Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit topoc ging toch over banden 😬😬
Vandaag onder de LC de Pirelli scorpions trail II laten monteren. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Komen goed uit de testen. Morgen naar Normandie met een tussenstop in Vianden, lekker op de route.....
 
Dit topoc ging toch over banden 😬😬
Vandaag onder de LC de Pirelli scorpions trail II laten monteren. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Komen goed uit de testen. Morgen naar Normandie met een tussenstop in Vianden, lekker op de route.....

Tja, ik heb nog steeds m'n twijfels over die Scorpions. Niet dat ik twijfel aan het geopenbaarde testresultaat, maar de slijtvastheid is jammer genoeg geen onderdeel geweest van de test.
Op onze komende vakantie schat ik zo'n 10K km. te gaan rijden en daarbij hoop ik onderweg geen bandenboer op te moeten zoeken.
Voor de rest heb ik de banden hetzelfde ingeschat als Motorrad. Mijn favo is nog steeds de Metzeler Tourance Next en die komt er binnenkort dan ook vers onder want ook de Dunlop moet zich eerst bewijzen. Dunlop claimt wel grotere slijtvastheid bij dezelfde eigenschappen (20% meer km's. ) maar het verschil tussen de Tourance Next en de TR91 was qua eigenschappen maar minimaal terwijl de slijtage een flink stuk groter was (2:3).
Ik ben dus benieuwd wat er over een paar weken nog van over is van de Pirelli's...

In ieder geval, fijne vakantie !
 
Hmmm.... da's een leuk idee.
Wrappen lijkt me in dat geval ook makkelijker dan plastidippen.
Zou je niet zwart kunnen laten wrappen en de werelsticker er in goud over kunnen plakken?
(misschien is dat haalbaarder).

Ik heb de koplampen van mijn speed triple ' geplastidipt'. Het is mooi maar ik weet wel zeker dat wrappen veel beter houdt. Op mijn koplampen is het namelijk best gevoelig voor beschadigingen.
 
Hee Janneke, heel veel plezier met je grote GS! :]
Ik heb het andersom gedaan: eerst de R1200GS (2009), en daarna de F800GS.
Ik had een klein ongelukje met de 1200, en ook al diverse oeps-momentjes, en besloot dat ik hem toch te topzwaar vond :X. Dat komt mede omdat ik een slecht evenwichtsgevoel heb wat dat topzware voor mij wel tot een dingetje maakt :$. De 800 is net een wat lichtvoetiger motor en die hou ik wél rechtop (tot nu toe ;)). Maar misschien rijdt de LC wel wat makkelijker dan de 2009-uitvoering. Ik kan er voor de lol wel eens een proefritje op maken, voor als ik over een paar jaar een ander koop. Die 80K van jou ga ik met mijn kilometrage niet halen, er staat pas 18K op de teller, komt ook omdat ik er de eerste twee jaar dat ik hem had slechts één (buitenlands) tripje mee heb gemaakt a.g.v. het ongelukje op de 1200 :$
Ik ving een gerucht op dat er in 2017 een nieuwe F800GS komt. Dan ga ik eens nadenken over een opvolger. Wat mij betreft weer een F800GS want ik vind het een heerlijk ding dat goed bij me past, maar ik sluit bij voorbaat geen R1200R of R1200GS LC uit ;)

Jij in ieder geval veel geweldige kilometers gewenst op je grote GS!! :]
 
Jij in ieder geval veel geweldige kilometers gewenst op je grote GS!! :]


Dank, mede namens Janneke.

En die is dus echt -h e l e m a a l- om. Vanmiddag laat een stukje gereden en dankzij het lage touratech zadel is het vertrouwen volledig aanwezig. Dat wordt nog wat.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog even een fotootje:
full
 
Zo, even een reaktie van mij...

Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en voor een R1200GS LC gegaan. ;)
Mijn 700 kreeg teveel kilometers en ik kon hem nu goed inruilen.
Peter van motoport Almere had al gezegd ik krijg een mooie binnen met weinig op de teller.
Dan ga je denken ben ik niet te klein of misschien te zwak.. :? of wat zullen anderen ervan zeggen...moet ze zonodig...
Maar die gedachtes heb ik maar aan de kant gegooid en ervoor gegaan. :]
Maar dan staat hij opeens in de schuur en denk o o heb ik daar goed aan gedaan.
Extra laag zadel erop gekocht van touratec en dat maakte nu net het verschil.
Gisteren 2 uur gaan rijden van uit mijn werk en...jawel ik ben helemaal om :Y . Heb wat geoefend op de weg keren, hellingproef ,op parkeerplaats kleine bochten maken tussen de boompjes door,staan tijdens het rijden,op zand parkeren...Ik kom tot de conclusie dat deze eigelijk makkelijker rijdt dan de 700...hij is echt wendbaar. Zo dat was het voor nu ...ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat. ;)
 
Ik kan (uiteraard) niets anders zeggen dan : prima keuze.

Mijn 2013 LC is, zoals je man reeds zei, echt probleemloos en eigenlijk verkies ik zijn "wildere" motor toch nog boven de "getemde" versie van 2015 (met de zwaardere krukas).

Die loopt wel wat rustiger (echter niet met minder mechanische herrie), maar heeft toch ietwat inertie te overwinnen, alvorens volop in de toeren te gaan...

Bovendien heb je -uiteraard- de mooiste en snelste kleur gekozen.

Tenslotte vind ook ik de 1200 makkelijker sturen en meer wendbaar dan de 700/800 (wat Detox hier straks ook weer moge komen leuteren ;) ).

Als je er evenveel plezier aan beleeft als ik, dan zit het meer dan snor !

PS : en wat anderen ervan denken... ach, er zitten ook op dit topic een paar, voor wie de volgende uitdrukking is uitgevonden: "Le chien aboie et la caravane passe" :+
 
Laatst bewerkt:
Man man wat zijn de wegen slecht in de ardennen pff maar des te beter waren ze in de eifel :-) toch spannend zo voor het eerst het pas op met een voor mij een nieuwe motor. Wat rijdt die gs toch lekker in de bochten. wij hebben genoten van de 900 km in 2 dagen. Ben blij dat ik mijn cbr1000f en transalp 600 weg heb gedaan voor deze.

Maar even wat anders .jullie hebben het vaak over een LC maar is dat de allernieuwste? #durftevragen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan