Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wij hebben ook idd de haakse in gebruik, de rechte alleen voor de optimates. Gewoon gekocht bij de lokale automaterialenzaak. Geloof iets van €6,95.
Da's een hele mooie schroef voor de verzameling zeg! Proppen kunnen héél goed boven zitten heb ik ervaren :)

Vanmiddag met de jongens in het span maar eens vliegtuigjes kijken bij de vliegbasis Leeuwarden en daarna ergens een ijsje eten 8-) En grote oefening is er deze week nog bezig met heulveul straaljagers met héél veel herrie. _O-

Gisteren was Benjamin jarig en had het huis vol met spelende kinderen dus kwam het er niet van. Dus mamma mag weer eens op het span rijden nu pa er niet is
 
Pff deze ochtend mijn motorblok vastgelopen op 200m van kantoor.
Gelukkig recht gebleven en motor op een veilige plaats kunnen stallen.
Garage gebelt en valt onder 2dehands garantie van 1 jaar.
Ze zeiden wel dat ik de motor +- 4 weken ga kwijt zijn.

Iemand al ervaring met vastgelopen blokken?
R1200gs LC bj 2013 kilometerstand 23000


Lichtpunt van de dag:
Achter mij reed nog een motar, deze is direct gestopt en samen de motor naar een veilig plaats gesleurd. (achterwiel zit compleet vast)
Duizendmaal dank aan deze persoon!
Lang leve het broederschap onder motorrijders!

Lijkt me eerder een problem met de koppeling. Als je blok vastgelopen is kan je normal de koppeling gebruiken om het achterwiel te deblokkeren.
Geen idee wat dit veroorzaakt. Met mijn 2013 GS heb ik probleemloos 45000 km gereden.
 
Pff deze ochtend mijn motorblok vastgelopen op 200m van kantoor.
Gelukkig recht gebleven en motor op een veilige plaats kunnen stallen.
Garage gebelt en valt onder 2dehands garantie van 1 jaar.
Ze zeiden wel dat ik de motor +- 4 weken ga kwijt zijn.

Iemand al ervaring met vastgelopen blokken?
R1200gs LC bj 2013 kilometerstand 23000


Lichtpunt van de dag:
Achter mij reed nog een motar, deze is direct gestopt en samen de motor naar een veilig plaats gesleurd. (achterwiel zit compleet vast)
Duizendmaal dank aan deze persoon!
Lang leve het broederschap onder motorrijders!

Dat is rot... maar je krijgt wellicht een heel nieuw motorblok ...

Ben wel blij dat je niet mijn rode 2013 hebt gekocht... daar zou ik me toch niet lekker bij hebben gevoeld ...
 
Laatst bewerkt:
Garage zei ook dat als het het motorblok is dat het zowiezo een nieuw word.
Oliepeil staat nog goed dus dat is het ook al niet.
Vlak voor hij vast liep was wel een zwaar tikkend geleuid te horen in de cilinders.
 
Pff deze ochtend mijn motorblok vastgelopen op 200m van kantoor.
Gelukkig recht gebleven en motor op een veilige plaats kunnen stallen.
Garage gebelt en valt onder 2dehands garantie van 1 jaar.
Ze zeiden wel dat ik de motor +- 4 weken ga kwijt zijn.

Iemand al ervaring met vastgelopen blokken?
R1200gs LC bj 2013 kilometerstand 23000


Lichtpunt van de dag:
Achter mij reed nog een motar, deze is direct gestopt en samen de motor naar een veilig plaats gesleurd. (achterwiel zit compleet vast)
Duizendmaal dank aan deze persoon!
Lang leve het broederschap onder motorrijders!


tjonge !! dat is schrikken,, gelukkige heb je garantie .
maar eens zien wat ze gaan vinden.
 
Vastgelopen blok zal eerder een vastgeslagen bak of cardän zijn. De dealer zal het gaan vertellen.
 
kan ook een zuiger zijn die zich vast gezet heeft na afgebroken te zijn, maar bak lijkt logisch.

vervelend is het wel....
 
Zonet bericht gehad dat het de versnellingsbak is.
Deze moeten ze verhalen bij BMW en ben de motor dus minstens 4 weken kwijt.
Een vervangmotor kunnen ze niet geven jammer genoeg...
 
Dat vind ik raar... een dealer kan volgens mij de bak toch reeds bestellen bij BMW en de interne afrekening later uitvoeren ?

De kapotte bak zal-ie moeten bijhouden voor inspectie door de importeur, maar dat maakt de zaak niet uit van de klant...

Waarom moet de klant zo lang wachten ?

Ik zou sterk aandringen als ik jou was....
 
Hmmm... lekker dan. Wordt vast geen 2017 bak....

De oude serie versnellingsbakken wordt niet meer geproduceerd, dus als de stock op is, dan zal er wel een 2017 bak achter moeten.. Nu hopen dat de zaak ook de startmotor meebesteld, want die is ook anders :+
 
En zo werd het lelijke zwarte kleine eendje, uiteindelijk toch een sierlijke mooie blauwe zwaan.... *O*


full
 
Dat ziet er lekker fris uit met dat kleurtje :t

Bedankt, Jan.... ook de monteur en de dealer zelf vonden het een geslaagde verandering van m'n GS....

Kost wat, maar ik ben er nu extra-blij mee ... een mens is toch een vreemd beest...

In Triple Black-versie is al dat zwart erg aantrekkelijk, maar in standaard trim is het gewoon een trieste, sombere kleur, vond ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan