Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Als wij het hier dan toch over andere motoren mogen hebben ( is nooit anders geweest....) dan kan ik het heugelijke nieuws vertellen dat wij in verwachting zijn....niet van een 2voeter maar een nieuwe 2 wieler....

Een zwarte R1250RS.....met alle opties behalve de sos knop....in geval van nood hoop ik wel HELLUPPPP te roepen......
De nieuwe telg wordt verwacht eind september,cq begin oktober....met ....nav VI....
 
De F800GS is de beste GS ooit. (al is het een Rotax) Goede keuze BB. Je zal wel wat moeten wennen aan het getril op de snelweg, of een kleiner voorkettingwiel moeten monteren, maar dat is keuze. Ik had het kettingwiel van de 700GS erop zitten en dat scheelt 500 tpm in de 6e versnelling.

Dirk, wat een heerlijk onverstandige keuzes kan je toch maken......... maar wel heerlijk. :P
 
Juist verstandig om een motor minder in de garage te hebben toch....??

Trouwens...jij zegt dat 800gs de beste gs ooit is...heb je al eens op die 850 gereden....??
 
Ook in het f reeks topic al gepost, maar dat is bij lange na niet zo actief als dit topic.
Ook ik heet Tom, maar dan 23 jaar :t
Heb recent een super tenere 1200 verkocht.
Vanmiddag ga ik mijn f800gs trophy ophalen.
Bekijk bijlage 1422681
Mooie fiets veel veilige km gewest

Even een update van mijn kant ik ga toch voor alleen een demper en geen volledig systeem wordt een leovince demper dus ben benieuwd.
 
Nope...dan zou het aantal toch gelijk blijven Marc....?
De k1300 ( vind jij vast verstandig) en de 1100S gaan eruit...

Van de K1300GT was jij toch een groot fan ?
Ik vond het een spannende motor, maar ongeschikt voor het Zuid-Franse berg-biotoop... ik kwam té vaak voor mijn gemoedsrust aan de verkeerde kant van de haarspeldbocht uit... zeker met Nana achterop...
Maarreuh..., Shirley's rijkunst kennend én de combinatie van haar bevallige figuurtje op een flink snellere 1250 motor dan de jouwe in acht nemend... hoe denk jij je dame enigszins te kunnen bijbenen op je amechtige 1200, vader ??? :?;)
 
Ja, ik ben nog steeds gek van de K.......en de 1100s....het gaat mij enigszins aan het hart beiden weg te doen.....
Maar de K heb ik nu 10jr en de S nu 6,5 jr....ik reed er te weinig mee, omdat de garage ook te vol stond....
Door beiden in te ruilen voor 1 andere, is dit de 1e manier om te down sizen........mocht ook wel.
Er blijven nog genoeg over en alles is weer lekker modern.....kan voorlopig weer 10jr voor uit......😄😄😄
 
Ja, ik ben nog steeds gek van de K.......en de 1100s....het gaat mij enigszins aan het hart beiden weg te doen.....
Maar de K heb ik nu 10jr en de S nu 6,5 jr....ik reed er te weinig mee, omdat de garage ook te vol stond....
Door beiden in te ruilen voor 1 andere, is dit de 1e manier om te down sizen........mocht ook wel.
Er blijven nog genoeg over en alles is weer lekker modern.....kan voorlopig weer 10jr voor uit......😄😄😄


De K modellen zijn briljant , jammer dat ze niet meer dat soort en in die kwaliteit maken.
had graag een gemoderniseerde K75 met een 12V ipv de 6V kop gehad en een modernere injectie en ABS en het nieuwere type cardan en 6 bak had dan nooit wat anders gekocht.


ben wel tevreden met de R850R die heeft de meeste dingen wel van het lijstje , alleen een karig dashboard , een tank en temp meter die ontbreekt op dergelijke kostbare motor ( nieuwprijs )
 
Laatst bewerkt:
Van de week met 4 motoren ronde Eifel gedaan, 2 GS, een superduke GT en een TL1000S, de 2 GS'en elk met duo, (mijn zoon is niet van de zwaarste (in tegenstelling tot mij O-) ) maar wel ook opgeschoten, dan voel je dat het geheel gewicht toch naar de bovenzijde gaat, nog goed dat hij niks panikeert in bochtenwerk.)
Conclusie: nog steeds zeer blij met de 1250 maar qua vermogen moet je het toch breed afgeven tegen een superduke.
 
een R 1250 GS en een superduke zijn appels en peren als ze je gaat vergelijken , ik ken die nieuwe superduke's niet maar die oudere zijn geen motoren om een hele dag op te touren ,, gaaf om mee te hoeken , lekker bruut en direct . maar het comfort is op de lange afstand niet voldoende en je word best moe , terwijl een GS juist zijn klasse dan toont .

en dat extra vermogen hoe hard heb je dat echt nodig ???
 
Ik weet niet op wat jij je baseert, als zou een superduke niet geschikt zijn om te touren?
Oké, de GS is comfortabeler, maar die KTM is niet extreem.
En heb je die extra paardjes nodig? Ik heb ook nog gereisd met mijn R60/7, en dat was ook leuk, maar die ganse paardenstal die we nu onder onze kont hebben op de juiste manier aanspreken in de bochtige Eifel geeft toch een andere belevenis, en dan heb ik het niet over illegale snelheden!
En daar zie je waarvoor KTM motoren bouwt als de SD, die "vreet" dat bochtenwerk. (En dat is zeker een deel te danken aan zijn berg vermogen)

Maar heb je het écht nodig? Koop je dan een goedkope 250 of iets in die orde, je geraakt ook op je bestemming.
 
De power van de 1290 motor van KTM is meestal LEUK en soms VEILIG (ik heb een slecht ingeschat inhaalmanoeuvre in de bergen met mijn vrouw achterop overleefd dankzij die hoop forse paarden) en vaak OVERBODIG.
Maar laten we asjeblieft die discussie over het (on)nut van paardenkracht hier niet opnieuw starten... we weten nu al wie pro en wie con is... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan