Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Die miljoniars die nu die (langere) feest ritsjes maken naar de ruimte gaan doorgaans wel anders tegen de aarde en natuur aankijken,
met hopelijk als positief effect duurzamere investeringen.
 
Laatst bewerkt:
hehehe helemaal gelijk hoor, ik krijg altijd jeuk als ik CO2/energie neutraal hoor. Maar de strekking van het verhaal is zo gek nog niet; politiek snapt er geen reet van en mensen hebben geen idee van de schaal waarop moet worden ingegrepen, die klimaat doelen zijn wat mij betreft dan ook een wassen neus.

Ik denk inderdaad dat we hard moeten werken aan onze capaciteit om ruimtereizen te maken, want dit hok is inmiddels aardig uitgewoond :+
 
Ik denk inderdaad dat we hard moeten werken aan onze capaciteit om ruimtereizen te maken, want dit hok is inmiddels aardig uitgewoond :+
De Sahara dan wel de zuidpool zijn nog paradijselijk vergeleken met de top tien van planeten wat wij de komende duizend jaar gaan kunnen bereiken met mensen.
Maar die technologie die ze er voor bedenken is wel toepasbaar om de rijksten hier op aarde mooie plekjes te blijven geven. :Y
 
Dat zou een beetje de oplossing kunnen zijn voor het milieu probleem.
Het wat minder leuk te maken voor bepaalde figuren.
Maar de economie draait al weer lekker warm, ook niet
goed voor de temperatuur stijging.
Als de ballon klapt geeft dat weer even een briesje.

De enige techniek die hier een deukje in een pak ecologische
boter kan slaan is elektromobiliteit.
In China en India zetten ze daar al vol in.
Daar draait al veel op LTO.
LFP mag nu sinds kort ook buiten China verkocht worden.
De opslag capaciteit is 'nog' wat lager, maar dan wordt het knallen.
Een motorfiets met die techniek is helemaal een vooruitgang
mbt veiligheid levensduur etc.
We missen nog het juiste netwerk van laden.
Het lang laden is dan straks iets uit het verleden.
 
zeker positieve ontwikkeling! Productie rendement is zeker nog een issue, maar dit is wel een stap in de goede richting. Als je alleen al bekijkt wat alle veiligheidsmaatregelen kosten voor waterstof opslag en transport dan is dit toch wel erg handig.
 
Waterstof is alleen interessant als het geproduceerd wordt met overschot energie op lokaal niveau om het net te ontlasten. Dat verlangt wel de ontwikkeling van micro productie van waterstof. Dat is er nog niet.
 
Theoretisch kun je met deze technologie in de zomer overschotten van PV opslaan en in de winter gebruiken. Voor korte termijn opslag blijven batterijen beter. Maar er zijn voldoende toepassingen waar batterijen te zwaar groot of duur worden.
 
Tegen 10 drones met vlijmscherpe wieken doe je ook weinig.
Daar kun je er dan wel heel veel van kopen.

Waterstof is op dit moment drama, zal waarschijnlijk nooit veranderen.
Velen zetten er op in ivm subsidies etc.
Shell ziet het wel zitten. Maar ja 95% van het waterstof 'is' fossiel.
Ff certificaatje er op en gaan, daar zijn die olieboys goed in.

In Noord Duitsland moeten ze de molens vaak uitzetten omdat ze
niet weten waar heen met het elektra.
Bij overschotten is het weggooien of.... maar ja, de olie industrie heeft ook
een eeuw lang het gas afgefakkeld.

Het staat allemaal nog in de babyschoenen.
Maar een veilige optimale samensmelting van een accu met een condensator.
Dat mag wel op twee wielen ;-)
 
Leuk apparaat.. ik kan niet wachten op de upgrade. ;)

StashWide.jpg


 
Leuk apparaat.. ik kan niet wachten op de upgrade. ;)

Zeker leuk, had hem al ergens op Youtube gezien. 105kmpu is niet de wereld. En die 250 km bereik is met 45kmpu. Als het ruim 100 is bij normaal woon werkverkeer zou ik er wel een willen hebben, gewoon als transportmiddel. Vind hem er ook nog eens leuk en toch futuristisch uitzien.
 
Die scooters zien er hetzelfde uit als de deelscooters van Felyx die hier op de stoep staan.
Hoewel die er een stuk degelijker uitzien als de GO deelscooters (die hier ook regelmatig in de weg staan) vind ik de bouwkwaliteit en roestbescherming niet goed genoeg voor gebruik in Nederland. Het verbaast mij echt hoe snel die deelscooters achteruit hollen.
Ik zie mijzelf niet net vertrouwen met zo'n voortuig de snelweg op gaan.
 
Ik ga ook in ieder geval niet voor de scooter.
In het verleden diverse motorscooters gereden en een motor rijdt toch anders.
Elke rit even een paar leuke bochten pakken met dat gevoel. :Y

De nu nog 'niet sterker dan een scooter' RQi lijkt mij wel wat (had wel iets groter gemogen).
Er komt nog een model met meer vermogen en accu. :]

Knipsel5.jpg
 
Lijkt me ook spannend, maar is toch al een stuk stabieler steuntje. ;)
Daar heb je gelijk in, maar als ze mij die motor geven dan wil ik het wel demonstreren.
Dezelfde steun heb ik al. :+ ;)

DSC_4289[1].jpg


Heb er nog geen motor op warm laten lopen.
Wel even de ketting gesmeerd van de S1000RR met draaiende motor in de tweede versnelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan