Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dorpsgek........ Dictator past mij beter. Ik wil graag dictator worden, maar ik heb nog geen geschikt land gevonden. Ik wilde laagdrempelig beginnen met dit topic. Niet echt gelukt dus..... :/
 
Dorpsgek........ Dictator past mij beter. Ik wil graag dictator worden, maar ik heb nog geen geschikt land gevonden. Ik wilde laagdrempelig beginnen met dit topic. Niet echt gelukt dus..... :/

Ik zie je toch regelmatig verlangend naar de zuidelijke grens loeren.... vergis je echter niet over de laagdrempeligheid ervan : een Willem, een Wilhelm en een zekere Adolf H. hebben het ook al geprobeerd met bedroevend weinig succes... 8-)
 
Vandaag maar even naar de stalling geweest

27871146069_57ef90c9c3_k.jpg" width="2048" height="1152"


waren we maar 2 maanden verder
 
Laatst bewerkt:
Gaan er nog topic gebruikers naar de noordelijke motorbeurs volgende week ?

Wij wel zoals het er nu naar uit ziet...
Vast warm lopen voor Utrecht
 
Zoals een aantal van jullie weten, heb ik mij in het verleden ook bezig gehouden met een basis workshop voor Garmin's BaseCamp (de windows versie).
Ik heb er nu een soort cursus van gemaakt, met daarnaast nog wat aanvullende "weetjes", en ik wilde even aan jullie vragen of ik zo op de goede weg zit met m'n epistel. Het is nog niet af, maar dat komt vanzelf.

Dus indien mogelijk graag wat normale opmerkingen, voor zover het binnen dit topic ook normaal kan.

;)

De naam van de website is hier onder te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Kort en duidelijk. Hoewel ik al jaren met basecamp werk en al veel van het programma ken heb ik toch weer nieuwe dingetjes geleerd ook.
Denk dat je opzet zich ook goed leent om naderhand op verschillende onderwerpen verdieping aan te brengen zoals je al gedaan hebt bij ntu en nt. Zo blijft het leesbaar voor wie aan de eenvoud genoeg heeft en kun je dieper gaan voor zij die meer willen weten zoals ik.

Wat ik ook positief vind is dat het goed op de mobiel te lezen is. Dat is handig als je basecamp aan hebt, dan hoef je niet steeds tussen browser en basecamp te wisselen (vind ik dan handig, dus).
 
Ik ga het lezen Eric en ik zal mijn best doen normaal te doen.......... Proberen hè. :)
 
Laatst bewerkt:
Thanks guys.

Ik heb er nog wat taalvoutjes uitgehaald en nog wat kromme zinnen. Als jullie nog meer vinden hou ik mij aanbevolen.
 
Ik ben er wat bang van... Basecamp is echt Mandarijns voor me.

Als ik het na de ongetwijfeld duidelijke uitleg van Erik nog niet zou snappen, dan is dat echt geen boost voor mijn reeds wankele digitale zelfvertrouwen.

Ik gebruik mijn GPS voornamelijk voor de stemmige lichtjes op het display en om me van A naar B te laten voeren... zonder helemaal langs Z te moeten rijden, hetgeen ik met mijn befaamde oriëntatievermogen zonder GPS zeer zeker zou doen...

Ik zal er een nachtje over slapen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn GPS voornamelijk voor de stemmige lichtjes op het display en om me van A naar B te laten voeren... zonder helemaal langs Z te moeten rijden, hetgeen ik met mijn befaamde oriëntatievermogen zonder GPS zeer zeker zou doen...

:^
 
Ik heb me jaren terug wel eens verdiept in basecamp, maar ik vond de interface zo contra aan wat ik gewend ben dat ik er vanaf heb gezien. Tegenwoordig plop ik in 5 minuten een routen in elkaar op het scherm, tijdens een terras stop eventueel met google maps ernaast. werkt prima voor mij.

had gisteren eigenlijk een buitenboord motor nodig op de GS... wel dat zout weer weggespoeld! :]
 
Erik,

Ik heb je ontwerp een keertje doorgenomen.

Weliswaar op kantoor, zodat ik je theorie niet aan de praktijk kon toetsen.

Voor het eerst in mijn leven maakte ik mij de bedenking " Mmmmmm, eigenlijk valt zo'n route instellen misschien toch wel enigszins mee", hetgeen in mijn geval een reuzecompliment voor je is....

Het is duidelijk uitgelegd in jip-en-janneketaal, zodat het geheel, ook voor Basecampnovieten, niet afschrikwekkend overkomt.

Hier en daar staan er nog wat typo's (soms tik je een "n" ipv een "t" in het woordje "dat"), maar die haal je er wel zelf uit.

Ik heb wel 1 suggestie :

Kan je misschien bij de aanvang van je paper ook een korte verklarende woordenlijst opnemen, ter verduidelijking van en onderscheid tussen o.m. de volgende termen :

- track
- spoor
- route
- waypoint
- punten/via-punten
- hard - zacht
- GPX-bestanden
- .....

Voor jou en geoefende Basecampgebruikers zijn dit evidenties, maar voor noobs als ik, waarvoor je handleiding tenslotte bestemd is, is zoiets wel nuttig, vind ik.

Besluit : proficiat voor deze degelijke en nuttige tool !

:Y :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan