Het grote GS-topic deel 27 - mooi weer tot maart

Status
Niet open voor verdere reacties.
cardan schreef...:

He Ron, ook hier, leuk. Ik ben eigenlijk van oorsprong een echt bmw mannetje...Hoe het zat en zover heeft kunnen komen dat ik nu vooral met classic endurance Suzuki's bezig ben...da's een heel lang verhaal, beter daarover te praten als we elkaar weer live tegenkomen.
...ik lees hier zo af en toe mee, voor de rest eigenlijk niet... ;)

...ben tenslotte van de RT en de Sportboxer...
...en van de Triumph..., maar dat is hier geloof ik een vies woord... :+
 
...ik lees hier zo af en toe mee, voor de rest eigenlijk niet... ;)

...ben tenslotte van de RT en de Sportboxer...
...en van de Triumph..., maar dat is hier geloof ik een vies woord... :+


Bof, hangt een beetje af van de accessoires...

full
 
...dat soort kledingstukken zult U tevergeefs zoeken in mijn schuurtje...






...en 'ja', dat vind ik zelf ook jammer... :/
 
...als in : klik... ;)

...fiets is van 2006, heb 'm al weer meer dan 8 jaar... :/
...wordt niet veel gebruikt ; staan nu 19-duizend-en-een-beetje-kilometers op...

...heb het karretje in de loop der jaren een beetje opgeleukt...
...zowel optisch als softwarematig...

...foto is van een paar weken geleden..., m.a.w. het ding komt echt maar zelden buiten, en slijt meer van het poetsen dan van het rijden... :/

...meeste kilometers doen we echter op de RT, en voor de fun vind ik de kilometers op de Speed Triple eigenlijk leuker (en rijbewijs-veiliger - yep, been there, done that...) dan op de S-boxer...
 
Laatst bewerkt:
OKe, ik begrijp ook meteen die strandstoelen, en dus rest alleen de vraag, wat staat daar op het andere matje??
 
Laatst bewerkt:
Die is zeker niet mis...


Heb jij je ADV al besteld dan?
Zodra de saloncondities bekend zijn. Eerste week januari. Maar dan bestellen en leveren eind maart is geen probleem.

Dacht aan blauw, maar bepaalde van die speciale (zoals in het zwart volledig) is niet mis. Alleen zal dat al snel 1000 euro extra zijn.
 
De mijne schijnt onderweg te zijn naar de dealer (dan is-ie gelukkig niet ineen geschroefd door arbeiders met een Kerst- en/of Nieuwjaarskater).

Ik laat'm echter slechts factureren in januari 2015 (om te kunnen genieten van de salonvoordelen) en zal'm ook dan pas laten registreren (om 'm een jaartje jonger te houden).

Hij zou ook niet in de showroom geplaatst worden zodat niet heel Antwerpen en omgeving erop klautert (vooral kleine kinderen met ijzeren schoengespen zijn mijn favoriete motorfietsbeklimmers)...
Ik wil er gerust ook eens onvoorzichtig opklimmen en afdrukken op de koffers en het zadel achterlaten (zoals je op het salon ziet).
Effe serieus: als de mijne in een toonzaal zou staan en iedereen die er op klimt zou ik ook niet goed vinden, maar ik heb al vaker meegemaakt dat een kind vroeg of ze er even op mochten zitten en dat heb ik nooit geweigerd.
 
Hoi, afgelopen week kon ik de verleiding niet weerstaan en heb weer eens een R1100GS aangeschaft. Had een paar jaar in een loods opgeslagen gestaan, er zat echt een paar centimeter stof op, dus op de gok meegenomen. Schoongemaakt, remmen gedaan, brandstofsysteem gereinigd, leidingen vervangen, motronic reset en daarna nog even uitgelezen, geen foutmeldingen. Verse accu erin, starten.....lopen. Schakelt als door de boter, beetje kfr maar ik ben tevreden. Gisteravond heeft een maatje het zadel bekleed dus ik ben vandaag lekker wezen rijden....door de mist...in de kou. De afgezaagde ruit ziet er niet alleen cool uit, het is ook wel erg cool zo, mijn vraag: iemand nog een blanke verhoogde ruit in de aanbieding, of een betaalbaar nieuw alternatief? Verder zoek ik nog een snavelverbreder a la gsA

[afbeelding]


Welkom hier,, mooi GS heb je


veel plezier :] km toe gewenst
 
op naar dd 100....kom op !! kom op !!

Klets dit vol..motorrijden is toch een beetje gedaan........

ps... en vanmiddag valt de definitieve beslissing over het nieuwe koekblik....
Focus 1,5 tdci..........
 
Ik zal ook helpen.
Moet nog een keer in de OP komen maar dat komt wel.
Net mijn 50K beurt ingepland, 2014 GSA (olie/lucht model).
Al met al eigenlijk probleem loze kilometers geweest. Een keer nieuwe remschijven voor, een keer de bouten van het blok/frame opnieuw laten aantrekken ivm trillingen en nu wordt mijn breedlicht schakelaar vervangen.
 
...wel even voor de duidelijkheid ; de matjes waarop, en de ruimte waarin die motoren stonden is niet van mij... ;)

...mijn schuurtje is niet zo eng wit, en heeft duidelijk minder weg van die steriele operatiekamer-look... ;)
 
op naar dd 100....kom op !! kom op !!

Klets dit vol..motorrijden is toch een beetje gedaan........

ps... en vanmiddag valt de definitieve beslissing over het nieuwe koekblik....
Focus 1,5 tdci..........


ik zal helpen met spammen :+


ik overweeg een Octavia 1.2 of 1.4 ( hang van de inruil af ) en als er tussentijds geen tegenvallers zijn.

zo'n focus is ook een hele leuke wagen,, maar vind de extra ruimte van de Octavia prettig, en de lokale Skoda dealer heb ik wel een goede band mee.
 
Als de dealer mijn tegenbod accepteert, dan heb ik over 6-8 weken de focus.
Kwestie van afwachten hoe happig hij is in deze crisistijd....... :}

en verder....op naar de 100 !!
 
...kan soms vies tegenvallen ; dat happig zijn... ;)

...als je als dealer eigenlijk nix kan met zo'n tegenbod, dan kun je er soms beter voor kiezen om even lekker geen auto te verkopen, dan eentje waar een zak geld achteraan moet...

...ga je echter voor een ander merk, dan kan het maar zo zijn dat de dealer in kwestie wel een soort van happig is, omdat er met regelmaat vanaf de kant van de importeur 'inruil-vreemd' acties zijn...

...m.a.w., kom jij met de Ford bij een ander merk, dan wil de importeur soms bijspringen om de deal voor beide partijen leuk(er) te maken...
...en met zo'n actie kan de dealer een iets hogere inruilprijs bieden...

...alles natuurlijk met het doel om je uit die Ford te krijgen, en in hun eigen merk te drukken...
...want de strijd om de geachte klant in Autoland is serieus aanwezig...
 
Laatst bewerkt:
Tegenbod... Noem me ouderwets, maar ik ga naar de dealer, vraag naar een 'goede prijs' en betaal dat. Ze mogen ook wel geld verdienen en ik heb de ervaring dat ze dan nadien wel iets flexibeler durven zijn als ik iets nodig heb (zoals garantie).
Ik ben nog nooit naar meer dan één dealer geweest en ben altijd op hun bod ingegaan (ik weet ook dat ik anders miscchien een paar honderden euros goedkoper af kon zijn, maar het gemak is me dat wel waard.
 
...noem mij ook maar ouderwets, maar..., om een voorbeeld te geven, bij de aankoop van de huidge 2011-RT zat tussen de ene en de andere dealer een verschil van 3.250,-- Euro !...

...aantoonbaar uiteraard, als U mij niet gelooft... ;)

...vond ik toch de moeite van 2 mailtjes maken waard...
...heb trouwens ook maar 2 dealers benaderd...

...om ieder-1 uit te leuren had ik geen zin in...



...en uiteraard aan beide dealers exact hetzelfde gevraagd...
...zo van : dit heb ik, en dat wil ik...

...met die en die opties, en dan en dan leveren...

...drie-duizend-twee-honderd-en-vijftig-euro...
...moest ik destijds toch gauw een week voor werken... :+




...oh..., en het ging in beide gevallen om een nieuw te produceren motorfiets...
...dus niet een gevalletje overjarige voorraad bij de 1, en een nieuwe productiefiets bij de ander...
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een hoop centen op het totale aankoopbedrag.

Ik ken -beroepshalve - redelijk goed de gangbare winstmarges op motorfietsen en er is nooit sprake van 15 % winst.

Als er geen incentive is vanwege de importeur , dan is een dergelijk verschil eigenlijk onverklaarbaar (doch goed voor jou, uiteraard).

Mijn eigen dealer (een notoire gierigaard) geeft haast geen korting op nieuwe motorfietsen (m.u.v. bvb een zadel dat hem aan inkoopprijs ook niet de wereld kost), maar geeft wel een opvallend hoge inruilprijs .

Voor de klant is dat meestal even goed en voor hem is de "opoffering" redelijk klein : hij ziet zijn winst op de nieuw verkochte motor niet afgeroomd worden en in het slechtste geval verkoopt hij de overgenomen fiets aan "geld voor geld".

Over zijn service heb ik echter zeker niet te klagen, zodat ik met deze manier van zaken doen wel kan leven... (maar een verschil van +/- 15 % is natuurlijk wel wat anders)...
 
Laatst bewerkt:
...uiteraard snap ik dat de marges op nieuwe auto's en motoren niet meer van dien aard is zoals ik omschreven heb...

...met een serieus aantal jaren ervaring op back-office-sales-gebied in de automotive branche, ben ik bekend met de diep-en diepdroevige marges waar we tegenwoordig als dealer mee mogen werken...

...waar het grote verschil in mijn voorbeeld vandaan gekomen is weet ik ook niet, en eigenlijk hoef ik het ook niet te vinden...

...maar ik zeg : prima...

...ik reed 1200RT, wilde het ding inruilen voor een nieuwe RT, en het scheelde de bankrekening het genoemde bedrag...

...en ik kon mij daarin uitstekend vinden... :Y




...echter, andersom doe ik het ook wel...

...niet lang geleden een andere auto gekocht, en ik was de vorige auto ook zo spek- en spekzat, dat ik bijna alles oké vond...

...ik had een bedrag in gedachten wat ik zou willen bijleggen, en de verkopende partij noemt een bedrag dat exact binnen mijn zelfbedachte idee lag...

...en dan hoef ik er ook niet over na te denken ; binnen 2 tellen kan ik dan roepen dat het goed is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan