Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Snelladen is in principe incidenteel, om verder te kunnen. Het is als tanken aan de A4 of uit eten gaan. Je gaat niet aan de snellader als er in het hotel ook een gratis stekker is -heb ik 1x wel gedaan voordat de hotelgarage als stalling werd aangeboden, dat was 10kWh en Eur 5,41 weggegooid bij de snellader van AutoTeile Unger in Ibbenburen. Ik had dus voor Eur39,- 1500 km kunnen rijden, dat is 1 euro voor 38 kilometer, niet gek toch?
Zeker.
 
Nouja harder optrekken/meer koppel dan de gemiddelde 500cc, dat wel... maar de top ligt lager dan van onze 300cc Versysjes. ;)
 
Voorbeeldje (snel)laadkosten met de 13.4 kWh Energica Eva.
Dagje Apeldoorn-Amsterdam, rondrijden in/door Amsterdam, en weer Amsterdam-Apeldoorn.
Vertrokken met 100% vanuit Apeldoorn.
Laden tot zo'n 85% in Muiden
Rondcrossen door A'dam
Laadstop tot 100% Oostzaan.
De laatste laadsessie in Eemnes was achteraf niet nodig geweest, maar better safe than sorry.
Thuis weer aan 't stopcontact

Ik heb een E-flux pas, zonder abbo (dat betekent dat je per sessie een starttarief betaalt). Een abbo heeft geen zin voor mij; daarvoor laad ik te weinig aan openbare palen.

Bekijk bijlage 1676883


Bekijk bijlage 1676882
Vandaag kreeg ik een rekening binnen van Engie voor één van mijn laadpasjes.
er staan 7 posten op waarvan er drie stuks dubbel zijn.
Telkens precies dezelfde laadsessie, twee keer afgedrukt en opgeteld.
Ik heb gebeld, werd keurig te woord gestaan in mijn eigen dialect…_O-. Wordt hopelijk opgelost want dit is al de tweede keer. Moraal van het verhaal, check de rekening.

En leergeld betaald, kreeg van de ANWB-Eneco een hoge rekening maar geen specificatie. Daarvoor moet je dan apart inloggen en dat werkt dan natuurlijk nooit in één keer. Uiteindelijk klopte het wel maar de kWh prijs blijkt maar liefst € 0,39 te zijn, vandaar. Vind ik duur maar is vergeleken met tanken een schijntje. Dit wordt de reserve laadpas, voor als verder niets werkt. :P

En heb nu ook een E-Flux pas besteld, bedankt voor de tip. :}
 
Nouja harder optrekken/meer koppel dan de gemiddelde 500cc, dat wel... maar de top ligt lager dan van onze 300cc Versysjes. ;)
Kwa afmetingen is zo,n Zero 14,4 wel net een 300cc Versys, ik zag dat op onze dienstfiets dikke roest op de schijven en een groot spinneweb aan het stuur. Na de eerste korte proefritjes werd die genegeerd. Opvallend.
 
Nou die 300cc Versys is best een flinke fiets. Wel smal, niet laag. Ik denk dat ik op een oude Zero opgevouwen zou zitten (zoals ik dat ook op de gemiddelde 600cc sportfiets zit met m'n 1,98). Nooit geprobeerd maar vaak genoeg mijn motor naast zo'n ding gezet.
 
Nou die 300cc Versys is best een flinke fiets. Wel smal, niet laag. Ik denk dat ik op een oude Zero opgevouwen zou zitten (zoals ik dat ook op de gemiddelde 600cc sportfiets zit met m'n 1,98). Nooit geprobeerd maar vaak genoeg mijn motor naast zo'n ding gezet.
Oh dan heb ik een totaal andere beleving, ik vond die iel . Hoogte klopt wel, het is tenslotte een enduromodel (Versys). Ik denk dat de zithouding mee valt met jouw lengte, ik heb er slechts 20 minuten op gereden, ik vond het niet voor herhaling vatbaar.
 
Geen last van, ik heb na een rondje van 20 bedacht dat ik iets als dat wel wilde hebben. :)
Overigens wel met het idee daar ook een beetje mee te gaan offroaden (is nog weinig gebeurd :P)

Maargoed, da's nogal offtopic. Een gebruikte Zero was ook het moment dat ik hem kocht minstens 2x zo duur en dat geld had ik niet.
 
Geen last van, ik heb na een rondje van 20 bedacht dat ik iets als dat wel wilde hebben. :)
Overigens wel met het idee daar ook een beetje mee te gaan offroaden (is nog weinig gebeurd :P)

Maargoed, da's nogal offtopic. Een gebruikte Zero was ook het moment dat ik hem kocht minstens 2x zo duur en dat geld had ik niet.
Ik had het over de Zero. Jij over de Kawa.:]
 
Nu op EV experience in Zandvoort.
Tja, het is een beurs. Je mag zelf rijden maar begin vd ochtend waren alle grote merken al volgeboekt. Ik heb een naam die ik niet kende gescand en sta nu in de rij voor het rijden in een beschikbare auto (planning was om 14u, ik ben benieuwd of ik voor 15u aan het einde van de rij ben).

Helaas geen motorfietsen om te proberen. Wel brommertjes. Paar rondjes in een Carver gereden. Een 45km/u rijdende, overhellende driewieler.
PXL_20210925_095950195.jpg


Helaas geen foto van degene waar ik in zat. Was wel echt lollig. De eerste keer dat je de bocht omgaat schrik je jezelf rot omdat ie opeens 'omvalt'. :P
In deze haal ik de maximale hellingshoek wel met gemak. Begint dat ding als een malle te piepen. 🤣

Deze motorfietsen van Twentse studenten staan tentoon gesteld.
PXL_20210925_112752225.MP.jpg

Gaaf om te zien, deze zelfbouw fietsen.

Deze Verge vond ik een beetje maatje lesmotor (CB500F).
PXL_20210925_111901078.MP.jpg

PXL_20210925_111918014.MP.jpg

PXL_20210925_111925128.MP.jpg
 
OK, dat in de rij staan voor een proefrit hebben we maar opgegeven. Na een halfuur 2 meter opgeschoven in een hele lange rij. Laat maar.

Misschien zometeen nog even een brommertje proberen. *D
 
Leuk, zo'n Brekr! Tja, het is een brommertje. Is dus ook flink geknepen, ook qua acceleratie. Maar alsnog erg geinig om ff mee te klootzakken. :+
PXL_20210925_132221739.MP~2.jpg

Ik vond het logo erg veel op dat van het oude Brammo lijken naar daar heeft het weinig mee te maken. Is een Nederlands product, omgeving Almelo. Mensen uit die omgeving schijnen te kunnen uitleggen wat Brekr betekend.
 
Ja geinig ding! Ze toonde daar een nieuwe versie die 80km/u haalt en verder kan overhellen. Dan wordt het al interessant als extra, bv voor de dagen dat je door sneeuw en ijzel niet op de motor kunt stappen... maarja, 15K voor die 3 dagen per jaar is het me ook weer niet waard. ;)

Ik heb met m'n maat afgesproken dat we gewoon maar een keer een paar elektrische motorfietsen moeten huren om een middagje dijkjes te rijden oid.
Kopen zit er voorlopig nog ff niet in helaas. Hopelijk verandert dat vlot als er meer 2e hands beschikbaar komt.
 
Nu is het wel zo dat áls je een elektrisch voertuig hebt je hem zeker vaker gebruikt dan 3 dagen per jaar....
Dan wil je er gewoon zoveel mogelijk mee rijden, zoek je steeds een excuus voor een ritje.

Heb je nog elektrische auto’s gereden?
 
Nee, als ik vooraf een tijd moet reserveren ga ik daarna niet alsnog 2 uur in de rij staan. Wel jammer want een rondje over circuit Zandvoort had natuurlijk wel geinig geweest.
 
Zonde. Aan de andere kant kun je bij elke dealer een proefrit maken op afspraak.

Zelf heb ik ooit op Zandvoort gereden tijdens een evenement van Vredestein, ook met dure auto’s; dacht dat ik een beetje kon rijden maar was daar op slag alles verleerd. _O-
 
Weet wat je zegt.
Straks rijdt ie er 20 minuten mee en als één dingetje hem niet bevalt blijft ie het merk levenslang de grond in stampen.
Nog een beetje oud zeer? Ik kan alleen maar eerlijk zijn. Als ik een Energica niet goed vind rijden zal ik dat zeker zeggen, het ziet er in ieder geval uit als een echte motor.

Ik had van de Zero meer verwacht omdat ik wel al eens op elektrscooters had gereden en dat me die eigenlijk heel erg mee vielen.
 
Daar heeft-ie dan zichzelf meer mee, dan mij :]:W
Ik geloof niet dat een Italiaanse motorfiets slecht rijdt. Je ziet gewoon dat de Energica is gemaakt door mensen die motorrijden en het niet slechts als een economisch vervoermiddel zien en waarbij de looks en rijbeleving kennelijk niet zo heel belangrijk is. Alle respect voor hun pioniersmentaliteit (Zero) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan