Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snaartje kost 111 euro bij Motoport en gaat volgens het boekje 20000 mee, al heb ik daar ietsje andere ervaringen mee ;) Binnen 10k nu al twee gebroken, zal wel aan mij liggen.
 
Dat is geen goed teken, blijkbaar is de snaar niet bestand tegen het koppel van de SR...

Hoe gaan ze dit oplossen ? Elke 4000 a 6000 km een snaar moeten wisselen lijkt me niet serieus.
Heb jij eigenlijk al het nieuwe type snaar, 17 mm breed en grovere vertanding ?




Wat betreft kosten, moeilijk te zeggen, ik rijd er nog maar net mee.... Ik heb bij 32.000 km ook een snaar gewisseld maar geen idee of dit de eerste, tweede of tiende maal is.
Mijn voorste remblokken hielden het ook zo lang uit.

Verder kan ik je nog niet helpen. Het is allemaal nog pril; nieuwe motor, nieuwe aandrijving, nieuw type batterij, nieuwe fabrikant.
 
Dat kan zeker want alles is gewoon open.

Maar dat is niet het probleem, de tanden worden van de riem gestript, de voorste poelie trekt ze er zo van af. Mijn riem was niet gebroken, ik kon er ook (voorzichtig) mee naar huis rijden maar hij miste een aantal tanden.

full


Mijn motor is één van de eerste, toen hadden ze nog een minder goed type riem.
Later kwam er een sterkere versie (die van Skidz moet zo eentje zijn) maar ook bij die strippen de tanden er blijkbaar af.
De nieuwste motoren hebben een ander type riem, die heeft grovere tanden en is breder.
 
of eigelijk beter gevraagd wat zijn de totale onderhoudskosten per XXXX KM ik weet dat ze laag zijn maar wat zijn dan kosten voor remerij en snaar ? banden zijn zoon 3a400 euro per 15000 km als ik me niet vergis

Als je het een beetje slim doet moet de banden ben je met mx. 250 euro klaar.

Remmerij en snaar hangen helemaal van je rijgedrag af. Waar de snaar niet tegen kan is als je na een verkeersdrempel de accelerator open draait als je nog op de dempel zit. Dat was bij mij iig zo, dan knaptie.
 
Ik heb de 2016 DSR ZF13, das de versie met dunne riem.

Ik doe nou niet echt ruige dingen met de fiets, al denk ik dat ik te vaak met power van drempels af rij enzo. Persoonlijk vind ik dat een beetje brak, dat je niet met vermogen ergens af kan rijden maar ja, tis niet anders. De eerste belt brak nadat hij een tandje had overgeslagen na een verkeersdrempel die ik ietsje ruig nam. De tweede stripte bij een stoplichtsprintje, ook nadat hij een tandje had overgeslagen bij het van de stoep af rijden.
Wat ik een beetje brak vind is dat ik de fiets als dualsport heb gekocht en van de zomer dan ook het bos er mee in wilde ergens maar dat laat ik nu maar achterwege, belts wisselen is niet alleen duur maar je ben ook gelijk een zaterdagmiddag onder de pannen...
Uiteindelijk kan ik, als ik mn rijstijl niet genoeg kan inperken, ook de kettingset er op zetten al heeft dat niet mn voorkeur vanwege de smeerboel die je je dan op de hals haalt...
 
Pff no way dat ik ooit nog terugga naar een motor voor dagelijks gebruik met een ketting :X
Ik vertrek vrijwel altijd "volle bak" als de omstandigheden het toestaan, en ook tussentijds kan ik er nog steeds geen genoeg van krijgen om het gas open en dicht te draaien. Vooralsnog dik 5000 probleemloze km's. Zal zo eens kijken hoeveel precies.

edit:ok niet precies, maar meer dan 6000 inmiddels :)
 
Laatst bewerkt:
....Uiteindelijk kan ik, als ik mn rijstijl niet genoeg kan inperken, ook de kettingset er op zetten al heeft dat niet mn voorkeur vanwege de smeerboel die je je dan op de hals haalt...
Ombouwen naar de nieuwe bredere riem, zou dat niet ook een optie kunnen zijn? Moet Zero betalen lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
De remmerij houdt het hier erg lang vol, het meeste remmen doe ik toch via de regen.

Mooi werk, Erasmos!
Wellicht kan je de laders achter de stroomlijn wegwerken
Nee dat past niet goed. Ze komen nu eerst in een Pelican koffer op de topkoffer mount en nog later komt er een iets gestroomlijnder bagagekontje op.
 
Woon jij in de Ikea?
Ja echt ideaal, even verstoppen rond sluitingstijd en daarna heb je het rijk voor je zelf alleen.

Nee maakte even een pitstop om wat avondeten naar binnen te werken :P Bij de IKEA heb je altijd mooi veel laders om gelijk even de motor op te toppen.

Maar ik moet zeggen de kuip helpt wel qua range:

NJdlLpB.jpg


Voornamelijk snelweg rond de 90-100 met de eerste 10km file. En het zit veel comfortabeler, een beetje buffering over het scherm maar niet super storend.
 
Nu hier een aantal Zero-ervaringsdeskundigen zitten.. Een reis van 130 km, waarvan 110 op de snelweg, is dat haalbaar op één lading met een Zero?
 
Nu hier een aantal Zero-ervaringsdeskundigen zitten.. Een reis van 130 km, waarvan 110 op de snelweg, is dat haalbaar op één lading met een Zero?
Welke Zero? Op mijn SR zou ik het durven, maar het hangt zó sterk af van de snelheid die je rijdt. Rijd normaal (zo ongeveer volgens de regels) en je haalt het makkelijk. Rijd als een dwaas en je komt misschien te kort.

Mijn woonwerk enkele reis is 25 km. Ik kan aankomen met 80% over, maar ook met 60%. Heb ik veel file dan kan het zelfs nog ruim boven de 80% zijn, want in de file verbruik je haast niets.
 
Laatst bewerkt:
Moet prima te doen zijn mits je niet met tegenwind en 160km/h rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan