Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

En de wetenschap dat het kennelijk geen kwaad kan ???

Je hebt immers ook lawaai van de wind, uitlaat (hoewel niet bij jou..) verkeer om je heen, Nana achterop die roept dat je een beetje moet doorrijden...

Misschien meer focus op het rijden dan geluiden. .
Focus toch eens zou Detox zeggen...😁😁😁😁
 
Ik ga in ieder geval als ik terug ben van vakantie ergens een keer proefrijden, nog even een goede bmw dealer zoeken (tips?). Ben nu nog op vakantie in Zuid-Korea maar toch lekker motor-forum bijhouden en dromen over motorrijden ;)
 
En de wetenschap dat het kennelijk geen kwaad kan ???

Je hebt immers ook lawaai van de wind, uitlaat (hoewel niet bij jou..) verkeer om je heen, Nana achterop die roept dat je een beetje moet doorrijden...

Misschien meer focus op het rijden dan geluiden. .
Focus toch eens zou Detox zeggen...😁😁😁😁

Dat ik dààr niet aan gedacht heb... O-)

Ik apprecieer je bekommernis , Dirk, maar laten we er maar over ophouden.
Als je motor het niet heeft, weet je niet hoe ergerlijk dat specifieke geratel is en wellicht ligt het inderdaad aan mij.... en daar helpt blijkbaar geen verstandelijk redeneren à la “het kan beweerdelijk geen kwaad” bij.
 
Laatst bewerkt:
Je wist dat dan ook op voorhand als je zo'n Ducati kocht....
Bij de R1250GS weet je dat niet én niet elke 1250 motor heeft er last van... het is dus NIET inherent aan het concept, wat BMW ook moge beweren , laat staan dat men met zekerheid weet dat het (op den duur) geen kwaad kan.... pfffff.....
 
Dat ik dààr niet aan gedacht heb... O-)

Ik apprecieer je bekommernis , Dirk, maar laten we er maar over ophouden.
Als je motor het niet heeft, weet je niet hoe ergerlijk dat specifieke geratel is en wellicht ligt het inderdaad aan mij.... en daar helpt blijkbaar geen verstandelijk redeneren à la “het kan beweerdelijk geen kwaad” bij.
Misschien ten overvloede maar rij jij met je knieën strak tegen de tank of los van de tank? Als ik m'n knieën van de tank hou ratelt hij van jewelste.....! Benen blokken het geluid blijkbaar..
 
Strak tegen de rubberen beschermstukken van de tank...
Ja dan is dat niet de oplossing. Mijn nieuwe 1200 rijdt ook minder lekker als de '14 die ik had. Deze trilt en vibreert meer. Vorige week wel nieuwe software ingeladen en nu loopt ie toch wel wat beter...
 
Hoe weet je trouwens of de GS een update nodig is? Door hem aan de kabel te hangen bij de dealer is de enige optie?
 
Yep, en afhankelijk van de dealer is het ook nog maar de vraag of, bijvoorbeeld bij een servicebeurt, de beschikbare (en niet kritieke) updates worden geladen. Vaak werkt het als, geen klachten, geen updates ofwel "If it ain't broken, don't fix it".

G
 
OK.. Mijne is afgelopen april toen ik hem kocht, afgeleverd met de 10k beurt... Weet dus niet of hij de laatse updates heeft...
 
Hi Allemaal, ben sinds anderhalve week ook trotse eigenaar van een gs. Heb aardig wat zitten lezen dus ik dacht laat ik ook wat posten! Onderstaand een fototje. Komen nog handkappen (barkbusters storm) op, een comfortzadel en zoek nog een lager ruitje..
IMG_20190713_155614.jpg
 
Klant van me heeft zo ééntje en is er net terug mee van Corsica. Hij is er wild enthousiast over!
Mooie kleur ook!
 
Ik heb exact dezelfde 800 gehad. Dit is één van de weinige BMW's die bulletproof is en daadwerkelijk geschikt om de wereld mee rond te gaan. :t
 
Bij toeval liep ik vanmorgen tegen een foto aan van een 800 cockpit. Het blok is nog nooit open geweest......

thumbnail_IMG_2487.jpg
 
Tja, waarom zou die open moeten.
Een dergelijke kilometerstand betekend waarschijnlijk (heel) veel snelweg kilometers, en met een regelmatige oliewissel is dat niet bepaald zwaar voor de motor.

En BMW geeft geen eens waardes voor de zuigerveren en zo van het 800 Rotax blok, dus zelfs al maak je hem open, dan weet je nog niks :-)
 
heb wel F800 's gezien met 2 t, maar die hadden wel een olieschraapveer probleem, met rustig rijden en goed onderhoud gaan alle motoren lang mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan