Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Duh. Ik zei ook IN mijn V40. Niet OP een V40.

Tja ik kon het niet laten het is tenslotte een motor forum.
(Hoewel ik nu alleen nog maar met mooi weer rij en zeker nu dus in het lease VAG koekblik zit hopend op mooi lente weer zodat ik weer met de brommer naar de Eifel kan)
 
Zoals bekend bij deze en gene heb ik een R1250GS aangeschaft. Deze wordt ergens week 9 of week 10 geleverd. De huidige R1200GS LC Adv. wordt ingeruild echter zonder het Touratech zadel en de Alu koffers (geen topkoffer). Het zadel en de koffers bied ik te koop aan. Het zadel per direct en de koffers na levering van de R1250GS. Mocht je interesse hebben voor zadel en/of koffers graag een PB'tje. Zadel is 10 maanden oud. Prijs voor zadel € 300,-. Voor de koffers is de prijs € 700. Met de dealer, Van Harten, is wisselen van sloten besproken en de koper kan met Roel contact opnemen. Foto's van zadel onderstaand. Geen foto's van de koffers. Ik ga ervan uit dat bekend is hoe deze er uit zien.
IMG_1373.jpg
IMG_1374.jpg
IMG_1375.jpg
IMG_1376.jpg
IMG_1377.jpg
IMG_1379.jpg
IMG_1372.jpg
 
Zwarte koffers erbij gekocht. Past beter qua kleurstelling met de exclusive uitvoering. Alleen rek wordt overgezet. Het zadel op de 1250 is een comfort zadel geworden.
 
De reden is economisch. Ik rijd de motor zakelijk en deze staat ook op de balans van mijn bedrijf. Met een lage km-stand en een lage leeftijd van de motor, respectievelijk max. 30k op de teller bij een max. leeftijd van 2 jr., is de GS LC Adv. toe aan vervanging. Op deze wijze lever ik financieel het minste in. De inruil is goed en ik hoef relatief weinig bij te leggen.

Met de 1250GS is het wel zo dat deze voor het eerst zo sterk wordt gepersonaliseerd. De motor wordt in exclusive uitvoering met alle opties behalve SOS knop. Verder de zwarte koffers (dus niet de alu koffers wrappen, wordt nooit mooi strak), comfort zadel, zwarte BOS uitlaat, spaakwielen met zwarte velgen, cilinderbescherming/valbeugel in het zwart en de houder voor de stepjes achter wordt ook zwart gemaakt. Zou zomaar kunnen zijn dat dit een blijvertje wordt.

En waarom een GS terug ipv een GS Adv.? De GS komt wat sportiever over en rijdt m.i. nog makkelijker dan de Adv.
 
Ik personaliseer steeds minder.
Mijn eerste GS had een hele resem kleine beschermaccesoires, andere voetsteunen, zijstand verbreder, ...
Mijn GSA daarna had koplampbescherming en radiatorbescherming.
Mijn huidige GSA heeft een ander windscherm en uitlaat.
De nieuwe GSA zal waarschijnlijk alleen een ander windscherm hebben.

Ze hadden allemaal een ander zadel en extra verstralers.
Op mijn blauwe GSA waren mijn koffers 'gespoten' met plastidip in gun grey, op mijn huidige zwarte zijn ze in het zwart gewrapt en ze gaan zo over op de nieuwe.

Ik zal wel nog een paint protect film zoeken voor de tank.

Uitlaat is leuk, maar zal ik niet meer doen daar ik mijn motor niet lang genoeg hou en deze kan ik nooit over zetten (nu heb ik de jekill en hyde).
 
ze worden ook steeds beter natuurlijk ;)

ik heb inmiddels al veel meer gepersonaliseerd dan ik van plan was... zal wel een aandoening zijn :P
 
Een GS(A)is een platform om accessoires aan te schroeven. Ik heb het nooit gedaan, behalve bij het huidige exemplaar. Daar zitten wat dingen op die nuttig zijn voor off-road rijden zoals de koplamp- en radiatorbescherming en extra cilinderkop bescherming. En dan natuurlijk de spatbortverlengers en een hoger scherm, stuurverhogers en een ander zadel. Ik vergeet vast wel wat. Een andere uitlaat heb ik nog nooit gedaan, want voor mij geldt: hoe stiller hoe beter.
 
Een GS(A)is een platform om accessoires aan te schroeven. Ik heb het nooit gedaan, behalve bij het huidige exemplaar. Daar zitten wat dingen op die nuttig zijn voor off-road rijden zoals de koplamp- en radiatorbescherming en extra cilinderkop bescherming. En dan natuurlijk de spatbortverlengers en een hoger scherm, stuurverhogers en een ander zadel. Ik vergeet vast wel wat. Een andere uitlaat heb ik nog nooit gedaan, want voor mij geldt: hoe stiller hoe beter.

Hear, hear !!!! :t:t:t
 
Meer blauw op straat is dus nog meer herrie. Althans, als ik naar Maniac zijn doordeweekse bezigheid kijk wel. :?
 
Een GS(A)is een platform om accessoires aan te schroeven. Ik heb het nooit gedaan, behalve bij het huidige exemplaar. Daar zitten wat dingen op die nuttig zijn voor off-road rijden zoals de koplamp- en radiatorbescherming en extra cilinderkop bescherming. En dan natuurlijk de spatbortverlengers en een hoger scherm, stuurverhogers en een ander zadel. Ik vergeet vast wel wat. Een andere uitlaat heb ik nog nooit gedaan, want voor mij geldt: hoe stiller hoe beter.


zou wel een GSA willen vanwege de grote tank ,, en je kan er een geweldige hard core toer motor van maken voor de lange afstand .

voor mij hoeft het ook niet te hard te zijn, als de toon maar mooi is, ik doe ook veel aan het wind gebulder dat is een sterk punt van m'n R850R die is zo lekker stil, heb liever geen ruit of een lage of juist een mega groot als het maar stil is
 
het akra systeem wat ik erop heb zitten is niet bepaald een herriemaker, en dat hoeft van mij ook niet. Wel klinkt ie wat minder als een natte scheet zoals de standaard dempers :+ de tankinhoud is echt een pluspunt, vooral omdat ik er woonwerk mee rij, maar op vakanie zorgt het ook voor minder 'wandelangst' bij het vrouwtje :P

op zich een forse prijs voor de leeftijd en de kilometerstand, maar hij ziet er nog wel top uit, zo schoon krijg ik de mijne niet meer :+
 
Voor dat laatste bestaan truukjes en producten met een tijdelijk resultaat.
Bij een West-Vlaamse dealer waar ik ooit een winterbrommer kocht staan zelfs de oudste krellen brandschoon te glimmen... maar na de kortste tijd op de weg is die glans definitief verdwenen... en blijft het gat in je portemonnee ...:)

Als ik maximaal om de 300 km ga tanken, hoeft mijn vrouwtje geen wandelangst te hebben en is ze trouwens blij de benen eens te kunnen strekken... ikzelf vond de topzwaarheid van mijn ene GSA niet opwegen tegen het gemak van een grotere tank...
 
Dàt geloof ik...15 jaar oud, bijna anderhalve ton op de teller en nog van een eerste jaargang ook, voor € 6.000 (met afleverkosten)...

Doe er € 1.500 bij en je hebt in B een splinternieuwe KAWASAKI VERSYS 650 met fabrieksgarantie...

Is toch geen vergelijk zo'n versys ( leuke motor ) ??
als ik een 8,5 K kapot kan gooien dan is er ook zoveel ander leuk spul te krijgen

Bmw - R 1200 Gs deze is van de eerste update zou mijn voorkeur hebben , betere versnellings bak en allerlei andere verbeteringen en niet zoveel gek duurder en veel minder gelopen bijna de helft , nadeel Tilburg is niet zo dicht bij ,, mijn huidige 850 was in Almere , toen ik daar voor wat garantie perikelen heen en weer moest was dat wel erg vervelend steeds ( zeker toen ik voor een snelle fix even langs zou komen en ik met de trein terug moest omdat er wat tegen zat, en de leenmotor viel niet op te rijden,, )

Dan is dit beter Bmw - R 1200 Gs Abs-asc-esa redelijk volgehangen, maar kost iets meer en wat meer gelopen. , vind die spaakwielen weer wat minder, liever gietwielen ( sneller schoon te maken )

maar een R1200R is maar weinig goedkoper ( anders wel , daarom kijk ik weer naar GS ) en het aanbod valt me iets tegen.

ga ik puur op mijn verstand een motor kopen zou een Honda NC750X de beste keuze zijn, mega zuinig, erg praktisch, daar kan je prima zelf aan werken, Japans betrouwbaar, en veel makkelijker in de stad .
Maar zoals de meeste hier dat propeller merk van onze oosterburen ,, :')

en als ik toch weer zoveel geld in een motor ga steken ,, wil ik zeker weten dat ik er minstens 5 jaar mee kan , zonder dat ik van af wil omdat er iets me heel erg gaat tegen staan.

v

 
Terug
Bovenaan Onderaan