Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Anders gezegd: binnen 200km moet ik met m'n ZRX ook een tankstation gaan zoeken. Maakt voor dat ding niet veel uit of dat binnendoor of over de snelweg is. Dus als ik m'n neus volg zal ik na een tijdje toch even een tankstation moeten zoeken. En als je dan ook nog honger hebt dan vind je die toch vooral langs hoofdwegen. ;)
Die ga ik toch niet! Ik kan op tank 350 km! Rij zuiver op gevoel! M'n neus bepaald, niet één of andere voor gekauwde Google route ;)
 
Mijn Cagiva haalde ternauwernood 250 (incl reserve) en dat weerhield me ook niet van verre reizen naar het buitenland.
Voordeel van een elektrische motor: in geval van nood voldoet elk stopcontact. Bij benzinemotoren moet je maar afvragen of je een pomp kunt vinden.
Muhahahhaha pompen moeten ze overal ook nog aanleggen! 😂😂😂
 
Nooit aangekomen bij een benzinepomp die opgeheven bleek? Of op de laatste benzinedampen bij een pomp aangekomen?
Blijkbaar altijd geluk gehad! Ding loopt op lange stukken makkelijke 400 km op een tank! 350 km is de ondergrens...als ik met 200 dagteller tankstation zie gooi ik hem weer vol.. langste stuk wat ik ooit heb gezien over b-wegen Frankrijk is 360 zonder enige pomp! Rij al jaren zo.. heerlijk! Freedom ✌️
 
Mwah, dan kom je met de 21.5 Energica ook al een heel eind (range varieert van 180 Km snelweg tot 400 Km binnendoor/stad)
Uiteindelijk zul je toch ergens moeten tanken/laden.

Ga geen 25 ruggen neerleggen voor zo.n hok? Moet je voor aan de lopende band staan..mijn hok is afschreven! Zit hele zomer, normaal gesproken int zuiden.. werken mag ander(en) doen ;)
 
Less is more: niet meer nadenken over tanken voor vertrek, geen oliepeil checken, geen kleppen stellen, geen oliefilters+olie vervangen, geen gezeur over uitlaten en db killers, nooit meer in de verkeerde versnelling, geen nokkenasketting vervangen, etc etc

Het enige wat ik nog echt mis bij elektrische motoren is een fatsoenlijke ADV (laat Energica een elektrische multistrada maken). Ok, op een SS9 kun je een passagier redelijk meenemen en zelfs nog koffers aan hangen ook. Maar het is nog niet het terrein van een grote allroad zoals de GS/Tenere/etc.
 
Less is more: niet meer nadenken over tanken voor vertrek, geen oliepeil checken, geen kleppen stellen, geen oliefilters+olie vervangen, geen gezeur over uitlaten en db killers, nooit meer in de verkeerde versnelling, geen nokkenasketting vervangen, etc etc

Het enige wat ik nog echt mis bij elektrische motoren is een fatsoenlijke ADV (laat Energica een elektrische multistrada maken). Ok, op een SS9 kun je een passagier redelijk meenemen en zelfs nog koffers aan hangen ook. Maar het is nog niet het terrein van een grote allroad zoals de GS/Tenere/etc.
Olie vervangen eens in de 15.000? Olie verbruikt hij niet? Nokkenas ketting? Zit er niets in😁 automaten is iets voor seniele opa's 🥱
 
Je kan wel merken dat er een enorm gebrek is aan nieuws over electrische motoren.
Ik hou de markt ook al jaren af en aan in de gaten, maar venieuwing bij de grote merken zit er helaas nog steeds niet in.
 
HD wordt hard getroffen door de importheffingen die Europa heeft ingevoerd als reactie op de importheffingen van Trump. Zeker nu ook is bepaald dat dit ook geld voor de alternative assemblage routes zoals Thailand.

Met een stap als deze kun je weer wat vet op de botten krijgen. Voor de echte Harley Davidson liefhebber is elke innovatie na 1950 eng dus is voor deze doelgroep Livewire vier bruggen te ver. Met een eigen merk maakt Livewire waarschijnlijk meer kans.
 
HD wordt hard getroffen door de importheffingen die Europa heeft ingevoerd als reactie op de importheffingen van Trump. Zeker nu ook is bepaald dat dit ook geld voor de alternative assemblage routes zoals Thailand.

Met een stap als deze kun je weer wat vet op de botten krijgen. Voor de echte Harley Davidson liefhebber is elke innovatie na 1950 eng dus is voor deze doelgroep Livewire vier bruggen te ver. Met een eigen merk maakt Livewire waarschijnlijk meer kans.
HD is op sterven na dood en leeft van de merchandise. Alleen bejaarden hebben nog trek in zoiets.
 
Nee, en aangezien de wereldmarkt vooral om lichte(re) motoren vraagt, zal een elektrische Pan European/FJR/GS/Multistrada/etc nog wel even uitblijven, vermoed ik. Ik koester m'n Energica daarom nog maar even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan