Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Ik vind hem wel cool die oki... beetje een elektrische benelli 125.
Als ie lekker goeiekoop is zou ik hem wel halen.
 
Ik vind hem wel cool die oki... beetje een elektrische benelli 125.
Als ie lekker goeiekoop is zou ik hem wel halen.
De prijs in India is bekend volgens dat lijstje, maar ik zag dat bijvoorbeeld een Enfield 350 Bobber daar +/-€2.700,00 kost en hier zal die circa zeven mille zijn. 8)7 :')
 
Mijn ervaring met de Zero is ca 10 km per kWh als je je aan de verkeersregels houdt. Op de snelweg 115-130 ong de helft.
 
Deze is beter:
TS Bravo van Alrendo Motorcycles | Electric Motorbikes
en
Test review TS Bravo van Alrendo Motorcycles

Maar inderdaad 160 km bij 120 km/h Beetje lastig inschatten? temp wind enz enz
Aan de andere kant 17,4 kwh accu zou moeten kunnen.
Ik kreeg via een lid van de Moto Guzzi club een uitnodiging om proef te rijden. Hij werkt Electric. Ik was toen nog ziek en moest verstek laten gaan. De motor zou voor mij voldoende qua smoel en prestaties. De prijs en onbekende kwaliteit maakt dat ik er geen 11200 voor wil geven.
 
Ik zie net dat er nog heel veel overjarige 2021 motorfietsen te koop staan op de site. Met soms wel 4000 euro korting. Ook Regent en Zero.
 
Ik heb de test gelezen en ze kwamen daar toch op. Zoiets had voor mij 7000 max mogen kosten voor wat het is.
Wel een dikke accu. Dat mag wat kosten. :Y
Dat had ik even niet gezien tot de tweede reactie.
Maar ik kan lange teksten matig lezen na een oogoperatie. Probeer nog een beetje mee te posten. :X :+
 
EE0B7670-48A2-4D36-91AF-262F25BC791A.jpeg


Polestar concept
 
Bij auto's heb je de tussenstap van hybride nog, die is er bij motoren niet.
Ik denk dat hybride rijders gemakkelijker overstappen naar electrisch, die weten namelijk al hoe fijn electrisch rijden is.
Kawasaki komt daar volgend jaar mee, hoop ik.

Ik ben ook benieuwd naar de volledig elektrische kawa’s die volgend jaar zullen verschijnen.
 
Klopt, maar Tesla heeft natuurlijk enorm kunnen opschalen voordat de rest kwam. En in elektrische auto markt wordt er meer waarde aan de multimedia dan de rijkwaliteit gehecht, dat is in motor wereld wel anders.
Zero en Energica zijn nog steeds relatief klein en erg duur naar wat je aan rijwiel krijgt. Als de 4 grote jappen met hun tientallen jaren ervaring is rijwiel bouwen ineens los gaan worden de kleine merken ineens heel druk om bij te sloffen.
 
Klopt, maar Tesla heeft natuurlijk enorm kunnen opschalen voordat de rest kwam. En in elektrische auto markt wordt er meer waarde aan de multimedia dan de rijkwaliteit gehecht, dat is in motor wereld wel anders.
Zero en Energica zijn nog steeds relatief klein en erg duur naar wat je aan rijwiel krijgt. Als de 4 grote jappen met hun tientallen jaren ervaring is rijwiel bouwen ineens los gaan worden de kleine merken ineens heel druk om bij te sloffen.
Ik weet niet of de tientallen ervaring daar nou echt debet aan zal zijn.
Wel verwacht ik veel van de schaalgrootte waar deze fabrieken naar mijn verwachting mee gaan komen.
En dat moment, voldoende afzet, moesten ze ook nog een tijd afwachten voordat de markt er klaar voor was.

Kymco zou dit jaar de volwassen RevoNEX uitbrengen en een fabriek in Italië bouwen.
Maar het jaar is voorbij en enig nieuws komt er ondertussen ook niet.
Radiostilte. -O-
 
Ik weet niet of de tientallen ervaring daar nou echt debet aan zal zijn.
Wel verwacht ik veel van de schaalgrootte waar deze fabrieken naar mijn verwachting mee gaan komen.
En dat moment, voldoende afzet, moesten ze ook nog een tijd afwachten voordat de markt er klaar voor was.

Kymco zou dit jaar de volwassen RevoNEX uitbrengen en een fabriek in Italië bouwen.
Maar het jaar is voorbij en enig nieuws komt er ondertussen ook niet.
Radiostilte. -O-
Behalve thuis laden en woonwerk zie ik de ommezwaai nog niet zo hard komen. Zie je al een TT assen voor je met 75% electrische motoren op de parkeerplaats?
Of de Eifel met dat percentage?
 
Behalve thuis laden en woonwerk zie ik de ommezwaai nog niet zo hard komen. Zie je al een TT assen voor je met 75% electrische motoren op de parkeerplaats?
Of de Eifel met dat percentage?
Nee, x+1 en dan als woon~werk fiets.
Wereldwijd zijn dat er toch aardig wat.
In Nederland zijn er niet bijster veel.
Hier houden ze meer van comfort in een koelblik.

Maar naar de TT de meesten gewoon op de meest trotse liefhebbers fiets. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan