Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Wat een onzin

Afschaffen dan maar al dat elektrisch gereedschap wat een herrie! .
Een tuin van 2 bij 2 moet al schoon geblazen worden met een bladblazer en daarna nog even met de hoge drukreiniger er over!
Ik vond een bladblazer altijd de meest mislukte uitvinding van de eeuw.
Maar heb er eentje sinds kort, en kan nu lekker de bladeren bij bovengrondse wortels wegblazen waar ik eerst niet bij kon.
Het stukje tuin is een meter breed en tien lang. _O-

Maar het is de schuld van de bomen van de buren.
Twee bakken vol bladeren, en de ene dag gedaan is de volgende dag weer vegen. B|
 
Wat een onzin.

Herrie is gewoon een vorm van milieuvervuiling; net als stank, rook, smog, gif in het water etc.
Dat we dat vroeger accepteerden wil niet zeggen dat het goed was en al helemaal niet dat het altijd zo moet blijven.

Domweg doorgaan met wat we gewend zijn maakt het land onleefbaar.

Enigsinds waar, maar laten we niet doen alsof iedereen zich maar stil binnen moet opsluiten, de boer moet stoppen met bemesten en graafmachines uit moeten als meneer en mevrouw Kak in hun tuin willen zitten of in HUN buitengebied willen gaan wandelen.
We moeten tevens niet doen alsof we hier natuur hebben, dat hebben we niet, alles is aangelegd.

Ik zou echt wel iemand zijn die elektrisch crossen zou omarmen, begrijp me niet verkeerd, maar om het op te dwingen omdat de nieuwe buren er last van hebben is de wereld andersom.
Het moet eerst een beetje betaalbaar en praktisch worden, dan komt de meute wel mee.
 
Ik vond een bladblazer altijd de meest mislukte uitvinding van de eeuw.
Maar heb er eentje sinds kort, en kan nu lekker de bladeren bij bovengrondse wortels wegblazen waar ik eerst niet bij kon.
Het stukje tuin is een meter breed en tien lang. _O-

Maar het is de schuld van de bomen van de buren.
Twee bakken vol bladeren, en de ene dag gedaan is de volgende dag weer vegen. B|
Jaja geef de buren maar weer de schuld 😉
 
Jaja geef de buren maar weer de schuld 😉
Haha.. er zit een knik in de tuin, als ik midden in de L blaas dan komen de bladeren er aan de andere kant uit. :}
Met normaal tuingereedschap kwam er altijd veel zand mee, en kwam dus niet tussen de bomen/wortels.
Maar het zijn nagenoeg allemaal de bladeren van de buurman ja, aan de andere kant van het huis ook.
Ik veeg dus rond de seizoenswisselingen echt dagelijks en wekelijks de voortuin........ (want sta veel in de keuken met uitzicht.. :+ ).
 
We moeten tevens niet doen alsof we hier natuur hebben, dat hebben we niet, alles is aangelegd.
De Veluwe is het oudste industriële gebied van NL. :Y
Duizenden verbrandingsovens stonden er vroeger.. en nu nog de meeste grafheuvels van alle twaalf provincies samen.
Jaja geef de buren maar weer de schuld 😉
Ik zou die bomen er snel uitslopen als ze verhuizen.
Treurwilgen zijn een nachtmerrie voor een opgeruimde tuin. _O-
Ik vind blad niet zo erg, als het te gek wordt even met de veger aan de gang.
Ik doe ook de doorgaande straat en bladeren opruimen richting de plek waar de auto staat.
Dan ben ik wel de nodige adressen van huis aangezien het hier een autovrije straat is. ;)
 
Bomen omhakken mag niet dat is slecht voor het milieu....
Nee, bomen omhakken zou ik nooit doen.

Bovendien is dat nog meer off-topic dan we al zijn.
Ik heb lekker herrie gemaakt met de reciprozaag net. _O-

PSX_20210305_162315.jpg
 
Ai een ernstig gewonde.....
Geen genade, venijnige prikkelboom. ;)
Dit is nu even de eindstand na vijf keer.
Hij gaat nog helemaal weg, kon er eerst niet bijkomen.
Scheelt weer een paar meter nuttige openbare stoep.
Overwoekerde het looppad.
:Y
 
Ik hoor het hem nog zeggen: "ik scheer me niet totdat ik gelijk krijg."
We wachten nog even af. :+
 
Uit het populair wetenschappelijk maandblad Kijk:

Honda kondigt aan dat het met de concullega's KTM, Piaggio en Yamaha een consortium voor verwisselbare accu’s gaat oprichten.
En dan niet alleen voor motorfietsen, maar ook voor lichte elektrische voertuigen als bromfietsen, driewielers en quads.
 
Youtube filmpje over de grote verschillen tussen electra en benzine opwekking.

Er komen nog al een aantal punten in aan bod die door de tegenstanders altijd aangehaald worden.
En ja dit zal ook vast gekleurd zijn maar het is altijd goed beide kanten te bekijken.
Het wordt iig redelijk grappig en ik denk wat overdreven gebracht. Maar de basis zal wel kloppen.

Die youtuber heb ik ook mijn vraagtekens bij niet zijn filmpje, zegt hij ook: open source video.
Maar de maker verteld hij dan weer niet, wil graag views hebben denk ik, hij is net begonnen.
Doet verder niets aan het filmpje af uiteraard.


Het rijd iig lekker en dat heb ik gisteren weer eens uitgebreid gedaan :]

Weet iemand waarom dit filmpje offline is gehaald?
Heeft iemand een link naar een ander copy van deze open source video?
 
Gisteren deze op uitzending gemist gekeken.
Wel een interessant verhaal en dat de EU zich bemoeid met de productie van accu's. :Y

 
Terug
Bovenaan Onderaan