Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Is het gelijkmatig gekomen, vanaf welke kilometerstand ongeveer, en hoeveel kilometers heb je nu?
Kwestie dat ik m'n eigen hoofd kan gaan gek maken bij de minste anomaliteit dat ik hoor.
 
Komende zondag ga ik met vrienden naar het Harz gebied in DE...Nu rij ik met bagage (topkoffer). Wat voor bandenspanning gebruiken jullie op een trip naar de bergen? 2.5/2.9 lees ik terug bij standaard. Eenmaal bij hotel aangekomen, gaat de koffer er af...
 
Net terug van de Franse dealer : zoals verwacht :

Ja, uw motor maakt een vreemd geluid,
Neen, de uwe is geen uitzondering
Ja BMW heeft het probleem onderzocht.
Neen, er is geen oplossing voor.
Neen, het kan geen kwaad .
Ja, u mag nu ophoepelen...
-O-

Ik wil allerminst arrogant overkomen, maar: Ben je bekend met het begrip overeenstemming? Het goed moet voldoen aan de verwachtingen van de koper, zoals de verkoper heeft geschetst en door de koper werd geaccepteerd. Een rammel in de motor is dus écht niet wat overeenstemt met jouw verwachtingspatroon. Ik weet dat het misschien allemaal mooie theorie is, maar misschien wat verder proberen door te duwen via Bornem?
Ik weet dat onze importeur (Jaguar Land Rover) heel veel bang heeft van het begrip "overeenstemming" als het op garanties aankomt. Wij vervangen zelfs motoren van wagens die 3.5 jaar oud zijn (half jaar over de garantietermijn) en 70k km hebben (dit concrete geval was een TDV6, die dus een pàk meer moet kunnen dan 70k km) onder garantie! En dat dus terwijl die wagens buiten garantie zijn, omdat we beseffen dat als de klant hiermee gaat procederen, hij dat sowieso wint omwille van "overeenstemming".

Heb ik trouwens ergens gemist waarom het een Franse dealer moet zijn?
 
Ik ben nog maar aan het begin van mijn calvarie, áls ik beslis om door te duwen.... met mijn Belgische dealer heb ik een professionele relatie en mijn Franse dealer onderhoudt mijn zoveelste GS vermits deze zowat permanent op ons Frans adres verblijft.
Ik twijfel nog om van een item dat voor mijn grote lol en ontspanning zou moeten dienen, een voorwerp van een procedure te maken.... met alle stress vandien.
De splinternieuwe demo R1250RT die ik vandaag meekreeg, maakte net hetzelfde kabaal als de mijne...
Waar leg je nu de grens ?
Van de watergekoelde GSen aanvaarden we nu al 6 jaar dat ze stationair een hoop mechanische herrie maken , bruut schakelen en met een KLONK in eerste versnelling knallen.
Moeten we van de 1250 voortaan ook accepteren dat ze al rijdend ratelen ?
BMW wéét inmiddels wel dat wij bijna alles slikken van hun vehikels... en doet dus... NIKS....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog maar aan het begin van mijn calvarie, áls ik beslis om door te duwen.... met mijn Belgische dealer heb ik een professionele relatie en mijn Franse dealer onderhoudt mijn zoveelste GS vermits deze zowat permanent op ons Frans adres verblijft.
Ik twijfel nog om van een item dat voor mijn grote lol en ontspanning zou moeten dienen, een voorwerp van een procedure te maken.... met alle stress vandien.
De splinternieuwe demo R1250RT die ik vandaag meekreeg, maakte net hetzelfde kabaal als de mijne...

Snap ik. Anderszijds, 't is nu niet omdat al onze balansassen in onze 4-cilindermotoren niet deugen en moeten vervangen worden, dat het normaal is. Maar ik snap je.
Succes ermee, ik hoop dat ik ervan gespaard blijf.
 
De gemiddelde GS rijder is oud en dus slechthorend, zij kennen dat probleem van rammeltjes dus niet. Onze Belgische rechtsgeleerde heeft naast krakende botten helaas een nog uitstekend werkend gehoor. Eigenlijk behoort hij dus niet tot de BMW doelgroep, hij is nog te vitaal. :Y
 
Het gaat om een rinkelend , rammelend erg hoorbaar parasitair geluid, telkens wanneer je optrekt of aan een constante snelheid rijdt (maar niet bij vrijloop of bij vertragen).

Het zou om een resonantie gaan in het gasklephuis van elke cilinder.

Bij mijn fiets is het erg hoorbaar en storend...

Kan je het eens proberen vast te leggen op video en op youtube posten?
 
Ik ben nog maar aan het begin van mijn calvarie, áls ik beslis om door te duwen.... met mijn Belgische dealer heb ik een professionele relatie en mijn Franse dealer onderhoudt mijn zoveelste GS vermits deze zowat permanent op ons Frans adres verblijft.
Ik twijfel nog om van een item dat voor mijn grote lol en ontspanning zou moeten dienen, een voorwerp van een procedure te maken.... met alle stress vandien.
De splinternieuwe demo R1250RT die ik vandaag meekreeg, maakte net hetzelfde kabaal als de mijne...
Waar leg je nu de grens ?
Van de watergekoelde GSen aanvaarden we nu al 6 jaar dat ze stationair een hoop mechanische herrie maken , bruut schakelen en met een KLONK in eerste versnelling knallen.
Moeten we van de 1250 voortaan ook accepteren dat ze al rijdend ratelen ?
BMW wéét inmiddels wel dat wij bijna alles slikken van hun vehikels... en doet dus... NIKS....

ik denk dat ik weet wat voor geluid je hoort, en de 1250s hier rinkelen ook wel een beetje. Maar als dat vanaf 0km is, en verder geen neveneffecten heeft, dan zal het wel onder producteigenschap benoemd worden :+

De 1250 die je destijds misschien proefgereden hebt, die deed dat ook? of heb je het toen misschien niet opgemerkt?
 
Slijk...overstappen naar een harley..
Past bij je jonge mannen imago.aldus Tox..
Nana past achterop...ook als later de spieren strammer en de botten brozer worden...
Mocht je ongewild toch eens omkukelen, is de afstand tot moedertje aarde een stuk korter..
En ....je hoeft niet bij je harley genoten te klagen over geluidjes die je hoort...
 
Met de automaat is de AT tot 120kmpu inderdaad moeilijk los te rijden

Van t weekend een rondje gedaan samen met een maat van me op zijn AT

Best rap ding voor het opgegeven vermogen

Bekijk bijlage 1408187


Als ze die AT nu eens op z'n minst op tubeless wielen zouden zetten misschien... maar nu heeft 'm toch teveel nadelen tov de andere dikke allroads wat mij betreft.

Pk's heeft dat ding genoeg, om en bij de 100pk is prima voor mij. Maar EN een ketting EN binnenbanden is er tocht net teveel aan.
 
Slijk...overstappen naar een harley..
Past bij je jonge mannen imago.aldus Tox..
Nana past achterop...ook als later de spieren strammer en de botten brozer worden...
Mocht je ongewild toch eens omkukelen, is de afstand tot moedertje aarde een stuk korter..
En ....je hoeft niet bij je harley genoten te klagen over geluidjes die je hoort...

Over een jaartje of 10 -15 bekijk ik deze optie wel eens aandachtiger...
Voor nu zou een gewone GS normaliter nog steeds voor extase moeten zorgen...
Misschien krijg ik het tussen mijn oren wel voor mekaar dat een R1250GS gewoon een rammelbak is... punt uit...
Over naar een ander en leuker onderwerp : banden, GARMIN vs TOMTOM, zadels, ...roept u maar....
 
Terug
Bovenaan Onderaan