Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

korting valt vaak toch wat tegen ,, toen ik voor een GS kwam en niks in te ruilen aanvankelijk was er amper wat mogelijk later kreeg ik toch wel wat gedaan .
 
tja ,, mogelijk hebben ze echt niet maar dan zie je het wel aan z'n gezicht. kreeg je antwoord ?? belletje naar de hoofdverdeler kan nog wel eens helpen ..

Wat hebben ze niet echt?

Kreeg ik antwoord? Ja... het is zo... niets aan te doen. Iemand die vrede kan nemen met een stockwagen kunnen ze sneller helpen, maar als je begint met vaste eisen te stellen aan de kleur en opties... dan moet je wachten.
 
Wat hebben ze niet echt?

Kreeg ik antwoord? Ja... het is zo... niets aan te doen. Iemand die vrede kan nemen met een stockwagen kunnen ze sneller helpen, maar als je begint met vaste eisen te stellen aan de kleur en opties... dan moet je wachten.

die auto.


het kan natuurlijk wel als je een wagen wil met bepaalde opties en in een bepaalde kleur , soms rond bellen of een ander die heeft staan misschien of ga je bij een ander merk winkelen ?
 
O, maar gij moogt van mij gelijk hebben hoor... 🙄

korting, voordeel... I don't care...

Overal, en bij elk merk zie je zo'n telsommetjes... da's iets dat gij toch zou moeten weten... het is toch uiteindelijk de eindsom die het 'm doet, niet?
En eerlijk, zou je die 5 jaar garantie niet aanklikken anders?

En als het toch die GS moet zijn, dan kan je altijd proberen om nog wat extra dealerkorting te verkrijgen, misschien houden ze er rekening mee dat je een "vaste" klant bent.
Grapje hè ;)
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind korting niet hetzelfde als voordeel. En daar zit het hem hè: men zegt mij dat er 1100 euro korting is, maar ze tellen er wel eerst 350 euro bij. Dan klopt mijn berekening onder de streep dus niet.
We zijn er al uit dat hij het even opnieuw bekijkt, al ga ik er ook niet als een pletwals over. Ik verwacht en wil helemaal niet de laatste cent :)

@Astian mooie GS! Nu toch maar alle pakketten aangevinkt 😛

Lekker dat je ook flinke korting hebt zo met die salon prijs (op een prijs die al veel gunstiger is dan hier in NL).
Je kan niet anders dan alle packs aanklikken. Ik heb nog nooit zo'n dure moto overwogen (in mijn hoofd is hij al gekocht hoor). 't Is toch echt wel iets, +20k voor de hobby bij enkel goed weer.

dat ziet maf uit zeg.... vooral met dat spatbord en verlenger.
Ik ken wel mensen die er juist een groter wiel inzetten. Wat is je afweging om juist een kleinere te doen?
Ik vind het zo dik qua look.
Stuurt ('t schijnt) veel scherper.

Een GS voor enkel op straat misschien?

Er is ook zo'n F800GS variant, met 17" voorwiel..


Maar goed, in het geval van die GS... dan heb je natuurlijk ook de S1000XR. Want eerlijk, zo'n klein voorwiel op een GS... dat ziet toch niet uit?
Ik had een S1000XR, maar da's geen GS hè. Ik zei dat toen ook: die XR is perfect, maar 't moest een boxer zijn.

Sinds wanneer is er korting op een GS?
Komt er een 1300 aan misschien?
Altijd al?
Die 1300, tsja, ik ging eerst daar op wachten. Maar ik vind die 40 Jahre wel erg knap. De 1300 zal wellicht dat grote TFT van de RT hebben, en acc (wat ik toch niet wil), maar de prijs zal navenant zijn.
Persoonlijk denk ik dat die 1300 nog wel even zal wegblijven, maar ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht.

Wat heet korting?
Enige korting/voordeel dat ik (als nieuwe klant) kreeg was de verlengde garantie.
Werd me duidelijk gezegd dat priemelen er niet inzat, klanten genoeg....
Dan liggen de voorwaarden toch anders in BE.

Elk jaar met het salon...
Niet alleen met het salon toch :p

Korting moet je, zeker buiten de salonperiode, vragen...

Priemelen zit er misschien niet in, maar een paar % korting altijd... nieuwe klant of niet.


Iets in mij zegt dat Astian wel gaat priemelen, en dat hij het misschien ook nog klaar krijgt om die 350€ extra korting te krijgen.
+ een volle tank bij aflevering... want dat vragen de priemelaars ook altijd. :Y

Als het lukt, goed voor hem. Ik ben misschien een te gemakkelijke klant. 😅
Komt vast wel goed. Ik koop hem graag daar (de gunfactor, weetjewel), maar er mag iets tegenover die loyaliteit staan. Ik kom niet testrijden, ik kom niet 25x langs en neem je tijd. Da's ook iets hè, voor de dealer. In een vijftal mails heb ik de overeenkomst en stuur ik ze per kerende getekend. Effectief en efficient :)
En anders zijn er nog vestigingen, want waarom zou ik voor "een vaste prijs" pakweg 40km verder rijden dan de dichtstbijzijnde dealer? ;)

Veel vreugde valt er volgens mij niet meer te rapen als verkoper...

Ik ging onlangs eens polsen om een nieuwe Caddy (lichte vracht) te kopen...

Is da verkoperke een dik half uur met mij bezig geweest, op afspraak, om een offerte op te stellen komt hij af met de leveringstermijn...

Maart...


2023... _O-_O-_O-_O-


Ik vroeg 'm of hij uberhaupt nog auto's verkocht met zo'n wachttijden, hij mocht iig mijn offerte klasseren.
Dat speelt zeker mee, al die damage control voor verkochte orders, leveringstermijnen tot zomer '23, ... Maar da's niet het enige geweest om de beslissing te maken.
Ik ga trouwens ook niet weg uit de automotive.
 
het kan natuurlijk wel als je een wagen wil met bepaalde opties en in een bepaalde kleur , soms rond bellen of een ander die heeft staan misschien of ga je bij een ander merk winkelen ?


Geloof mij... Een Caddy lichte vracht, in het zwart en met alle opties die ik erop wil?? Nooit, no way dat je die gaat vinden door wat rond te bellen...
Het is een lichte vracht he... die worden gekocht met weinig opties. Stockwagens zullen er altijd zijn, maar nooit naar mijn goesting.


En ja, ik ben bij een ander merk gaan winkelen.
 
Grapje hè ;)
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind korting niet hetzelfde als voordeel. En daar zit het hem hè: men zegt mij dat er 1100 euro korting is, maar ze tellen er wel eerst 350 euro bij. Dan klopt mijn berekening onder de streep dus niet.

Ach Astian... zo gaan muggenziften... en uiteindelijk toch kiezen voor die 5 jaar garantie... (je zou wel gek zijn moest je het niet doen)

Want als je die 5 jaar garantie aanklikt.... dan heb je toch gewoon 1100€ korting, zoals de dealer u beloofde. 🤔

Doe nu niet moeilijk en bestel dat ding gewoon...

Ik vond het veel vervelender dat je geen losse opties meer kan kiezen bij de GS... en dat alles versmolten zit in die packs...
En alleen bij de GS he... de snodaards.


Het "pack light", wat is eigenlijk de reden om dat pack te nemen? Uiteindelijk vind ik dat veel geld voor rode knipperlichten achteraan...
 
Even een lekker fotootje om even het gevoel te krijgen, volgende tripje is nog zo ver weg :(
foto.jpg
 
Kanonne...Astian is terug en het leesvoer groeit weer als een.dolle
Did I do that?

Nee, klopt. De voorwaarden waar ik aan kocht in december zijn zelfs beter dan de salonvoorwaarden.
Klopt.

Ach Astian... zo gaan muggenziften... en uiteindelijk toch kiezen voor die 5 jaar garantie... (je zou wel gek zijn moest je het niet doen)

Want als je die 5 jaar garantie aanklikt.... dan heb je toch gewoon 1100€ korting, zoals de dealer u beloofde. 🤔

Doe nu niet moeilijk en bestel dat ding gewoon...

Ik vond het veel vervelender dat je geen losse opties meer kan kiezen bij de GS... en dat alles versmolten zit in die packs...
En alleen bij de GS he... de snodaards.


Het "pack light", wat is eigenlijk de reden om dat pack te nemen? Uiteindelijk vind ik dat veel geld voor rode knipperlichten achteraan...
Ik rijd nooit 5 jaar met dezelfde motor joh :P
Ik heb nog niet zo lang geleden een XR gehad die al rijdend stilviel, garantie of niet, er was geen oplossing. Sta je dan mooi met je 5 jaar.

Nee, dat is 1100 - 350 voor de aangeklikte garantie 🤷‍♂️
Ik had die initieel niet genomen, bewust. Dus dan kan het in mijn geval toch nooit meer 1100 zijn als ik word verplicht dat erbij te nemen om dàn pas 1100 te hebben.
Bovendien, met de paar kilometertjes die ik maar doe, mag de motor buiten de fabriekswaarborg gaan. Het begrip "overeenstemming" kan het je toch nog onder garantie laten vallen. Waarom betalen voor 5 jaar dan? Anyways...

Het is inderdaad dikke kutterij dat je niets afzonderlijk kan nemen. ESA hoeft bijvoorbeeld echt niet voor mij, kofferhouders ook niet, etc etc etc. En toch de 4 packs erop.

Pack Light voor de X in de koplamp en die oranje pinkertjes/DRL's? Die adaptieve lamp, tot daar, want op de XR was het ook veel geblaat en weinig wol.

Over dat klein voorwiel nogmaals:
1642189870844.png


Eerlijk, dat is toch dik!
Stel je zulke zwarte gespaakte wielen op die 40yrs, kofferhouders eraf, zwart windscherm, zwarte handkappen in plaats van de gele, zilverkleurige plastic rond het zadel zwart, boomerangs zwart, een zwart/geel Wunderlich zadel, ... Maar 10k verder en nu struikelen over 350 euro. Ik hoor het je al denken ;)
 
Ik heb zo mijn visie op de dingen en een uitgesproken mening die niet iedereen altijd deelt. Wie neemt er nu ook goudkleurige wielen of wilt een klein voorwiel in een GS?
Maar kijk, dat houdt het boeiend en daarvoor zijn we hier hè ;)
 
Ik rijd nooit 5 jaar met dezelfde motor joh :P
Ik heb nog niet zo lang geleden een XR gehad die al rijdend stilviel, garantie of niet, er was geen oplossing. Sta je dan mooi met je 5 jaar.

Waarschijnlijk gaat mijn GS ook na twee jaar ook weg... en dan kan ik alvast verkopen met nog 3 jaar fabrieksgarantie..
Je hoeft zelf niet ermee te blijven rijden he.


Wellicht ga je 'm wel op laag vermogen kopen, omdat dat beter verkoopt?

En dat deed ik dus niet. Vreemd dat het verlaagde vermogen eigenlijk uit automatisme wordt aangevinkt door de verkoper. Maar goed dat ik het zag op de offerte, heb het eruit laten halen.
 
Als het maar geen 25 paginas wordt over een voorwiel of kleur, of....
Ik ben hier niet de enige hè ;)

Waarschijnlijk gaat mijn GS ook na twee jaar ook weg... en dan kan ik alvast verkopen met nog 3 jaar fabrieksgarantie..
Je hoeft zelf niet ermee te blijven rijden he.


Wellicht ga je 'm wel op laag vermogen kopen, omdat dat beter verkoopt?

En dat deed ik dus niet. Vreemd dat het verlaagde vermogen eigenlijk uit automatisme wordt aangevinkt door de verkoper. Maar goed dat ik het zag op de offerte, heb het eruit laten halen.
Waarom zou je dat verlaagd vermogen niet nemen? Welk voordeel heeft het van hem op vol vermogen te zetten en de volle pot te betalen? We zijn en blijven toch Belgen?
Die verlengde waarborg kan mij echt niet interesseren hoor. Ik koop een motor voor mezelf en voor nu. Niet voor de volgende die er maar goed met is. Dat zijn zorgen voor later en we lossen de problemen op als ze zich stellen.
Beetje zoals een geil lief hebben en er niet aankomen en ze sparen voor de volgende?

Dus de immo werd niks?
Wat laat jou dat besluiten? ;)
 
😳

Ken jij mijn voorwaarden?
Ik bedoel maar: er wordt altijd veel lawaai gemaakt met "salonvoorwaarden", maar give or take zijn die voorwaarden doorheen heel het jaar wel ongeveer hetzelfde. Dan wat meer, dan wat minder.
Als dat is wat de meute wil, die salonvoorwaarden, dan roept de sector er gewoon heel hard mee.
Dus, ik geloof graag dat je voor de salonvoorwaarden een betere deal kon binnenhalen :)

En kijk, zelfs ik, uit de sector, loop te janken over 350 euro op dat bedrag :+
 
Waarom zou je dat verlaagd vermogen niet nemen? Welk voordeel heeft het van hem op vol vermogen te zetten en de volle pot te betalen? We zijn en blijven toch Belgen?

Omdat ik niet hou van dat gesjoemel... simpel.

Enne... volle pot? Zoveel scheelt het nu ook weer niet he, en dan speel ik het liever eerlijk.
Want noem het hoe je wil... het is en blijft fraude.


Die verlengde waarborg kan mij echt niet interesseren hoor. Ik koop een motor voor mezelf en voor nu. Niet voor de volgende die er maar goed met is. Dat zijn zorgen voor later en we lossen de problemen op als ze zich stellen.
Beetje zoals een geil lief hebben en er niet aankomen en ze sparen voor de volgende?

Damn... was alweer vergeten op welke manier jij soms denkt en die dingen ook gewoon neerpent.

Ik koop een motor ook voor mezelf, geloof mij, dat ding gaat gebruikt worden...
Maar ben er me wel van bewust dat die achteraf ondanks alles makkelijker verkoopt als de koper ook nog wat garantie kan meenemen.
 
Omdat ik niet hou van dat gesjoemel... simpel.

Enne... volle pot? Zoveel scheelt het nu ook weer niet he, en dan speel ik het liever eerlijk.
Want noem het hoe je wil... het is en blijft fraude.




Damn... was alweer vergeten op welke manier jij soms denkt en die dingen ook gewoon neerpent.

Ik koop een motor ook voor mezelf, geloof mij, dat ding gaat gebruikt worden...
Maar ben er me wel van bewust dat die achteraf ondanks alles makkelijker verkoopt als de koper ook nog wat garantie kan meenemen.

Ik -en wij allemaal- weten dat dat fraude is. En toch denk ik dat je in de minderheid bent met die mening. Maar dat mag hè, evenveel respect voor.
Wat scheelt dat dan zoal?

Ik zeg nu toch niets verkeerds met zulke vergelijking te maken :+ Ik snap jouw redenering hoor, dat het een usp is om wat garantie te kunnen aanbieden. Ik vind dat gewoon niks. Je vindt er altijd wel de juiste man voor.
Is die garantie dan ook overdraagbaar bedenk ik me nu? Vaak niet, of niet als ze naar wederverkopers gaan en moet je dus zeker zijn dat je verkoopt aan een eindgebruiker. Er komt ook nooit iemand achter natuurlijk, of de kans is toch zeer klein, maar ik bedoel maar, als jij het zo strikt neemt met de regeltjes, moet je zien dat je de garantie wel kan en mag verkopen.
 
Tegenwoordig is garantie vaak overdraagbaar. Verlengde, bijgekochte garantie is meestal ook geen garantie, maar een externe verzekering. Weet niet hoe het bij BMW zit.

Vanaf dit jaar spelen enkel de Europese merken / importeurs het vermogensspelletje nog vals, de Japanners doen niet meer mee.
In praktijk maakt het op termijn de kost van een nieuwe zware motor ongeveer equivalent aan die in Nederland.
 
Ik -en wij allemaal- weten dat dat fraude is. En toch denk ik dat je in de minderheid bent met die mening. Maar dat mag hè, evenveel respect voor.
Wat scheelt dat dan zoal?

Om en bij de 300€...

Veel te weinig om te sjoemelen, mijn gedacht.


Voor een +150pk motor scheelt het dan een pak meer natuurlijk, en dan snap ik de drang om te sjoemelen iets beter. Maar dan nog... dan zou ik het nog niet doen.
Gelukkig ben ik geen fan van zo'n vermogens.




Is die garantie dan ook overdraagbaar bedenk ik me nu? Vaak niet,

Hoe lang zit gij al in de business?

Ik heb nooit anders geweten dat fabrieksgarantie overdraagbaar is.. mits de voorwaarden worden nageleefd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan