Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Zo dan, die zag je niet aankomen. Gecondoleerd en sterkte met het verlies.
Ik sluit me aan bij Slijkie, dus ga halen dat ding, je kan vast af en toe wat afleiding gebruiken.
 
Dankjewel allen :)

Afgehaald en 140 km in totaal gedaan. 't Is mijn achtste motorfiets, maar wel 2-3 jaar geleden sinds ik nog eens eentje had. Rijdt wel prettig, kan voorlopig niet meer zeggen. Heb de bestelbon met haar ondertekend dus was ook een zwaar weerzien bij die mensen in de showroom.

Heel de namiddag gekloot met een topcase en valbeugels te monteren. Ik ga het opgeven, ik ben namelijk niet de handigste. Morgen komt er wel een fotootje :)
 
Kijk je even een dag niet en dan dit.
Heel veel sterkte!


Moest heel even nadenken of ik hier zou stoppen of toch niet...
Dit bewijst maar weer eens dat er geen bomen horen te staan op 50 cm van verkeer wat met 80 - 100 voorbij raast.
De politiek heeft al jaren de mond vol van het veiliger maken van het verkeer en besluit dan tot snelheidscontroles om de kas te spekken en laten dit soort obstakels ongemoeid.
Gelukkig, en tot mijn grote verbazing, is er hier in NL recent een discussie opgang gekomen over bomen langs provinciale wege, maar daar koop je helemaal niets voor.
Nogmaals heel veel sterkte.
 
Jullie reacties doen me echt goed, al springen de tranen dan onmiddellijk in de ogen.

Upper-crashbars van SW-motech heb ik erop gekregen. De crashbars rond de cilinders wilt niet lukken omdat ik de juiste tools niet heb. Zou ze beter in de werkplaats op mijn werk proberen te monteren. Ik plan toch om vanaf dinsdag het werk te hervatten. Langer thuiszitten heeft ook niet veel zin.

Oja: knipperlichten veranderen is blijkbaar ook niet simpel? Toen ik hem bestelde zat ik écht op een budget. Situatieschets:
Sinds een tijdje een zefstandig bijberoep (in NL: ZZP zeker?) en ik moest onkosten beginnen maken. Ik heb eigenlijk geen onkosten nodig en toen begon mijn broer mijn hoofd gek te maken voor een moto. Ik begon dan te kijken naar moto's in de prijsklasse tot maximaal 4k. Ik had namelijk vorige zomer, samen met haar, een Porsche 996 Carrera 4s gekocht. Het geld was dus eigenlijk op voor speelgoed op de baan O-)
Je weet dan wel hoe dat gaat, je verhoogt je budget een beetje, en nog een beetje en nog een beetje en toen zei mijn broer: "bite it, je spreekt al 10 jaar van een GS, koop nu toch gewoon wat je wilt." (Ik ben pas 30 hoor, maar toch, ik wou al lang een GS. Vroege midlife zeker?)
Aldus geschiedde. Het is een GS HP met handprotectoren, LED daglicht, verwarmde grepen en dat is het. Super basis dus eigenlijk, maar uiteindelijk: wat heb je meer nodig, het gaat toch om het rijden. Wat kan mij die keyless schelen?
Ondertussen dan toch LED-knipperlichten gekocht, maar het is me een raadsel waar ik allemaal moet gaan beginnen zoeken om de stekker te vinden om de nieuwe knippers aan te sluiten. Ik denk dat ik het toch maar zo laat.
Je hoort het al: ik ben de handigste thuis 8)7
 
Als ik jou was en gezien je omstandigheden, zou ik op dit ogenblik inderdaad je GS laten zoals hij nu is en ermee gaan rijden om af en toe broodnodig je gedachten te verzetten.

Komende winter heb je dan plenty tijd om op je gemakje raad te vragen aan de echte handige Harry's en het internet af te schuimen op zoek naar de vele instructiefilmpjes.

Je huidige knippers doen toch ook perfect waarvoor ze gemaakt zijn ?
 
Mijn nieuwe 1250GS HP is sinds vorige week binnen, maar ben er niet eerder kunnen omgaan. Mijn partner is zondag overleden in een auto-ongeluk... Ben hem destijds samen met haar gaan kopen, ik ga me vermannen en hem toch gaan halen. Plan was om hem eerst te laten staan, maar heeft weinig zin...


Wish me luck!


Veel sterkte '('(
 
Mijn nieuwe 1250GS HP is sinds vorige week binnen, maar ben er niet eerder kunnen omgaan. Mijn partner is zondag overleden in een auto-ongeluk... Ben hem destijds samen met haar gaan kopen, ik ga me vermannen en hem toch gaan halen. Plan was om hem eerst te laten staan, maar heeft weinig zin...


Wish me luck!

Wat erg,, dan staat alles stil ,,

heel veel sterkte met je verlies en alles wat er verder los komt dan.
 
Als ik jou was en gezien je omstandigheden, zou ik op dit ogenblik inderdaad je GS laten zoals hij nu is en ermee gaan rijden om af en toe broodnodig je gedachten te verzetten.

Komende winter heb je dan plenty tijd om op je gemakje raad te vragen aan de echte handige Harry's en het internet af te schuimen op zoek naar de vele instructiefilmpjes.

Je huidige knippers doen toch ook perfect waarvoor ze gemaakt zijn ?

Klopt, klopt, alleen zijn die crashbars wel handig. Met mijn 1m70 dat hok rechthouden, ik sta erop te zweten. Nog wat wennen.

Pinkers werken inderdaad perfect, maarja, knutselen hè :9
 
Ach, zo lang je je niet off road waagt met die kolos, valt het allemaal nog wel mee... gelukkig is het zwaartepunt van zo'n GS erg laag.....

Niettegenstaande mijn 1.92 m, stond ik soms ook op bergachtig asfalt te zweten met m'n KTM 1290 SAS... met de GS is dat héél wat minder tot niet...
 
Ach, zo lang je je niet off road waagt met die kolos, valt het allemaal nog wel mee... gelukkig is het zwaartepunt van zo'n GS erg laag.....

Niettegenstaande mijn 1.92 m, stond ik soms ook op bergachtig asfalt te zweten met m'n KTM 1290 SAS... met de GS is dat héél wat minder tot niet...
Ik was toch ook wel blij dat mijn crash bars er opstonden toen ik de (ook nieuwe) GS naar de grond moest laten gaan in één stapvoets manoeuvre, en dat was niet off-road,
Dus goede raad @Astian: bekijk die YouTube filmpjes en ga aan de slag.
(Je zal een momentsleutel en enkele torx- en inbus doppen moeten lenen, is Oostmalle bereikbaar?)
 
Na wat rommelen vanmiddag aan mijn motor zag ik dat de klep die net achter de demper van de uitlaat zit niet open en dicht ging. Gelijk even de demper eraf gehaald kabels los gemaakt van de klep en poging gedaan om deze weer gangbaar te krijgen (kruipolie ertussen en tig x op en neer bewegen). Beweegt nu wel wat soepeler maar nog lang zo soepel als het hoort. De servo krijgt hem nog niet open en dicht.

Nou is mijn vraag of mensen hier ook problemen mee hebben gehad en misschien dat jullie hier tips of een oplossing voor hebben ?
 
De klep in de uitlaat? Helemaal onderaan, net voor de koppeling met de demper? Die zit bij mij bij elk groot & klein onderhoud wel vast sinds 30k. Vinden ze bij mijn verdeler normaal.
 
De klep in de uitlaat? Helemaal onderaan, net voor de koppeling met de demper? Die zit bij mij bij elk groot & klein onderhoud wel vast sinds 30k. Vinden ze bij mijn verdeler normaal.

Bedankt voor je reactie.

Oké en daar doen ze dus niks aan of maken ze hem elke x weer los ?
 
In mijn geval maken ze die elke keer weer los. Nog nooit vervangen. Ik zou verder niet weten hoe lang die dan los blijft.
 
Klopt, klopt, alleen zijn die crashbars wel handig. Met mijn 1m70 dat hok rechthouden, ik sta erop te zweten. Nog wat wennen.

Pinkers werken inderdaad perfect, maarja, knutselen hè :9

Bij mijn proefrit op een 1200 gsa hadden ze er even een verlaagd zadel op gezet, ik kon nog niet met de voeten plat, maar voelde toch net een beetje meer zeker.
Ik ben 1,73. Ik denk echter dat het toch wijzer is om voor een GS te gaan.
 
Kwa rij eigenschappen, enig (groot/klein) verschil?

Ik lees dat de hoek van het stuur anders zou zijn tussen de GS en GSA ?? Wat voor eigenschap levert dat op?
 
Kwa rij eigenschappen, enig (groot/klein) verschil?

Ik lees dat de hoek van het stuur anders zou zijn tussen de GS en GSA ?? Wat voor eigenschap levert dat op?

Nog nooit gehoord, volgens deze specs ook niet, beiden gelijk op 64.5°. De wielbasis zou ook anders moeten zijn als er een verschil op zat. Het verschil zal em eerder in het gewicht zitten wat hoger ligt van de GSA, zeker indien vol getankt. En de andere vering. Je kan tegenwoordig trouwens ook de GS met sportvering kopen wat dan een GS met GSA vering is.


vs

 
Terug
Bovenaan Onderaan