Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Allemaal kift jullie....😜😜
En als die vespa symbool moest staan voor mijn phallus zou je eerder een afbeelding van een macaroni moeten plaatsen Ten C.....😁💪
Blijft je ook nog in italiaanse sferen...

Maan in de stoplicht sprint tot 100 laat ik ook op die vespa alle autos achter mij....lekker voor mijn ego.....

Blijf maar gewoon op je GS rijden.... :X:X:X


nakedsanta.jpg
 
De tourance next werd me afgeraden door de bmw garage. Scheen beter iets andere te kunnen nemen. Dacht check het even. Iedereen zal zo zijn redenen hebben. Ik ben zelf niet zo thuis in de banden.

Laatste test deden ze het niet zo heel verkeerd hoor, zullen er waarschijnlijk niet genoeg op verdienen....

smx0ea.jpg
 
De tourance next werd me afgeraden door de bmw garage. Scheen beter iets andere te kunnen nemen. Dacht check het even. Iedereen zal zo zijn redenen hebben. Ik ben zelf niet zo thuis in de banden.

Onbegrijpelijk, want de Metzeler Tourance Next is echt een hele goede band. Ik heb wel andere banden geprobeerd, zoals de Bridgestones A40 en de Michelin Anakee 3, maar de eerste maakt, net als de tweede, veel herrie waarbij de tweede ook nog weinig vertrouwen geeft op nat wegdek.

De Pirelli Scorpion II, van het zelfde concern als de Metzelers , schijnen ook erg goed te zijn, maar daar ben ik door de verkoop van de GS niet meer aan toegekomen.
 
Ik vond die Scorpions ook heel fijn rijden. Nat en droog. En ik schijn redelijk wat van mijn banden te vragen.

Weet inmiddels ook wat ik er nu op heb liggen: roadsmart 3. Ook een fijne band.
 
Hoho. Alleen maar omdat ik weer weet wat ik voor banden eronder heb zitten betekent niet dat de discussie weer begint.
Nu weer terug naar het feest...*O*
 
de enige uitleg die ik daar over kreeg was mbt de rijeigenschappen en met name de stuureigenschappen van de next. Meer niet. Anakee 3 was hij ook niet zo over te spreken. Maar als ik het zo lees hier denk ik dat ik voor de Pirelli ga. Althans als ze die nog op voorraad hebben.
Het nadeel is dat ik nog wel eens van de weg af durf te gaan tijdens lange ritten dus dan wordt een universele allround band vinden wat lastiger. Als je alleen asfalt ziet is die keuze makkelijker.

Bedankt voor de adviezen.
 
Ben nog steeds de GS aan het ontdekken. Nu zo'n 300 km gereden in totaal. Moet nog wel wennen om de Quickshifter te gebruiken. Merk dat ik toch nog vaak gewoon de koppeling erbij pak. Mensen hier die uitsluitend de quickshifter gebruiken met op en terug schakelen? Wat mij ook opvalt, is dat als je bijvoorbeeld in zijn 2 of 3 rijdt in je geeft even een korte stoot gas, dat er daarna nog een soort van gasrespons komt? Lijkt net of niet goed kunt rijden....Maar..Heerlijk machine voor de rest en zeer zeker blij met de aanschaf...
 
Ben nog steeds de GS aan het ontdekken. Nu zo'n 300 km gereden in totaal. Moet nog wel wennen om de Quickshifter te gebruiken. Merk dat ik toch nog vaak gewoon de koppeling erbij pak. Mensen hier die uitsluitend de quickshifter gebruiken met op en terug schakelen? Wat mij ook opvalt, is dat als je bijvoorbeeld in zijn 2 of 3 rijdt in je geeft even een korte stoot gas, dat er daarna nog een soort van gasrespons komt? Lijkt net of niet goed kunt rijden....Maar..Heerlijk machine voor de rest en zeer zeker blij met de aanschaf...

Ik gebruik em alleen juist met terugschakelen, omdat ik het opschakelen met de schakelassistent niet fijn vind werken.

Op mijn andere motoren werkt het veel vloeiender het opschakelen met quickshifter. Al is het bij de GS wel behoorlijk RPM gerelateerd hoe feilloos het gaat.
 
Rijd als ff kan met de shift assist pro. Zowel op als terugschakelen. Gaat prima als de shift assist pro bij opschakelen vanaf de derde versnelling. Ook vanaf de eerste gaat het maar dan moet de motor behoorlijk in de toeren jagen/belasten.

Terugschakelen gaat eigenlijk altijd goed wanneer je tijdens terugschakelen het gas dicht hebt en houdt.

Het klopt dat de motor bij het schakelen van twee naar drie mbv de koppeling zelf een beetje gas geeft. Maakt het opschakelen iets minder heftig voor de motor en transmissie.

O ja. De huidige motor is de vierde met shift assist pro. Altijd een genot geweest. Helemaal in de Eifel wanneer je van bocht naar bocht sprint. Heerlijk!!!!!
 
Ben er met de stekkers voor de ledknippers nog niet uit. Wat ik in gedachten had, is ook te lomp. Ik zoek verder.
 
Rijd als ff kan met de shift assist pro. Zowel op als terugschakelen. Gaat prima als de shift assist pro bij opschakelen vanaf de derde versnelling. Ook vanaf de eerste gaat het maar dan moet de motor behoorlijk in de toeren jagen/belasten.

Terugschakelen gaat eigenlijk altijd goed wanneer je tijdens terugschakelen het gas dicht hebt en houdt.

Het klopt dat de motor bij het schakelen van twee naar drie mbv de koppeling zelf een beetje gas geeft. Maakt het opschakelen iets minder heftig voor de motor en transmissie.

O ja. De huidige motor is de vierde met shift assist pro. Altijd een genot geweest. Helemaal in de Eifel wanneer je van bocht naar bocht sprint. Heerlijk!!!!!

Ik gebruik hem ook veelvuldig met terugschakelen..Af en toe met opschakelen..Ik bedoelde met beetje gas, bij gewoon rijden in zijn 2, je geeft dan gas, dat er dan nog een klein na-stootje gas komt..Dan krijg je zo'n schok respons, net of je geen controle over het gas hebt...Maar nogmaals, zo'n boxerblok heeft natuurlijk ook karakter he...
 
Tja, wat Erwin ook al zei: behoudens een proefrit, waarbij dit euvel zich toevallig zou hebben voorgedaan, zie ik niet goed in wat er aan de dealer van BodiSapha zou kunnen verweten worden... :?

Net weer gereden.. Viel nu al mee.. Het is mijn eerste boxer en heb altijd naaimachines gehad als motor.. 4 cilinders Honda of een 3 pitter speed triple.. Kan ook kwestie van wennen zijn hoor.. Wennen aan het karakter zeg maar.. Net zoals ik denk dat ik de ketting voel, dat deze gespannen moet worden, maar ik heb geeneens een ketting op deze GS.. Haha! Kortom..Gewoon meer km's maken en de motor leren kennen...
 
Lijkt me raar? Hij heeft vorige maand de 10.000km afleverbeurt gehad.. Neem aan dat ze alles checken als officiële BMW dealer?
Hoeft niet raar te zijn. Kan zijn dat er kort na de beurt een update beschikbaar is/komt. Meestal zijn dat geen kritische updates en die kunnen wachten tot de volgende beurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan