Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

het is een goede stap,

maar tot nu werd de burger steeds aangepakt voor de vervuiling ,, toen we in 1987 met de geregelde katalysator kwamen in de EU zakte de vervuiling ruim 70 % en nu is een benzine motor wel 98 % schoner dan die 1987 auto,, als ze dat ook eens voor de luchtvaart deden ,, in 1 maand stoten ze in schiphol meer uit alles wat daar land en opstijgt dan het hele wagenpark van in NL in een jaar,, daar zit dus de winst !!
 
het is een goede stap,

maar tot nu werd de burger steeds aangepakt voor de vervuiling ,, toen we in 1987 met de geregelde katalysator kwamen in de EU zakte de vervuiling ruim 70 % en nu is een benzine motor wel 98 % schoner dan die 1987 auto,, als ze dat ook eens voor de luchtvaart deden ,, in 1 maand stoten ze in schiphol meer uit alles wat daar land en opstijgt dan het hele wagenpark van in NL in een jaar,, daar zit dus de winst !!

"Alle beetje helpen zei de muis".... en beet de kater in zijn kruis...
 
nee,,, de nieuwe onderzoeken blijven binnen komen,, er komt ook uit dat er gerommeld met allerlei onderzoeken dat ons milieu en klimaat puur door ons zou veranderen .
recent stonden ze in tal van kranten en online .

Het werkt tegenwoordig zo met onderzoeken dat de uitkomst voor meer dan 90% wordt bepaald door de gene die het onderzoek betaald.

De meer onafhankelijk onderzoeken over elektrische auto’s geven aan dat deze bijna een heel jaar zoals een iets boven gemiddelde lease auto gebruikt moet worden om het nadeel van productie te compenseren.

Pas stond er een onderzoek waar zelfs de onderzoeker zelf op terug kwam
https://tweakers.net/nieuws/150132/...s-na-700000km-groener-is-dan-benzineauto.html
En dan kun je ook lezen wat een prutswerk onderzoeken vaak zijn.
En andere komen nog steeds op totaal andere waarden.
Belgisch EV-onderzoek onderuit gehaald door Nederlandse Professor

Persoonlijk vind ik een elektrisch koekblik best lekker rijden veel koppel geen milieu-dips en turbolag. Helaas boven mijn lease budget en past niet in de alleen diesel Compagny policy.
 
klopt voor ieder gewenst resultaat is er wel een onderzoek( bureau)

voor gewoon daily use, kan het me weinig schelen als het echt goed voor het milieu was.
maar voor een motor en klassieke (hobby) auto gaat er niks boven een ouderwets brandstof motor.

ik zou vreselijk graag deze Chevy willen als hobby auto
1978-Chevrolet-Silverado-C20-454ci-slide.jpg
 
Toen die auto werdt geproduceerd waren de milieu-dips en turbolag nog niet eens uitgevonden. Den Dikke V8 heeft ook best wel koppel zeker die 7 liter blokken maar die waren zelfs ten tijde van deze auto al uit de mode.

En voor de hobby maakt je niet voldoende kilometers om echt vervuilend te zijn. Hij is tenslotte al geproduceerd.

Maar als kilometer vretende leasebak is die stomme Tesla blijkbaar toch beter. En als hè voldoende rijd gaan ze makkelijk meer dan 300K mee.

Ik heb voor de hobby geen extra koekblik nodig daar is de GS al voor.
 
Zoooo...het gaat eindelijk weer eens over de gs ..

Trouwens....wie organiseert de afsluitende najaarsrit met aansluitend een diner met veeeel vlees ???
 
Toen die auto werdt geproduceerd waren de milieu-dips en turbolag nog niet eens uitgevonden. Den Dikke V8 heeft ook best wel koppel zeker die 7 liter blokken maar die waren zelfs ten tijde van deze auto al uit de mode.

En voor de hobby maakt je niet voldoende kilometers om echt vervuilend te zijn. Hij is tenslotte al geproduceerd.

Maar als kilometer vretende leasebak is die stomme Tesla blijkbaar toch beter. En als hè voldoende rijd gaan ze makkelijk meer dan 300K mee.

Ik heb voor de hobby geen extra koekblik nodig daar is de GS al voor.

deze dingen kwamen op de markt rond de eerste olie crisis ,, ze verlaagde het vermogen, en gingen betere carburateurs gebruiken, remlucht sproeiers en vacuüm bediende trappen zodat je met een lage belasting armer kon rijden, en je kreeg toen ook de eerste eisen die aanpassingen vereiste aan de blokken.
ja koppel hebben ze wel zeker de 454 big block, maar heb eigenlijk genoeg aan een 350, die zijn goedkoper , lichter, en lopen een stuk zuiniger , en er zijn er meer van,, en met edelbrock spullen kan je makkelijk op het niveau komen en daar boven van een 454 ,, zeker als je er moderne vortec koppen op zet, die een veel hogere compressie hebben en van licht metaal zijn , .

en op LPG is nog een stuk schoner , en goedkoper ook ,, zet je ze af tegen de jaren is de vervuiling laag.

maar om er iedere dag mee naar je werk te gaan ,, is een moderne auto wel beter .

ik merk dat mijn R toch puur iets wat ik alleen beleef of met motor maatjes, in mijn familie niet , heb ik zo'n Chevy dan willen er wel mensen mee rijden, of er zelf mee rijden,, en zo'n ding is geweldig als je grote dingen moet vervoeren , een geweldige caravan/trailer trekker die niet nerveus word van een sommig kampeerveld .
 
Zo dan, je kunt je wel aanmelden voor reserveverlichting, mocht in Zaventem op de landingsbaan de stroom uitvallen.

Zoiets ja. 2190 lumen per spot. Misschien ben ik toch iets te enthousiast geweest. 's Nachts zal ik ze al niet kunnen gebruiken vrees ik.
 
Zoiets ja. 2190 lumen per spot. Misschien ben ik toch iets te enthousiast geweest. 's Nachts zal ik ze al niet kunnen gebruiken vrees ik.

Richt ze a.u.b. ook wat meer op het wegdek. Als ik op de foto kijk lijkt het er op dat ze de tegenliggers verblinden.
 
Inderdaad, ik moet er een beetje met rijden om te kijken wat het geeft, maar plan is wel om ze wat omlaag te richten hoor. No worries :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan