Mijn Energica laad ik net zoals een Zero thuis gewoon in een (geaard) stopcontact.Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie thuis laden.
Als ik over ga naar elektrisch zou ik in de tuin moeten laden via een normaal stopcontact gedeeld met de schuur (vooral wat lampjes, maar soms ook een kacheltje) en vraag me af of dat te doen is.
De laadpaal tegenover mijn huis heeft al weken een rood lampje en al die tijd ook al geen auto zien laden, dus daar moet ik het niet van hebben vrees ik.
Je kan de stroom beperken (instelling in de motorfiets) als je het bang bent dat je groep de (max) 15Ampere niet aankan, als bv je kacheltje aanstaat.
Zelf heb ik een aparte groep voor het laden gemaakt, met een tussenmeter zodat ik kan bijhouden hoeveel de motor gebruikt.
Als je 3 fase gaat aanleggen, en je wil daar gebruik van maken heb je ook een lader (converter, want dan ga je DC laden) nodig waar je dan de motor mee kan opladen. Dan maak je het voor thuisladen wel erg duur.Als je thuis wilt laden, kan je je amperage thuis verhogen of zelfs van 1 fase naar 3 fase gaan. Na het verhogen, zal het lekker rap gaan.
Kosten voor het verhogen vallen wel mee als ik zo even snel lees.
Bekabeling moet in sommige plekken wat dikker..... valt ook reuze mee....
Dit moeten je alleen doen als het laden kort moet dan in 5 a 6 uur (bij een geheel lege accu, anders duurt het korter).