Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dat is raar, op mijn huidige is de 1000km beurt uitgevoerd op 1600km. Was geen probleem voor de garage.

Dat is ook mijn ervaring. Sterker nog, de dealer meldde dat ik beter wat langer door kon rijden dan op precies 1000km te komen. Als ik het maar onder de 2000 hield.
 
Dat was mij ook al bij de aflevering van mijn huidige GSA meegedeeld, dat de beoordeling van garantiezaken ook gekoppeld gaat worden aan het bijtijds laten uitvoeren van het onderhoud. Een overschrijding van de service-interval (zij het met geringe marge) kan een beoordeling negatief beïnvloeden.
 
Nogmaals dank....
Zeg, wat is dat allemaal in Utrecht ?
Wij hebben reeds een behoorlijke portie gehad op de luchthaven van Zaventem (en metrostations in Brussel), maar hetgeen er nu in NL gebeurt is ook wel héél angstwekkend, want bijna niet te voorkomen.... -O--O--O-:(:(:(


het lijkt erop dat het een gevalletje "eer"wraak is , iemand in de rationele sfeer gekwetst is dat met lood "denkt" op te lossen ,, het is zelfs zo erg dat familie van het slachtoffer met zware beveiliging van school is gehaald en school ontruimd .....
dikke kans ze weten wie het is , en foto waart al rond ,, mogelijk dat die gast ook maanden ergens onderduikt ....

denk dat ze de bal veel korter moeten aanbinden met die lui.
 
Mooi ding Slijk. Daar ga je een hoop plezier aan beleven. Zelfs met mijn XRV 750 kijk ik stiekem naar (oudere) GS-sen op MP....

Maar net een Volvo V70 verkocht vanwege te hoge verbruiks- en onderhoudskosten, ik weet niet hoe dat bij GS-sen zit maar heb wel een donkerbruin vermoeden.... en de xtreme snavel van de oudere GS types zijn niet fraai.
 
Hopelijk niet.

Laat de politie het aub zo netjes mogelijk doen, zodat zijn advocaat geen enkele reden kan vinden waarom hij niet de rest van zijn leven in een cel zou moeten doorbrengen.
 
Ik meende gelezen te hebben dat er inmiddels drie verdachten vast zitten waaronder broerlief die bij de AIVD reeds in beeld was.

Wat het motief ook is: t blijft een verschrikkelijke gebeurtenis.
 
Hopelijk niet.

Laat de politie het aub zo netjes mogelijk doen, zodat zijn advocaat geen enkele reden kan vinden waarom hij niet de rest van zijn leven in een cel zou moeten doorbrengen.

Tja, die tafel moet achteraf wel schoongeveegd worden, uiteraard... de politiemensen moeten er wel hun boterhammetjes verder kunnen opeten....

Moet soms toch moeilijk zijn om ‘netjes’ te blijven, denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend op de hagel nieuwe R1250GS de eerste rit naar het werk. Binnendoor om de motor in te rijden en rustig wennen aan de motor.

Kom ik bij vliegveld Hilversum en daar staat een auto voor li af voorgesorteerd. Twee auto’s voor mij en ik zien dat en remmen af. Ik houd mijn spiegels in het snotje en zie een oud type Golf Cabrio aankomen rijden. Bestuurder heeft niet gezien dat het voor hem/haar stapvoets reed.

Ik stuurde al ri berm. Bestuurder van de Golf schrok. Vol in de ankers. Geen ABS dus gierende banden.

Liep goed af. Anders ik in de kreukels en de motor met net 30 km op de teller total loss.

Verder prima gereden.... :]
 
Kanonne Henk....Heb je ff geluk gehad...Voor hetzelfde geld wordt je van achteren in de prak gereden...

Ik deze ochtend ook om 0500 al op de motor naar het werk.....-0,5.....frisjes wel.....:)
 
Vanochtend op de hagel nieuwe R1250GS de eerste rit naar het werk. Binnendoor om de motor in te rijden en rustig wennen aan de motor.

Kom ik bij vliegveld Hilversum en daar staat een auto voor li af voorgesorteerd. Twee auto’s voor mij en ik zien dat en remmen af. Ik houd mijn spiegels in het snotje en zie een oud type Golf Cabrio aankomen rijden. Bestuurder heeft niet gezien dat het voor hem/haar stapvoets reed.

Ik stuurde al ri berm. Bestuurder van de Golf schrok. Vol in de ankers. Geen ABS dus gierende banden.

Liep goed af. Anders ik in de kreukels en de motor met net 30 km op de teller total loss.

Verder prima gereden.... :]
Doet me denken aan een incident dat ik met mijn vorige GSA had. Ik had die motor 3 dagen toen ik tussen de file reed, een auto voor me deed raar dus vertraagde ik (reed geen 20 km/u op dat moment) en plots had ik de indruk dat ik over een bobbel reed. Ik keek achterom en zag dat er een Pan European op de grond lag. Blijkbaar was die vanachter tegen mij gereden. De Pan had enkele extra krassen (maar het was een redelijk oude motor) en voor de bestuurder was dat geen probleem. Op mijn eigen motor kon ik geen schade vinden. Later heb ik ontdekt dat er een deukje zat in mijn nummerplaat.
 
Vooruitziendheid heeft mij zondag ook goed uitgekomen, achter een minibus kwam een golf brutaal op de linkerrijstrook, ik was er op voorzien, heb wel even zijn spiegels verblind met de LEDlampen, éénmaal ernaast eens gekeken wat er achter 't stuur zat, 't object was mannelijk (denk ik) maar geen teken van leven kunnen zien.
Liever een bange GS-rijder dan een gekreukte rijder
 
Hopelijk niet.

Laat de politie het aub zo netjes mogelijk doen, zodat zijn advocaat geen enkele reden kan vinden waarom hij niet de rest van zijn leven in een cel zou moeten doorbrengen.

als er zo'n wereld vreemde PVDA/D666/Gr/ links rechter komt ie er met een 90 uur schoffelen vanaf,, meneer heeft een strafblad genoeg voor een peloton ..
Gökmen T. is ‘rare man’ die ‘vreemd uit zijn ogen kijkt’
en dan laten ze hem nog lopen ook, hij zal als we niet uit kijken weer met een tik op de vingers er mee weg komen.....
omdat ie ontoerekeningsvatbaar is ... snel uitzetten dan maar... ( zijn die dubbele paspoorten toch ergens goed voor )

eerst dachten we een gevalletje eerwraak,, hoorde al van die linkse mafklapper mompelen dat het niet goed is hoor maar zo uiten zij zich in hun cultuur ,, nu blijkt het steeds meer ordinaire terreur te zijn met een islamitisch lading ....
hij
 
Vanochtend op de hagel nieuwe R1250GS de eerste rit naar het werk. Binnendoor om de motor in te rijden en rustig wennen aan de motor.

Kom ik bij vliegveld Hilversum en daar staat een auto voor li af voorgesorteerd. Twee auto’s voor mij en ik zien dat en remmen af. Ik houd mijn spiegels in het snotje en zie een oud type Golf Cabrio aankomen rijden. Bestuurder heeft niet gezien dat het voor hem/haar stapvoets reed.

Ik stuurde al ri berm. Bestuurder van de Golf schrok. Vol in de ankers. Geen ABS dus gierende banden.

Liep goed af. Anders ik in de kreukels en de motor met net 30 km op de teller total loss.

Verder prima gereden.... :]

tjonge,, dan schrik je ook een rotje ......
gelukkig liep het goed af ..
 
gisteren was weer een zeldzaam druk moment op de A10, blijft me verbazen hoe makkelijk je met een slagschip als de GSA toch tussen de auto's doorpiept.
 
topkoffer, die aluminium hutkoffers aan de zijkant heb ik wel maar ik vind het helemaal niks. Alleen handig om belachelijk veel zooi in de verslepen
 
zonder zijkoffers smoelt ook veel beter vind ik zelf. Heb ze er zelf eigenlijk ook nooit aan.
 
Ik deze ochtend met de K1300 naar het werk ( zonder zijkoffers)....
Het gedrag van sommige automobilisten is ongekend schofterig...Men prakt hun bolide gewoon voor je neus terwijl je zelf inhaalt en bijna omver wordt gekieperd....
Over een afstand van 60km snelweg is dit vanmorgen 3x gebeurd....
Op een of andere manier heb ik een soort van 6e zintuig hiervoor gekregen.. De drukte op de weg en de haast van mensen is zodanig dat de gekste dingen gebeuren en motorrijders in gevaar brengen.... En ik ben echt een relatief rustige rijder...
 
Ik heb pelicases als zijkoffers. Die zijn net smaller dan de cilinders. Zijn ook echt waterdicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan