LazyR
MF veteraan
Zo, na een klein jaar DL650 rijden kom ik toch weer bij BMW uit (destijds ging de keuze tussen DL650 en R1150GS), stom genoeg geen proefrit op de GS gemaakt toen. De DL is een prima motor, maar ik wil toch weer voor een BMW gaan... De Strom doet het allemaal wel (ook off-road), maar ik ben niet kapot van de machine.
Momenteel ben ik aan het kijken naar de F650GS (twin) en de F800GS. Momenteel gaat de voorkeur uit naar de 650, aangezien ik toch de meeste tijd op het asfalt doorbreng (hier verwacht ik wel verandering in te brengen met een andere motor, met de DL durf ik niet teveel omdat ik hem nog wil verkopen/inruilen ).
Een F800GS met een 19 inch voorwiel voor straatwerk zie ik ook nog wel zitten. Voor de Strom heb ik op een F650 Funduro gereden (en die beviel!), vandaar de interesse voor de 650/800.
Er is maar ruimte voor één motor, en deze moet geschikt zijn voor gooi- en smijtwerk, vandaar dat de boxers afvallen (hoewel ik vooral de gs'en t/m de 1150 prachtige machines vind).
Is er iemand die zich mijn situatie herkent en ervaring heeft met het verschil tussen de 650 en de 800 (met een 19" wiel)?
Momenteel ben ik aan het kijken naar de F650GS (twin) en de F800GS. Momenteel gaat de voorkeur uit naar de 650, aangezien ik toch de meeste tijd op het asfalt doorbreng (hier verwacht ik wel verandering in te brengen met een andere motor, met de DL durf ik niet teveel omdat ik hem nog wil verkopen/inruilen ).
Een F800GS met een 19 inch voorwiel voor straatwerk zie ik ook nog wel zitten. Voor de Strom heb ik op een F650 Funduro gereden (en die beviel!), vandaar de interesse voor de 650/800.
Er is maar ruimte voor één motor, en deze moet geschikt zijn voor gooi- en smijtwerk, vandaar dat de boxers afvallen (hoewel ik vooral de gs'en t/m de 1150 prachtige machines vind).
Is er iemand die zich mijn situatie herkent en ervaring heeft met het verschil tussen de 650 en de 800 (met een 19" wiel)?