Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog aan nieuwe banden toe? Ik geloof dat ik TKC 80's onder mijn KLE laat monteren.

[afbeelding]


Ik maak een andere keuze. Denk zelf aan de Mitas E07.
thinking.gif
 
TKC 60 ... lijken mij niet meer te bestaan, zijn de ContiEscape daar de vervanger van !?

Was een leesvoutje ... Heidenau 60 :+

Chris, is de ContiEscape nie wat ???
 
Laatst bewerkt:
Geen idee Stampert, ik moet nog even zien wat ik doe. Ik heb nog niet eens gekeken wat er eigenlijk voorop ligt, ik weet alleen dat het ook een semi-noppenband is.
Uiteindelijk denk ik dat het een K60 of TKC80 band wordt. Ik wil nog wel iets aan grip op nat asfalt overhouden en hoe ouder het ontwerp band, des te meer glibber en glijwerk het wordt. Conti Escape heeft Napoleon nog gebruikt om Waterloo te ontvluchten.......
 
Gaat de HVV niet pas aan als de motor draait?


Dat is makkelijk te testen toch, zet ik m vanavond gewoon aan :P Merken we het vanzelf.
Ik ga dit zeker super vaak vergeten. HVV kan mij niet warm genoeg!
Tzt ook maar handkappen erop doen, scheelt ook al een boel tegen de kou (en uiteraard nog veeeeeul meer wensen :P ) Eerste accessoire overigens al besteld! Een standaardverbreder 8-) Lastig parkeren op t werk :P

Dank voor alle reacties! Knippers moet ik maar aan wennen, had ff t geld niet om een jongere motor of adventure te kopen :P Heb wel met de open dag van BMW op de adventure gereden, zo'n off road (veelste korte) training. Leeeuuuk!

Knippertijd zal ik tzt nog wel eens aan de dealer vragen. Hij blijft overigens ook knipperen als de motor uitstaat.

Bandjes blijven een lastig verhaal altijd. Die van mij kunnen nog even mee, maar zal rond mei wel nieuwe moeten. Mn vriend is eerst aan de beurt, die gaat de TKC (en dan nog een getal) testen, als die bevallen gaat die bij mij er ook onder. Wil wel bij regen genoeg grip houden, bij droog weer nog wel sportief kunnen rijden en het niet erg vinden als we ineens een stukje offroad gaan :P
 
Geen idee Stampert, ik moet nog even zien wat ik doe. Ik heb nog niet eens gekeken wat er eigenlijk voorop ligt, ik weet alleen dat het ook een semi-noppenband is.
Uiteindelijk denk ik dat het een K60 of TKC80 band wordt. Ik wil nog wel iets aan grip op nat asfalt overhouden en hoe ouder het ontwerp band, des te meer glibber en glijwerk het wordt. Conti Escape heeft Napoleon nog gebruikt om Waterloo te ontvluchten.......


Napoleon op een Duitse band ??? :?

Je ne le croix pas, mon pote ! :N
 
Dat is makkelijk te testen toch, zet ik m vanavond gewoon aan :P Merken we het vanzelf.
Ik ga dit zeker super vaak vergeten. HVV kan mij niet warm genoeg!
Tzt ook maar handkappen erop doen, scheelt ook al een boel tegen de kou (en uiteraard nog veeeeeul meer wensen :P ) Eerste accessoire overigens al besteld! Een standaardverbreder 8-) Lastig parkeren op t werk :P

Dank voor alle reacties! Knippers moet ik maar aan wennen, had ff t geld niet om een jongere motor of adventure te kopen :P Heb wel met de open dag van BMW op de adventure gereden, zo'n off road (veelste korte) training. Leeeuuuk!

Knippertijd zal ik tzt nog wel eens aan de dealer vragen. Hij blijft overigens ook knipperen als de motor uitstaat.

Bandjes blijven een lastig verhaal altijd. Die van mij kunnen nog even mee, maar zal rond mei wel nieuwe moeten. Mn vriend is eerst aan de beurt, die gaat de TKC (en dan nog een getal) testen, als die bevallen gaat die bij mij er ook onder. Wil wel bij regen genoeg grip houden, bij droog weer nog wel sportief kunnen rijden en het niet erg vinden als we ineens een stukje offroad gaan :P

Bediening knippers kun je zo veranderen kabeltje van de rechter bediening omzetten met die van de claxon en de bediening zit dan links en gaat erg makkelijk probeer deze nu maar te bedienen knoppen zitten onder elkaar heb het zelf gedaan bij een r1200s
 
Geen idee Stampert, ik moet nog even zien wat ik doe. Ik heb nog niet eens gekeken wat er eigenlijk voorop ligt, ik weet alleen dat het ook een semi-noppenband is.
Uiteindelijk denk ik dat het een K60 of TKC80 band wordt. Ik wil nog wel iets aan grip op nat asfalt overhouden en hoe ouder het ontwerp band, des te meer glibber en glijwerk het wordt. Conti Escape heeft Napoleon nog gebruikt om Waterloo te ontvluchten.......

Maar dat geldt ook voor de TKC80 die inmiddels hun 30- (1985) jarig jubileum hebben gevoerd en sinds 2005 wordt geproduceerd bij Shin Hung in Zuid-korea. In een concept vergelijkingstest test viel mij met name de slechte nat asfalt kwaliteit van de TKC80 op. En dan kijk ik uiteraard naar de periode (het jaargetijde dus) en dan kun je wel risico's nemen, maar dit gaat mij persoonlijk te ver.
full
 
De Heidenau's hebben tegenwoordig geen open structuur meer aan de achterzijde, gedaan om de levensduur van de band te verlengen, en volgens de "kenners" gaat dat ten koste van de rij-eigenschappen op onverhard.
 
Laatst bewerkt:
Fabriek staat in Slovenië dus veel Tjechen zullen er niet van eten.

Hopelijk kennen de Tsjechen wél het verschil tussen beide republieken en claimen ze de opbrengst van die landbouwbanden...

QUOTE

Mitas, een bandenfabrikant gevestigd in de Tsjechische Republiek, begon in het beroep in 1933 onder de naam MITAS Praha. De productievestiging werd oorspronkelijk opgericht in Praag-StraÅ¡nice als filiaal van Michelin en werd na de Tweede Wereldoorlog in 1947 genationaliseerd en omgedoopt tot MITAS. Met een degelijk opgeleid team en een voortreffelijke technische infrastructuur verwierf de firma tussen 1949 en 1952 een solide reputatie dankzij hun hoogwaardig uitgeruste productievestiging. Daarnaast hebben ze ook hun productlijn uitgebreid van fietsbanden tot banden voor vrachtwagens en bezitten ze inmiddels drie vestigingen; Praag, Zlín en Otrokovice. Dankzij de wijde verspreiding van hun producten, is MITAS een merk dat gebruikers niet licht zullen vergeten. De MITAS banden worden gebruikt in zeer verschillende sectoren als landbouw, bouw, verkeer (motorfietsen en auto's), bedrijfswagens en vrachtwagens, alsook allroad voertuigen.

UNQUOTE
 
Zo vaak ?

Echt ? :?

Tenzij jij in de plaats van Detox zou kiezen, maar die is groot genoeg om dat zelf te doen... B|

Ik zal je even voorlichten:
Tijdens ons etentje ben ik door Detox "warm" gemaakt voor de oktoberrit met de 500 euro challenge (a.k.a. garbage run) en aangezien daar een flink stukje offroad bij komt kijken ben ik mij daar eens in gaan verdiepen.
De meest populaire brommer is zo'n beetje de Kwaak KLE500 en om nu vanuit deze BMW hoek wat tegengas te geven ben ik inmiddels in het bezit van een stilstaande F650 Funduro uit het frisse jaar 1996. Haynes werkplaatshandboek is besteld....

Ik vind trouwens die low budget offroadbanden wel passend bij zo'n run. :]
 
Laatst bewerkt:
Napoleon op een Duitse band ??? :?

Je ne le croix pas, mon pote ! :N
Was je erbij ofzo? Hoe oud ben je eigenlijk Slijk, zo beroerd zag je er niet uit vorige week!!! :+
De Heidenau's hebben tegenwoordig geen open structuur meer aan de achterzijde, gedaan om de levensduur van de band te verlengen, en volgens de "kenners" gaat dat ten koste van de rij-eigenschappen op onverhard.
Bij de 130/80 band is de structuur wel open. :Y

HEI-SCT-001_1.jpg


Zo vaak ?

Echt ? :?

Tenzij jij in de plaats van Detox zou kiezen, maar die is groot genoeg om dat zelf te doen... B|

Ik zal je even voorlichten:
Tijdens ons etentje ben ik door Detox "warm" gemaakt voor de oktoberrit met de 500 euro challenge (a.k.a. garbage run) en aangezien daar een flink stukje offroad bij komt kijken ben ik mij daar eens in gaan verdiepen.
De meest populaire brommer is zo'n beetje de Kwaak KLE500 en om nu vanuit deze BMW hoek wat tegengas te geven ben ik inmiddels in het bezit van een stilstaande F650 Funduro uit het frisse jaar 1996. Haynes werkplaatshandboek is besteld....

Ik vind trouwens die low budget offroadbanden wel passend bij zo'n run. :]
We gaan op vakantie met stichting de Zonnebloem. :9
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk zo'n bandengesprekje. :P

Ik heb begrepen dat je geen verwachtingen moet hebben op nat asfalt, maar op de piste kom je een stuk verder dan met een TKC70, of erger nog, een TrailAttack. Voorkeur gaat nu nog even naar de Heidenau K60 Scout. Worden overigens net rechts onder Dresden geproduceerd. :P
 
Ik zal je even voorlichten:
Tijdens ons etentje ben ik door Detox "warm" gemaakt voor de oktoberrit met de 500 euro challenge (a.k.a. garbage run) en aangezien daar een flink stukje offroad bij komt kijken ben ik mij daar eens in gaan verdiepen.
De meest populaire brommer is zo'n beetje de Kwaak KLE500 en om nu vanuit deze BMW hoek wat tegengas te geven ben ik inmiddels in het bezit van een stilstaande F650 Funduro uit het frisse jaar 1996. Haynes werkplaatshandboek is besteld....

Ik vind trouwens die low budget offroadbanden wel passend bij zo'n run. :]


Sjonge, jij weet van aanpakken (of je bent gemakkelijk om te lullen)... ;)

Nauwelijks 1 week geleden wauwelt Detox wat over zijn specifieke masochistische trekje en jij hebt al een, aan alle sadistische vereisten van die club beantwoordende, brommer in de garage staan...

Respect ! ...of medelijden :P

"Vous n'y laissez pas croître de la pélouse", zoals mijn ouwe gabber Napoleon zou zeggen

:+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan