Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet je nagaan als je met je glimmende GS door deze keien en bagger ellende moet........

IMG_3305_zpscgsnusob.jpg
 
Ik vind het wel een mooi avontuur hoor Tox......
Schijnbaar was er voldoende technische kennis en kunde in je groepjecom de zaak rijdend te houden...
Kortom....gave trip !!!
 
Dag 3 Saint-Jean-de-Maurienne naar Briancon

Opstaan wordt met de dag zwaarder. Een combinatie van overmatig drankgebruik en gesnurk van mijn kamergenoot, die weer zegt dat alleen ik snurk. (ik heb mezelf nog nooit horen snurken, dus dat is niet waar)
IMG_3265_zps9dgntrkm.jpg

Wij hebben het doel om vandaag de Finestre en de Assietta te rijden, de eerste onverharde passen. Het heeft vannacht niet gesneeuwd, dus hopelijk is het te doen.
Geen idee welke passen we hebben moeten rijden om bij de Finestre te komen, maar alles was mooi. Ieder weggetje dat je in slaat beloont je weer met beginnende herfstkleuren, mooie bochtjes en vergezichten......... kwijl....... Absorberen die plaatjes.

Niet deze btw......
IMG_3266_zpsxrsvnyr2.jpg


Met dank aan de deskundige navigatie van ondergetekende, belandde wij probleemloos aan de voet van de Finestre. Dat wil zeggen, de motoren bleven heel.
Het is een vreemde pas die begint als een soort Motogymkahna circuit/fietspad. Verzwarende factor waren de natte bladeren op het asfalt, maar dat weerhield ons niet om als losgeslagen jonge honden naar boven te blazen. Als een soort Hans en Grietje kon ik het olie spoor makkelijk volgen mocht de gps onverwacht uitvallen. :P

IMG_3269_zpszt3atfg2.jpg


De pas ontvouwt zich uiteindelijk als onverhard keienpad de berg op. Niet moeilijk, wel leuk. We hebben het tempo er goed in kunnen houden, totdat we bij de top kwamen. Sneeuw gooide roet in het tempo en maakte het ritje toch nog enerverend. Laatste meters relaxt door gehobbeld.

IMG_3272_zpstsztu1ev.jpg


IMG_3279_zps7o95flrk.jpg


IMG_3280_zpslc3kzhhl.jpg


Volgende pas die direct aansluit is de Assietta en die is minder kinderachtig. Mede door de sneeuwval van een paar dagen ervoor, is het ene grote baggerbende van modder en sneeuw. We laten ons niet afschrikken, gas erop. We zijn doorgereden tot een kilometer of 8 en toen geloofden wij het wel. Ook trouwens omdat wij Marcel en Alan niet meer zagen.
Ik wist trouwens niet dat offroad zo vermoeiend was, ik zweette me kapot in mijn pakkie.

IMG_3287_zpsnearnzf4.jpg

IMG_3285_zpskpqmoyre.jpg


We zijn omgekeerd en naar beneden gereden, de pas gepakt richting Briancon. Onderweg treffen we Marcel en Alan. Marcel heeft zijn koppelstang van de schakelpook overmidden geschopt, dus A-team achtige taferelen om het ding weer op de weg te krijgen.
Rond 18.00 een hotel in Briancon gevonden en ons dieet van teveel bier, steak en chips voort gezet.

IMG_3289_zpsqahrowwz.jpg

12107761_1100833903281668_2620901617138225511_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een onderneming Chris! :o :X :]
Okay, jij reed (relatief) veilig op je betrouwbare 800GS met als enige zorg de aanslag van verwoestend pekel op het kwetsbare aluminium ;(
Maar al met al vind ik jullie een stel bikkels en optimisten tot op het bot ;)
Iedereen veilig en op eigen motor weer thuis gekomen?
Tjonge jonge, ik was vorige week op de motor naar kantoor gegaan en ging pas vrij laat (dus donker) weer naar huis. Ik reed nog niet of er kwam een wolkbreuk over me heen, het water stroomde als een rivier over de weg en de druppels sprongen een meter hoog op. Ik zie niet zo goed in het donker (soort van nachtblind) en als het dan ook nog zo hard regent verlang ik toch wel heel erg naar een overdekt koekblik op vier wielen hoor! :/ Dus dat vond ik al een bijna-dood-ervaring genoeg :X. Ik vraag me af wat het betekent dat jullie vrijwillig de ontberingen opzoeken........ontbreekt het jullie in het dagelijks leven misschien aan voldoende prikkels? O-) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop het toch niet, Joke 8-) :P

Ik heb trouwens al het filmmateriaal gezien, ik ben blij dat ik niet van te voren wist hoe de omstandigheden en passen zouden zijn :o Dat geglibber en geglij op onverharde passen met afgronden zonder afrastering :o (sowieso vind ik het altijd wel grappig hoe die altijd ontbreekt op de meest moeilijke en meest onbegaanbare passen _O- )
 
Bij jou zie ik geen sneeuw heer Slijk.....

Klopt, heer Maniac... bij ons had het slechts 14 dagen onafgebroken geregend... de foto werd genomen op de paar kilometer dat er géén blubber lag.


Bij ons is daardoor de Transalp onderuitgegaan op het (geasfalteerde maar groen uitgeslagen) Motogymkahna circuit/fietspad van de Finestre.

Met sneeuw zou ik er niet eens aan begonnen zijn... :N
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig maar dat er tenminste nog van buiten 's lands grenzen over een juist gebruik van de Nederlandse taal wordt gewaakt :W ;)


Slijkmoto kan het best laten(*)... het is louter een eerbetoon aan Detox dat hij en zijn bende wel degelijk handig genoeg waren om het hele zooitje rijdend te houden... :Y

Ik ben zelf taalkundig niet zonder zonden en die verdomde iPad maakt het nog moeilijker om zonder vauten te schreiven... :+





(*)ontbreekt het jullie in het dagelijks leven.... :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Slijkmoto kan het best laten(*)... het is louter een eerbetoon aan Detox dat hij en zijn bende wel degelijk handig genoeg waren om het hele zooitje rijdend te houden... :Y

Ik ben zelf taalkundig niet zonder zonden en die verdomde iPad maakt het nog moeilijker om zonder vauten te schreiven... :+





(*)ontbreekt het jullie in het dagelijks leven.... :+ :+ :+

Oh schande......ik heb de klok horen luiden maar......... ;)
Ik pas het wel even aan hoor! :Y
 
Oh schande......ik heb de klok horen luiden maar......... ;)
! :Y

.... je ontbeerde de juiste uitdrukking.... :z

Heerlijk, eventjes het kleine schoolmeestertje te mogen spelen... :P

Ik nam vanmiddag moeders mee achterop de Tracer naar Zeeland.

Ik waarschuwde haar vooraf voor een Spartaanse rit (ze is de fauteuil van een R1200GS gewend), maar ik vrees dat het geweldig meeviel... Het smaakt blijkbaar naar nog... :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de laatste wedstrijd van het seizoen gaan kijken in Lelystad. Wat een mooi spelletje is dat motorgymen toch. :)

11148358_1062358650443619_1790655167120659499_o.jpg

12017703_1062358780443606_3531082966323682210_o.jpg



Ikzelf heb mijn gommelestiek brommert thuis gelaten, ik vond het te koud en meedoen met de wedstrijd wordt eerst nog een winter oefenen. :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan