Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
28.611
360
ride on is geen garantie tegen spijkers en normale zaken, op facebook zie je vaak zat berichten van mensen die toch lek hebben gereden, omdat het net 1cm buiten het loopvlak zit ofzo. Beter gewoon knap proppensetje meenemen.
 

Relaxed Rider

MF - GS - BMW
3 aug 2012
5.171
852
De vario koffers raad ik met hetzelfde tempo weer af, al is de montage van de koffers wel deftig.

Laatste vakantie heeft mijn ega de Vario's thuis gelaten en mijn roltas van 35 ltr meegenomen.

Ik ben over gegaan op SW-Motech Dakar tassen en anders waren het alu zijkoffers geworden die van boven geladen kunnen worden.
Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk, tassen en alu koffers kan natuurlijk ook.

Mijn ervaring met de Vario’s is positief, zijn super stevig, makkelijk af- en aan te koppelen en je kan er veel in kwijt. Zijn ook goed afsluitbaar.
 

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
28.611
360
Ja, dat zeg ik, verkeerde topic. In het r1100r topic had je daar een verhaal over lopen....
 

G.Focker

MF veteraan
25 jan 2007
11.655
27
31
Alkmaar
goedemiddag :W

Even inbreken hier en om wat advies vragen!
Ik wil mijzelf wat meer inlezen omtrent GS motoren wat betreft onderhoud / intervallen hiervan / dagelijks gebruik van de GS modellen en alle leuke feitjes en weetjes.
Ik zat in de OP al even te zoeken maar kon hier niet van alles over vinden.
Hebben jullie advies ? :)

om even met een specifieke in huis te vallen meteen.
Klep stellen interval van de BMW R1200GS 2012 model ?

thnx :)
 

DJ.Verhulst

MF veteraan
16 mrt 2004
36.066
62
Almelo
www.verhulst.biz
BMW R1200GS 2012 dat is een DOHC die hoef je maar weinig bij te stellen, de oudere R ieder jaar wel gemiddeld. de DOHC verloopt maar heel weinig

de DOHC is de beste lucht/olie gekoelde boxer die je kan krijgen
 

DetoX

Honda High Tech Donkey
29 sep 2007
17.232
575
NO Veluwe
goedemiddag :W

om even met een specifieke in huis te vallen meteen.
Klep stellen interval van de BMW R1200GS 2012 model ?

thnx :)
De onderhoudsinterval op alle 1200 boxers is 10.000 km. Nastellen van kleppen hoeft bij de dohc niet vaak overigens, alleen de fabriek stelt een inspectie voor. Als er geen valbeugels om de kop heen zitten is klepspeling controle een klusje van niks. Nastellen is bij de 2012 modellen iets meer werk omdat er afgesteld wordt met shims, dus de nokkenas moet er uit.

TenCats nog een vraag?
 

TenCats

MF veteraan
Donateur
27 mrt 2003
4.156
68
Flevoland
www.tenkate-online.nl
De onderhoudsinterval op alle 1200 boxers is 10.000 km. Nastellen van kleppen hoeft bij de dohc niet vaak overigens, alleen de fabriek stelt een inspectie voor. Als er geen valbeugels om de kop heen zitten is klepspeling controle een klusje van niks. Nastellen is bij de 2012 modellen iets meer werk omdat er afgesteld wordt met shims, dus de nokkenas moet er uit.

TenCats nog een vraag?
Nee hoor, ik ben er van genezen. Techniek is voor de dealer. Ik doe alleen de optische dingen.
 

RoyalClub

MF veteraan
12 mei 2008
28.611
360
De onderhoudsinterval op alle 1200 boxers is 10.000 km. Nastellen van kleppen hoeft bij de dohc niet vaak overigens, alleen de fabriek stelt een inspectie voor. Als er geen valbeugels om de kop heen zitten is klepspeling controle een klusje van niks. Nastellen is bij de 2012 modellen iets meer werk omdat er afgesteld wordt met shims, dus de nokkenas moet er uit.

TenCats nog een vraag?
bij een 2012 hoeft er geen nokkenas uit hoor. Borgclip van de sleeptuimelaar as demonteren en je hebt zo de tuimelaar in je handen, halfkogeltje wisselen en weer retour met een nieuw clipje.

Vanaf de LC modellen moeten de nokkenstokken er wel uit. Bij deze is er ook een kans dat de distributie afgesteld moet worden. Deze wil soms verlopen.
 
  • Like
Waarderingen: DJ.Verhulst

TenCats

MF veteraan
Donateur
27 mrt 2003
4.156
68
Flevoland
www.tenkate-online.nl
De onderhoudsinterval op alle 1200 boxers is 10.000 km. Nastellen van kleppen hoeft bij de dohc niet vaak overigens, alleen de fabriek stelt een inspectie voor. Als er geen valbeugels om de kop heen zitten is klepspeling controle een klusje van niks. Nastellen is bij de 2012 modellen iets meer werk omdat er afgesteld wordt met shims, dus de nokkenas moet er uit.

TenCats nog een vraag?
bij een 2012 hoeft er geen nokkenas uit hoor. Borgclip van de sleeptuimelaar as demonteren en je hebt zo de tuimelaar in je handen, halfkogeltje wisselen en weer retour met een nieuw clipje.

Vanaf de LC modellen moeten de nokkenstokken er wel uit. Bij deze is er ook een kans dat de distributie afgesteld moet worden. Deze wil soms verlopen.
Detox nog een vraag?