Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Volgens mij mis ik iets, maar 3-fase is zover ik weet geen standaard krachtstroom. 3-fase is gewoon 220v/230v. 3-fase krachtstroom is met 380v/400v. Krachtstroom is enkel dat er een hoger voltage wordt afgegeven.

Krachtstroom ken ik in vier vormen, allemaal 3 fasen maar met verschillende stroomsterktes en stekkers te weten: 16 A, 32 A, 63 A en 125 A.
Allemaal hebben ze dezelfde spanning, elke fase naar nul is 230 V en 3 fasen samen zijn 400 Volt.
 
Volgens mij mis ik iets, maar 3-fase is zover ik weet geen standaard krachtstroom. 3-fase is gewoon 220v/230v. 3-fase krachtstroom is met 380v/400v. Krachtstroom is enkel dat er een hoger voltage wordt afgegeven. Hierdoor wijzigt namelijk je vastrecht op de stroomaansluiting ook dusdanig dat je op maandbasis al gauw een paar tientjes extra kwijt bent. In de volksmond is het wel dat men het krachtstroom noemt als je overgaat naar 3-fase, maar technisch gezien dacht ik niet het geval. Krachtstroom kan echter wel alleen maar als er al een bestaande 3-fase aansluiting ligt.


Een Hyundai Kona kán 1-fase (eerste modellen, net als Kia eNiro/eSoul etc.) zijn ja. Tegenwoordig is het ook gewoon 3-fase. Energica's zijn 1-fase.

Ja jij mist dan iets. (Of ben je Belg? Misschien dat het daar anders is)
1 fase = 230 V tussen de fase en 0
3 fase = 230 V tussen elke afzonderlijke fase en 0. Tussen de fase onderling is 400 V.
Dus: 3 fase = krachtstroom.

Wat het met de kosten doet zou ik niet weten.
 
@RobertDL650 Je miste dus iets, maar dat is nu al duidelijk uitgelegd.
Wat het met de kosten doet zou ik niet weten.

Ligt er aan:

1-fase: 1x25A, 1x30A, 1x35A en 1x40A€ 274,18
3-fase: 3x25A€ 274,18
3-fase: 3x35A€ 1047,20
3-fase: 3x50A€ 1.524,18

3x25A is dus het zelfde als 1 fase tot 40A

Wanneer je naar 3x35A wilt gaat het pijn doen.
 
Dat topic heb ik een paar maand geleden laten sluiten, de trollen hadden de overhand en daar werd niets tegen gedaan. Blijkbaar is dit forum niet geschikt om dergelijke zaken aan te kaarten.
 
"Opvallend is dat voor het eerst ook elektrische motorfietsen een optie zijn, die moet dan wel een actieradius van 150 kilometer garanderen."

 
"Opvallend is dat voor het eerst ook elektrische motorfietsen een optie zijn, die moet dan wel een actieradius van 150 kilometer garanderen."

Ze zoeken iets wat er eigenlijk nog niet is, leuk he die aanbestedingsregels schrijven. Jarenlang kwam er altijd een Volkswagen uit,...
 
Ik heb ze ook op stoom gezien en hydraulisch.
Goed voor een aanbesteding om de beste te kiezen denk ik. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan