Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Vanaf woensdag as gaat u mij treffen op het RT fotum. Met spijt in mijn hart word de GS omgeruild voor een 1250RT. Reden; mijn vrouw heeft heupklachten en zit veel beter achterop de RT.
Overigens rijdt een RT top maar mis ik de special uitvoering van mijn GS.

Dat is echt geen straf : ik reed er een ochtend mee, hier in Frankrijk.
Na een paar honderd meter was ik hem reeds gewend en manoeuvreerde ik er ongeveer even vlotjes mee als met m’n GS.
Voor mijn lengte van 1,92 m zit hij echter wat laag ( lage rug wordt belast).
De demo maakte ook wel dat zelfde vervelende ratelende geluid bij optrekken en constante snelheid , waar mijn R1250GS zo’n last van heeft.
Hopelijk lijdt de jouwe hier niet aan.
Veel rijplezier gewenst !
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Bovendien kan je nu naar hartelust rondscheuren met je lievelingsvoertuig, waarover je toch niet kan zwijgen in deze kolommen : de machtige TOYOTA AURIS Turbo GT 16 V mét ABS :+

Het was gewoon een truc met een smoes van Ten Cats.....
Hij dacht..oh oh...ik moet door Oostenrijk....Daar regent het altijd....Hoe voorkom ik die nattigheid op 2 wielen..?
En dan niet zn eigen rs op zn voet parkeren, maar die van Janneke......om het vooral geloofwaardig te maken....

Erik toch........😄
 
Nah, het was alleen een enkele reis door Austria want terug gingen we door dat andere Alpenland. Dus ook een kapitaal uitgegeven aan vignetten, tol en maut, dus als "Ollander" was ik liever met de moto. Stelletje boeven daar.
 
Qua benzine misschien, hoewel de RS natuurlijk uitzonderlijk zuinig is. Maar die vignetten (AT/CH), tol(IT) en maut(AT) hadden we ons dan bespaard en dat is natuurlijk ook serieus geld.

Kijk, op benzine bespaar ik niet met de motoren, maar al die andere flauwekul is pure afzetterij. Voorbeeld: voor een paar uurtjes Oostenrijk moet je een vignet kopen voor 10 dagen en dat kost je dan pakweg 10 euro. En dan zit je op die snelweg richting Italië en als je daar dan bijna bent, dan mag je ook nog eens bijna 10 euro betalen voor de Brennerpas. Afzetters in dat natte zeikland, dat zijn 't!
B|
 
balen van de gedwongen auto vakantie!

van het weekend maar even een rubbertje vervangen bij de bmw zodat ie de verkoop in kan:

1fl2RtY.jpg

eqIZE6Q.jpg

BXeYhj7.jpg


alleen nog de klepdeksels poedercoaten :+
 
Beste allen GS rijders en gedoogden,

heb het topic eens doorgelezen vanwege interesse in de nieuwe R 1250 GS, maar lees helaas toch ook wat mindere verhalen van (o.a.) Slijk daarover ivm bijgeluiden. Ik hou het in ieder geval allemaal in de gaten en lees mee, het lijkt me verder een geweldige motor!

Verder was ik benieuwd; ik heb meerdere andere merken en modellen zien voorbijkomen die jullie als alternatieven zien of zelfs rijden maar nog nooit de Multistrada, was benieuwd waarom. Zelf heb ik de multistrada 1200 gehad (modeljaar 2010) en dat was ook een hele fijne motor!
 
gewoon proberen, andermans mening is weinig waard met dit soort dingen. Zelf ben ik naar een ktm overgestapt omdat die toch wat beter past bij mijn rijstijl, ducati pas ik niet op bijvoorbeeld.
 
Ik vermoed dat de Multistrada in de zelfde lijn ligt als de S1000XR, die hier door velen werd proefgereden en te heftig bevonden.
Ikzelf denk er sterk over om de XR toch aan te kopen, teneinde van die ratelende boxer af te zijn...2 "slechte" GS-en achter elkaar "ist des Guten zuviel".
Probleem is dat er in het najaar een nieuw model wordt voorgesteld (wellicht ook met shift cam) en we dus niet weten welke kinderziektes die weer gaat meesleuren.
Qua rijden kent de GS echter geen echte concurrent.
 
Ik vermoed dat de Multistrada in de zelfde lijn ligt als de S1000XR, die hier door velen werd proefgereden en te heftig bevonden.
Ikzelf denk er sterk over om de XR toch aan te kopen, teneinde van die ratelende boxer af te zijn...2 "slechte" GS-en achter elkaar "ist des Guten zuviel".
Probleem is dat er in het najaar een nieuw model wordt voorgesteld (wellicht ook met shift cam) en we dus niet weten welke kinderziektes die weer gaat meesleuren.
Qua rijden kent de GS echter geen echte concurrent.
Wel enorm balen zeg voor je.. ik las in eerdere berichten van je, kwam ze tegen op een ander GS forum geloof ik, dat je dacht dat het alleen de vroeg geproduceerde GSen het ratelprobleem hadden, of eem specifieke batch? Ben wel benieuwd naar of dat klopt voor zover jij weet?
 
XR vond ik erg leuk, maar veercomfort is een stuk minder, en de trillingen zijn echt een beetje teveel van het goede.
 
Ik begrijp dat nooit van dat rammelen, doen ze allemaal wel. En trouwens, oordoppen zijn het antwoord, maar als het geluid daar bovenuit komt, dan heb je misschien wel een punt.
 
Ik wist het ook niet dat geratel ZO op je systeem kan werken...
Mijn oordoppen (33 Db én stille helm) vlakken bijna àlle andere gerammel en gebonk uit van deze 1250 motor (erger dan welke eerdere GS LC ook, die ik had), behalve dat "nieuwe" resonantiegeluid dat door alles heen snerpt...ON-OP-HOU-DE-LIJK ....:(-O-
 
Wel enorm balen zeg voor je.. ik las in eerdere berichten van je, kwam ze tegen op een ander GS forum geloof ik, dat je dacht dat het alleen de vroeg geproduceerde GSen het ratelprobleem hadden, of eem specifieke batch? Ben wel benieuwd naar of dat klopt voor zover jij weet?
De mijne is geproduceerd in februari 2019 en een Engelse GS, die er ook veel last van heeft, ook.
Anderzijds reed ik vorige week op een splinternieuwe demo RT, die het resonantiegeluid ook had.
Is een kwestie van toleranties, denk ik en dus of je een goed lot uit de loterij trekt...
 
Kunnen multi controllers stuk gaan? Mijne klikt wel, maar scrollt niet.
Zodoende kan ik tijdens het rijden niet uit en inzoomen.
Dacht eerst dat het een navV setting was, maar na dubbelcheck met een andere navVI en andere fiets lijkt het echt in de controller te zitten.
Iemand nog toptips om hem weer aan het scrollen te krijgen, anders dan vervangen?
 
Is een kwestie van toleranties, denk ik en dus of je een goed lot uit de loterij trekt...
Is het niet een kwestie van OCD? Voordat de GS uit de garantie is staat er weer een nieuwe, dus ik zou me kunnen voorstellen dat je het geluid ook kan accepteren of negeren!
 
Wel enorm balen zeg voor je.. ik las in eerdere berichten van je, kwam ze tegen op een ander GS forum geloof ik, dat je dacht dat het alleen de vroeg geproduceerde GSen het ratelprobleem hadden, of eem specifieke batch? Ben wel benieuwd naar of dat klopt voor zover jij weet?

Ik wist het ook niet dat geratel ZO op je systeem kan werken...
Mijn oordoppen (33 Db én stille helm) vlakken bijna àlle andere gerammel en gebonk uit van deze 1250 motor (erger dan welke eerdere GS LC ook, die ik had), behalve dat "nieuwe" resonantiegeluid dat door alles heen snerpt...ON-OP-HOU-DE-LIJK ....:(-O-

Elke abnormaliteit die ik hoor, denk ik: "ja, 't is van dat, ik heb ook prijs" B|
Vanmiddag meer bezig met op geluiden te letten dan op het rijden. Misschien wat minder hier lezen 8)7
 
De keren dat ik met de 1200LC heb gereden vond ik alle bijgeluiden ook opvallend. Ik ben nu eenmaal een Hondaatje gewend en die doet niet aan bijgeluiden. Als ik nu zie dat er verschillende LC's rijden met honderdduizenden kilometers op de teller en nog altijd net zo rammelen.......... dan zal het wel meevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan