motormaatje
MF veteraan
- 20 apr 2007
- 1.346
- 3
Gisteren een proefrit op een Zero SR gemaakt. In een woord geweldig. Op de eco mode kan je heel beheerst wegrijden, maar je bent ook uit stilstand op 50 km/u als je een kruising oversteekt. In de sport mode is het een rakket. Daarmee moet je oppassen als je niet al te veel fanmail van het CJI wil.
Het is wennen dat het een automaat is; in het begin zoek je je koppeling. Eenmaal gewend, mis je de koppeling niet meer. De Zero trok wel de aandacht van de bijrijder van de ambulance. Kennelijk viel het hem op dat ik stilte wegspoot bij het stoplicht.
Ga nu sparen, want het zijn best dure motoren in aanschaf. Ik zet hem op de zaak en dat scheelt al veel, maar ik moet wel het hele bedrag kunnen neertellen. De voordelen (btw, MIA, lagere kosten) komen allemaal pas later. Ik twijfel nog tussen de S ZF 13.0 en de SR beide met charge tank. De S is dan een ruime € 18000 de SR een ruime €20000. Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het extra vermogen. Bovendien komen er nog accessoires bij als een windscherm, handkappen, verwarmde handgrepen, koffer.
Het is wennen dat het een automaat is; in het begin zoek je je koppeling. Eenmaal gewend, mis je de koppeling niet meer. De Zero trok wel de aandacht van de bijrijder van de ambulance. Kennelijk viel het hem op dat ik stilte wegspoot bij het stoplicht.
Ga nu sparen, want het zijn best dure motoren in aanschaf. Ik zet hem op de zaak en dat scheelt al veel, maar ik moet wel het hele bedrag kunnen neertellen. De voordelen (btw, MIA, lagere kosten) komen allemaal pas later. Ik twijfel nog tussen de S ZF 13.0 en de SR beide met charge tank. De S is dan een ruime € 18000 de SR een ruime €20000. Ik vraag me af wat de meerwaarde is van het extra vermogen. Bovendien komen er nog accessoires bij als een windscherm, handkappen, verwarmde handgrepen, koffer.