wordt met Energica's (Ego) gereden. Maar kun je ook als streetfighter (Eva) of oldschool (SS9) kopen.
Een zero heb je 2e hands vanaf zo'n 10 mille. Die zit meer in de hoek van naked of juist allroad gericht, beetje afhankelijk van het model.

Beiden worden als dagelijkse fiets gebruikt, of zitten zelfs in de zakelijke lease.
 
Zeker waar, al vermoed ik dat de klagers ook het kettinggeluid te luid zullen vinden. Net als die aanrijdende aanhangers etc etc. Gaat allang niet meer om het geluid, zeiken is een erkende sport/hobby geworden.

Dit is precies wat ik altijd lees van herrieschoppers, zelf maken ze een teringherrie en dan mopperen ze op mensen die daar wat van zeggen. Ze zijn gewoon zelf de oorzaak. Zonder herrie geen klachten.

Als je rekening houdt met de omgeving is er niets aan de hand, niet met een normale brandstofmotor en als je elektrisch rijdt vinden ze het niet eens erg als je een stuk fietspad meepakt.




De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dit staat vandaag in het AD....

 
Dit is precies wat ik altijd lees van herrieschoppers, zelf maken ze een teringherrie en dan mopperen ze op mensen die daar wat van zeggen. Ze zijn gewoon zelf de oorzaak. Zonder herrie geen klachten.

Als je rekening houdt met de omgeving is er niets aan de hand, niet met een normale brandstofmotor en als je elektrisch rijdt vinden ze het niet eens erg als je een stuk fietspad meepakt.




De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dit staat vandaag in het AD....

Dit ging even om crossbanen. Zittten er al 1,5 generatie. Diep in het het landschap weg gestopt om maar niemand tot last te zijn. En dan is er een bepaald slag (opvallend vaak westerlijk) volk dat er hobby van heeft er naast te gaan wonen en vervolgens als levensdoel hebben de boel te sluiten.
 
Dit ging even om crossbanen. Zittten er al 1,5 generatie. Diep in het het landschap weg gestopt om maar niemand tot last te zijn. En dan is er een bepaald slag (opvallend vaak westerlijk) volk dat er hobby van heeft er naast te gaan wonen en vervolgens als levensdoel hebben de boel te sluiten.
Ik ken dat soort verhalen, inmiddels weet ik dat er ook een andere kant aan is.

Ik kom zelf “oet ‘t oost’n”, kom er nog regelmatig en weet heus hoe het er toegaat.
Ze hebben er daar zelf ook last van maar zeggen het niet om de lieve vrede. Reken maar dat veel locals er ook blij mee zijn als die herrie stopt maar de mondige westerling krijgt de schuld, die laten ze de kastanjes uit het vuur halen.

Herrie is gewoon uit de tijd, vroeger was het niet nodig en nu al helemaal niet meer. Een mooie stimulans om over te gaan op elektrisch.
 
Ben ik niet met je eens, leven en laten leven is er niet meer bij, als een haan kraait of het rond een boerderij wat stinkt heb je al gezeur!
Het lijkt wel of mensen niks meer kunnen hebben.
En dan nog iets anders, veel lawaai heb je tegenwoordig van elektrisch gereedschap.
Ga is weer met de hand vegen, pak een stuk schuurpapier of een handzaag.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik niet met je eens, leven en laten leven is er niet meer bij, als een haan kraait of het rond een boerderij wat stinkt heb je al gezeur!
Het lijkt wel of mensen niks meer kunnen hebben.
Exact dit.

Ga je ergens wonen waar herrie is binnen wat wettelijk is afgesproken dan is dat nu eenmaal zo en heb je het er mee te doen.
Alles wat er aan ''overlast'' al was voordat je er kwam wonen ben je gewoon te laat mee.
''In de natuur of aan een mooi rustiek dijkje gaan wonen voor je rust'' is een niet bestaand iets wat men helaas niet beseft. Kan wel, midden in de Sahara, op Antarctica of in midden Siberië. In Nederland moet je voor je rust in een nieuwbouwwijk gaan wonen met gelijkgestemden die hun dood in stilte afwachten.

Geldt natuurlijk voor iedereen, maar in het bijzonder voor de grote bek alles verstorenden.

Leuk om te roepen dat ze dan maar elektrisch moeten gaan rijden, top regel jij me even €20K subsidie, dan wil ik er best een poging toe wagen.
 
Wat een onzin.

Herrie is gewoon een vorm van milieuvervuiling; net als stank, rook, smog, gif in het water etc.
Dat we dat vroeger accepteerden wil niet zeggen dat het goed was en al helemaal niet dat het altijd zo moet blijven.

Domweg doorgaan met wat we gewend zijn maakt het land onleefbaar.
 
Tja, ik weet nog dat ik als kind het heel wat vond dat m'n woonplaats de 'magische grens' van 100.000 doorbrak. Inmiddels zijn we hard op weg naar de 200.000. Hetzelfde geldt voor NL als geheel. Die '15 miljoen mensen' van dat liedje zijn er inmiddels ook wat meer (understatement), en er was ooit een club die 10 miljoen als max. bepleitte.
Tevens woonde ik een tijd terug nog zo'n beetje maximaal oostelijk wanneer je nog in de Randstad wilde werken; inmiddels is het gewoon om ergens achter Deventer je plek te zoeken ook al werk je in Utrecht of Amsterdam.

Al die mensen moeten ergens wonen en gaan dus ruimte innemen waar voorheen geen sprake van was. En waar mensen op elkaar komen te zitten, gaan andere belangen en afspraken spelen. Hard roepen dat je dan maar niet naast Schiphol of het TT-circuit had moeten gaan wonen is begrijpelijk, maar gezien de druk op woningen en de kosten daarvan in de grote steden, niet realistisch.
We hebben er nu eenmaal mee te dealen.

En dan kun je wel zeggen dat je straks geen (groen)links stemt vanwege de boomknuffelaars die de crosscircuits willen verbieden, maar het is toch echt het VVD beleid dat woningen in de steden onbetaalbaar maakt (of je nu wilt huren of kopen) en de mensen naar de goedkopere 'periferie' jaagt.

Tekenend is het bericht vandaag dat de landbouw pleit voor het inpolderen van een stuk Noordzee om daar landbouwgrond aan te leggen. We zijn wereldwijd 2e exporteur van landbouwproducten geloof ik, en dat moet ook allemaal in datzelfde postzegellandje gebeuren.

Voor m'n studie heb ik ooit onderzoek naar Singapore gedaan, en wat ik toen (jaren '90) daar zag daarvan gingen me de haren overeind staan, maar tegelijkertijd gaan we in NL qua bevolkingsdichtheid hard dezelfde kant op en dat betekent dat we in Singapore een aardig voorbeeld hebben als het gaat om wet- en regelgeving om nog een beetje fatsoenlijk samen te kunnen leven.
En nee, daar word ik óók niet vrolijk en eerder recalcitrant van.
 
Wat een onzin.

Herrie is gewoon een vorm van milieuvervuiling; net als stank, rook, smog, gif in het water etc.
Dat we dat vroeger accepteerden wil niet zeggen dat het goed was en al helemaal niet dat het altijd zo moet blijven.

Domweg doorgaan met wat we gewend zijn maakt het land onleefbaar.
Wat een onzin

Afschaffen dan maar al dat elektrisch gereedschap wat een herrie!
Een tuin van 2 bij 2 moet al schoon geblazen worden met een bladblazer en daarna nog even met de hoge drukreiniger er over!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan