Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoop toch wel dat tegen die tijd ik alweer op m'n rooie monster heb kunnen rijden... |(

Rit staat in de agenda! *O*
 
Beter kijken. :P

full



Thanks ;)
 
Afgelopen weekend de eerste 1000 km bijgeschreven op de DOHC; wat een fijn blok en bak !
Ik merk wel dat hij nog niet helemaal ingelopen is (nu 4000km), boven de 5500 rpm heb je nog niets te zoeken, dus daar doen we het nog wat rustiger aan, laat hem er af en toe in lopen en dan van het gas af ...
Dat was binnendoor in de Eifel natuurlijk geen probleem, verder is het erg wennen aan de vering (ESA), dat is compleet anders dan de oude (waar WP EDS op zat)
Verder is de uitgebreide boordcomputer een leuke feature en samengesteld verbruik ligt rond de 1:20 wat zuiniger is dan de oude brommert !
Wel een ongelofelijke zere reet overgehouden van het standaard zadel, wat een drama ... :X

Wie O wie heeft er nog een standaard zadel (zwart/rood) liggen om over te nemen, zodat ik m'n oude vermaakte zadel kan ophalen/omruilen bij de dealer, dan laat ik daar een in juiste kleur nieuw dekje op zetten !!!
 
Laatst bewerkt:
Blij dat je blij bent...

Ik herinner me toch dat MIJN 2 DOHC-fietsen op die kilometerstand reeds vlotjes oppakten boven de 5500 rpm... zou het correcte inrijden dan zo goed merkbaar zijn ?

Sorry, met die LC's heb ik geen DOHC-standaardzadel meer op overschot (wel twee LC-standaardzadels)...
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat de GS/A een rustige vorige eigenaar heeft gehad, de rit in de Eifel heeft het blokje wel goed gedaan en heeft zeer gevarieerd moeten presteren, toch voelt het dat hij boven de 5000 niet echt thuis geeft en daar nog de scherpe randjes af moeten ... adem te kort !?
Eerst maar eens de 10 K aantikken, bovendien heeft Joke nog een complete Akra set liggen van haar GS en speel met de gedachte om die er onder te prutsen met als slagroom op het toetje een Rapidbike zoals de oude GS/A !
 
De uitlaatklep is hoofdzakelijk een geluids-restrictie klep om de motor door de keuring te krijgen (een bepaald toerental waar de motor op geluid door de keuring heen moet), deze zat ook op de HP waar nu ook een complete set van Akra op zit ...
Adem beter, (veel) meer koppel vanaf laag naar hoog toerental dus daar ben ik niet bang voor om het zelfde te doen met de GS/A ;)
 
Strekt dit topic zich alleen tot de R1200's? Ik ben namelijk van plan om een F650Gs Dakar te kopen, ben benieuwd naar ervaringen maar kon zo snel geen juist topic vinden. Iemand hier ervaring met deze brommer?
 
Afgelopen weekend de eerste 1000 km bijgeschreven op de DOHC; wat een fijn blok en bak !
Ik merk wel dat hij nog niet helemaal ingelopen is (nu 4000km), boven de 5500 rpm heb je nog niets te zoeken, dus daar doen we het nog wat rustiger aan, laat hem er af en toe in lopen en dan van het gas af ...
Dat was binnendoor in de Eifel natuurlijk geen probleem, verder is het erg wennen aan de vering (ESA), dat is compleet anders dan de oude (waar WP EDS op zat)
Verder is de uitgebreide boordcomputer een leuke feature en samengesteld verbruik ligt rond de 1:20 wat zuiniger is dan de oude brommert !
Wel een ongelofelijke zere reet overgehouden van het standaard zadel, wat een drama ... :X

Wie O wie heeft er nog een standaard zadel (zwart/rood) liggen om over te nemen, zodat ik m'n oude vermaakte zadel kan ophalen/omruilen bij de dealer, dan laat ik daar een in juiste kleur nieuw dekje op zetten !!!


Hee Jan,
Fijn dat de nieuwe zo bevalt.....althans op het zadel na dan....
Is het je niet waard om er een vervangzadel voor te nemen? Zo veel alternatieven, zoals Bagster, Corbin, etc....
Ik heb zelf immers die corbin en zweer erbij...( zonder zadel discussie aan te willen gaan ...)
 
Strekt dit topic zich alleen tot de R1200's? Ik ben namelijk van plan om een F650Gs Dakar te kopen, ben benieuwd naar ervaringen maar kon zo snel geen juist topic vinden. Iemand hier ervaring met deze brommer?
We zien ze wel een rijden, maar daar houdt het een beetje mee op. Alhoewel, Denser heeft er volgens mij ook één.
 
Strekt dit topic zich alleen tot de R1200's? Ik ben namelijk van plan om een F650Gs Dakar te kopen, ben benieuwd naar ervaringen maar kon zo snel geen juist topic vinden. Iemand hier ervaring met deze brommer?

De 1200-rijders voeren wel de boventoon (lees: de eigenaren hebben de grootste mond :+ ) maar er zijn hier ook 650 (twin), 700 en 800 rijders hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond...

Ben weer present na twee daagjes leuk sturen in Luxemburg. Vrijdag heen en zondag terug. Op zaterdag heb ik maar een luie dag gehad hoewel het weer best wel meeviel vergeleken met NL.

Verder niks gebeurt hier zeker?

:W


Oh ja. 18 oktober is een ongelukkig gekozen dag voor een toerrit. Waarom niet eens doordeweeks? Kan ik altijd....
 
Laatst bewerkt:
Hier al eens gekeken ?

http://forums.bmwgsclub.nl/forum/17-techniek-f650gsf700gsf800gsgsa/

Niet zo'n leuke bende, maar wel jouw (toekomstige) motor !


...denk ik toch.... Die kleintjes ken ik niet zo... :P

Ja wel gekeken maar idd haakte op dat forum al snel af en probeer hier wat info te krijgen. Maar dat valt eigenlijk wel tegen.

Ik ga iig kijken. Volgens mij kan er aan het rotax blokje weinig mis zijn. Als de rest dan in goede staat is en hij rijdt goed neem ik 'm mee en zie ik wel.

Ik vrees dat het m'n opstap naar de 1200 gaat worden al hoewel ik dat eigenlijk nog even wil uitstellen :P
 
Tja, er zijn nu eenmaal weinig dergelijke GS-eigenaren present op dit topic.

Ik weet niet hoe groot je motorervaring en je budget op dit ogenblik is, maar wellicht is het inderdaad nuttig en kostenbesparend indien je meteen reeds voor een F700GS of F800GS (meer offroad gericht) opteert en de 650 gewoon overslaat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan