Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eigenlijk geen idee hoevaak de Supertour al is verreden, maar deze is nu terug van weggeweest. MrsTenCats & mijzelf hebben alleen de laatste versie van 2010 meegedaan (toen we allebei aktief waren in het arbeidsproces, jawel!) en daarna was het en paar jaar stil. Organisatie was destijds vanuit MC Mozamo en nu vanuit MTC Zaanstreek door dezelfde groep mensen.
Het is een 6-daags evenement in 5 tot 6 groepen die een dag na elkaar vertrekken. Eerste dag vertrek vanuit Nederweert met een stukje snelweg en daarna binnendoor tot aan Gebsattel (bij Rothenburg a/d Tauber). Dag 2 door (ongetwijfeld zeiknat) Oostenrijk over de Silvretta gevolgd door Dag 3 met ritten over Stelvio, Gavia naar Val Gardena. Dag 4 over de Sellapas naar Marmolade, Passo di Giau en Cortina d'Ampezzo om via de Plöckenpas wederom natgeregend te worden in Oostenrijk. Eindstop Filzmoos. Dag 5 een binnendoorrit naar genoemd Gebsattel en Dag 6 terug naar NL, wederom hoofdzakelijk via binnendoorwegen.
Verblijf is op basis van halfpension in 2-p kamers en kost, inclusief wat consumptiebonnen, Silvretta-maut en een T-Shirt, een bedrag van slechts € 325,00. Gemiddeld rij je dan zo'n 430km per dag.

En dat is de Supertour in een notendop.

Ik ben blij dat jij je vrije tijd goed besteed en je zuur verdiende pensioen nuttig over de balk gooit. :P


Ps; denk je wel af en toe aan die dikke 650 die in onderdelen door het huis ligt!!!
:+
 
Eh, betalen JULLIE niet dat dikke pensioen van TenCats met JULLIE zuur verdiende geld ?

Hèhè, lekker even stoken... die lapzwanzende gepensioneerden, ook... })


Jij begrijpt er werkelijk weer eens h e l e m a a l niets van... Dit is NL waar we voor ons eigen pensioen zorgen! Niet BE...

Nu weet ik waarom jij Roadsmarts koopt. Is er tenminste nog iets "smart"...

(Hè hè, moest ff)
:+
 
Laatst bewerkt:
is er iemand hier die een standaard GS zadel wil ruilen tegen een verlaagde(2005)? Ik zit op het verlaagde zadel namelijk net even te laag. Zadel is in goede staat.
 
Over pakkend gesproken : als een zelfstandige in B niet zelf voor zijn pensioenopbouw zorgt, gaat hij dood van de honger...

De B socialisten hebben in de voorbije decennia de hele pensioenpot (oorspronkelijk naar NL model) opgefeest... dus worden vandaag de wettelijke pensioenen (gesalarieerden en ambtenaren) van de vele grijze koppen door de weinige werkenden betaald... uiteraard een onhoudbare situatie ...

Allez, TenCats, geef nog eens verkwistend gas !!!!
 
Laatst bewerkt:
Allez, TenCats, geef nog eens verkwistend gas !!!!

Je moet gewoon de Belgische Ardennen meer promoten... als hij daar de benzine vervolgens aanschaft (nee, natuurlijk niet de grens overpiepen naar Luxemburg), hebben jullie er in B nog wat aan. :P

Al voorzie ik natuurlijk wel dat hij zijn eigen bammetjes heeft gesmeerd.... (je bent een Hollander of niet). :P
 
Laatste keer was het een soepje...

Ollands.jpg
 
Hier ook nog even. Alle hulp / tips wordt op prijs gesteld en hier zitten veel mensen met veel kennis in dit gebied:

De 2e week van augustus ben ik voornemens om een aantal dagen er op uit te trekken en heb het idee om richten Alpen / Dolomieten te gaan. Of wel, ik wil bergen zien, verre uitzichten en op het stalen ros bochtjes sturen.

Om het maximale uit mijn tijd te halen en mijzelf op de heen en terug weg niet kapot te rijden wil ik zaterdag met de GS op een trailer vertrekken en woensdag op die manier weer naar huis rijden. De tussenliggende dagen heb ik dus om te rijden.
Alles staat nog open. Dag tochten vanaf 1 plek, of de auto achterlaten en 3 dagen rondtrekken om de auto woensdag ochtend weer op te halen. Vooraf overnachtingen boeken, of op de dag zelf maar zien waar je uitkomt? Is dat in augustus wel handig (hoogseizoen)?

Zelf ben ik qua ervaring nog niet verder dan het Zwarte Woud geweest, dus ken de omgeving totaal niet en alle tips worden op prijs gesteld over verblijf, wegen, streken, passen om te bezoeken, routes om te rijden. 
Het plan is om alleen te gaan, wat voor mij ook een eerste keer is. Wegen / passen waar je achter de tourbussen kunt aansluiten lijken mij niet aantrekkelijk, maar omdat ik alleen ga rijden wil ik wel enigszins in de bewoonde wereld blijven.

Groet,
Bas
 
Spotlight:
Als je kiest voor een lokatie om daar te blijven en vanuit de plek dagtochten te maken zou je kunnen kiezen ergens in de buurt van Bolzano te verblijven.
Oostwaarts liggen dan de echte Dolomieten. Westwaarts kun je eventueel de stelvio pas doen.
Noordwaats een mooie tocht naar de Penserjoch, Jaufenpas en Timmelsjoch.
Als je plm 20-30 km boven Bolzano een slaaplek vindt heb je een goeie uitvalbasis.

De 3 Sinnen, oftewel de 3 gezusters is een prachtige (tol) weg die eindigt in de sneeuw. En dan weer terug. Prachtig asfalt en schitterende vergezichten.
 
GS rijders!

Ik kwam er zojuist achter dat dit onderdeel gebroken was bij me. Ik zoek eigenlijk een nieuwe maar kan het niet zo 1,2,3 vinden. Ik dacht kettingspanner maar misschien heet het ook wel anders. Iemand enig idee waar ik het kan vinden voor mijn F650gs Dakar? Of breken deze dingen vaker en zijn ze lastig tweedehands te krijgen?

full
 
Hier ook nog even. Alle hulp / tips wordt op prijs gesteld en hier zitten veel mensen met veel kennis in dit gebied:

De 2e week van augustus ben ik voornemens om een aantal dagen er op uit te trekken en heb het idee om richten Alpen / Dolomieten te gaan. Of wel, ik wil bergen zien, verre uitzichten en op het stalen ros bochtjes sturen.
Vorig jaar in september een weekje naar de Dolomieten geweest. Als standplaats hadden wij toen Hotel Cristallo in Levico Therme. Prima hotel wat ingesteld is op motorrijders, onder het hotel een giga parkeergarage voor motoren, alles prima geregeld. Levico is een mooie centrale plek voor een aantal dagen sturen.
 
Laatst bewerkt:
Huh :?

Hoe krijg je dat nou voor elkaar? Ik zou eens bij Boonstraparts kijken o.i.d.. Ik ken de 650-1 niet, maar het lijkt me dat zoiets niet tot de standaard "dingetjes"hoort.
 
Geen idee, kwam er vandaag ineens achter. 1000km geleden een nieuw kettingset om laten leggen. Zal eens vragen aan de monteur hoe en wat.
 
Hier ook nog even. Alle hulp / tips wordt op prijs gesteld en hier zitten veel mensen met veel kennis in dit gebied:

De 2e week van augustus ben ik voornemens om een aantal dagen er op uit te trekken en heb het idee om richten Alpen / Dolomieten te gaan. Of wel, ik wil bergen zien, verre uitzichten en op het stalen ros bochtjes sturen.

Om het maximale uit mijn tijd te halen en mijzelf op de heen en terug weg niet kapot te rijden wil ik zaterdag met de GS op een trailer vertrekken en woensdag op die manier weer naar huis rijden. De tussenliggende dagen heb ik dus om te rijden.
Alles staat nog open. Dag tochten vanaf 1 plek, of de auto achterlaten en 3 dagen rondtrekken om de auto woensdag ochtend weer op te halen. Vooraf overnachtingen boeken, of op de dag zelf maar zien waar je uitkomt? Is dat in augustus wel handig (hoogseizoen)?

Zelf ben ik qua ervaring nog niet verder dan het Zwarte Woud geweest, dus ken de omgeving totaal niet en alle tips worden op prijs gesteld over verblijf, wegen, streken, passen om te bezoeken, routes om te rijden. 
Het plan is om alleen te gaan, wat voor mij ook een eerste keer is. Wegen / passen waar je achter de tourbussen kunt aansluiten lijken mij niet aantrekkelijk, maar omdat ik alleen ga rijden wil ik wel enigszins in de bewoonde wereld blijven.

Groet,
Bas

Naunders, drielandenpunt met Italië, Oostenrijk en Zwitserland. Super mooi daar, dicht bij verschillende passen (oa stelvio)
Dorpje zelf is ook gezellig voor de avonden, pizzaria zeeeeeer aan te bevelen!
 
Geen idee, kwam er vandaag ineens achter. 1000km geleden een nieuw kettingset om laten leggen. Zal eens vragen aan de monteur hoe en wat.
Als die monteur die kettingspanner er niet goed op heeft geplaatst kan die inderdaad afbreken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan