Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Goedemiddag, even voorstellen hier. Sinds deze week eigenaar van een 2007 gs adventure na jaren een suzuki bandit te hebben gereden. De gs is van een bekende van mij dus kon hem leuk overnemen. Nu is hij alleen uitgevoerd met een verhoogd zadel en voor mij voor het mooie net te hoog. Nu zit ik dus te kijken voor een ander zadel maar zit er verschil tussen de standaard uitvoering en de adventure of zijn deze gelijk aan elkaar?
 
Proficiat, Anita, mooi ding !
F@S, gefeliciteerd!

Dank dank. Wat een 'bjoetie' he... 😍

Ik was nog zo gelukkig met mijn 700'tje, maar ja, hij werd wel al wat ouder.
Vorig jaar al even overwogen om over te stappen op de 750gs, maar ik was te gierig haha
Nu zag ik deze staan, ook een 700, maar van 2017 met slechts 8000 km én in de kleurstelling waar ik 2 jaar terug al helemaal weg van was.
Maar ja, toen was het raar om de motor in te ruilen alleen om de kleurstelling.
Nu was het logischer en toen ik dus tegen deze aanliep en de inruil van mijn oude motor ook nog eens meeviel was de keuze snel gemaakt.
Als het goed is krijg ik hem komende week, dus ik hoop bij de GS openingsrit op mijn 'nieuwe' motor te komen 🙂


1389867
 
Goedemiddag, even voorstellen hier. Sinds deze week eigenaar van een 2007 gs adventure na jaren een suzuki bandit te hebben gereden. De gs is van een bekende van mij dus kon hem leuk overnemen. Nu is hij alleen uitgevoerd met een verhoogd zadel en voor mij voor het mooie net te hoog. Nu zit ik dus te kijken voor een ander zadel maar zit er verschil tussen de standaard uitvoering en de adventure of zijn deze gelijk aan elkaar?
Zadels zijn gelijk, dus je kan bij een zaak als Boonstra ieder standaard GS zadel kopen. De standaard zadels zijn overigens wel erg slecht, dus als ik iets zou moeten adviseren is het een CRF1000 te kopen. :Y
 
Om zoiets pietluttigs als een zadel nou weer plaats te nemen op de volgende rijstraket zie ik ook niet meteen zitten. :+
Voor de rest wel bedankt voor de info. :t
 
Ik snap het nog helemaal. Maar tot zover de bovenkant, maar de onderkant (bevestiging) zijn ze dus allemaal gelijk aan elkaar en past alles op elkaar?
 
Laatst bewerkt:
Ja, behalve die van de CRF1000, die past dan weer niet op de GS in welke vorm dan ook.


We zitten wel in een positieve flow Slijk, al die bruikbare tips van ons........ :t
 
Zo. Inmiddels mijn GS alweer een jaar oud. Afgelopen jaar ca 8 k aan kilometers gereden. Ik mag wel zeggen dat het zeer blije kilometers waren ( en zeker nog worden) Ik ben erg tevreden over het uiterlijk en het innerlijk.

2rgnl85.jpg



Vorige week nog een klein stukje titanium gescoord, als ie mooi blauw kleurt, past het weer mooi bij mijn GS

30uprus.jpg

Is deze door van harten onder handen genomen
 
Goedemiddag, even voorstellen hier. Sinds deze week eigenaar van een 2007 gs adventure na jaren een suzuki bandit te hebben gereden. De gs is van een bekende van mij dus kon hem leuk overnemen. Nu is hij alleen uitgevoerd met een verhoogd zadel en voor mij voor het mooie net te hoog. Nu zit ik dus te kijken voor een ander zadel maar zit er verschil tussen de standaard uitvoering en de adventure of zijn deze gelijk aan elkaar?


Hey maat! Welkom.

Denk niet dat je hier serieuze antwoorden gaat krijgen. Daarvoor kun je beter elders even rondvragen
 
Hey maat, je moet hier een beetje tussen de regels door lezen, Wunderlich comfortzadel kopen maar dan lees je louter en alleen top advies. :Y
 
Alle zadels van de oliegekoelde GS 1200-en , dus van 2004 tot 2012 zijn onderling uitwisselbaar.
Daarnaast maken Wunderlich en Touratech speciale versies ervan, die meestal comfortabeler zijn.
Het verhoogde standaardzadel van BMW is beter dan de gewone en verlaagde versies ervan.
Bij Wunderlich en Touratech zijn álle versies comfortabeler.
 
Bij Honda kan je het af met het standaard zadel. *O*

Voetnoot; Het CRF1000 zadel past niet op de oliegekoelde 1200GS......... Ook niet op de watergekoelde overigens.
 
Alle zadels van de oliegekoelde GS 1200-en , dus van 2004 tot 2012 zijn onderling uitwisselbaar.
Daarnaast maken Wunderlich en Touratech speciale versies ervan, die meestal comfortabeler zijn.
Het verhoogde standaardzadel van BMW is beter dan de gewone en verlaagde versies ervan.
Bij Wunderlich en Touratech zijn álle versies comfortabeler.
ik heb op de 12 oliegekoelde een Wunderlich zadel gehad, en ik kan niet zeggen dat die beter was dan het origineel zadel, het is aan je dijen breder, dus de grond is minder vlot bereikbaar als de beentjes niet van de langere soort zijn, ook rechtstaan op de steps ging niet vlot zonder je benen wat "O-benen" te vormen.
was trouwens na korte tijd al kapot, (maar dat kàn aan mijn BMI liggen)
(meelezers uit andere fora (SDGT etc.) zich onthoudenB|)
 
Zag net het weerbericht voor as zaterdag.......
9gr regen en hagel....
Ik vrees dat de openingsrit niet doorgaat....
As donderdag het definitieve besluit
 
Terug
Bovenaan Onderaan