Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Uiteindelijk staat die motor/auto ook nog een tijd bij de dealer totdat de opkoper hem komt ophalen en betalen. En bij sommige opkopers kan dat weken/maanden duren want die halen hem pas op als zij er weer een klant voor hebben.

Weken ok, maanden lijkt mij minder voorkomend maar ok... Dan nog kost die wagen de dealer geen geld.... enkel dat hij wat langer op z'n centen moet wachten. Ik neem aan dat de klant z'n centen bij overname al krijgt.

Wanneer ik m'n auto wenste in te ruilen werd er reeds rekening gehouden met de datum dat de nieuwe auto geleverd zou worden + met het aantal extra kilometers op de teller dat ik nog zou gaan rijden. Bij Opel nogal een dingetje aangezien ze de nieuwe wagen pas in maart 2020 kunnen leveren... _O-

Het lijkt me dus heel straf dat een opkoper telefonisch een prijs doorgeeft en deze pas na x-aantal maanden komt halen...

Uiteraard geven die opkopers zo'n LAGE prijs dat ze die wagen in no time kwijt zijn met een mooie winst. Ze weten goed wat ze doen hoor...
 
Even onder de aandacht brengen.
Misschien heeft iemand nog interesse in een mooie GSA
 
Wie heeft zn gs al in de winterstalling ???😁😁😁

Ikke !!!

Sterker nog, ik laat 'm niet eens afleveren... alvorens zijn voorganger terug is uit F (om diens accessoires te laten overbouwen) en dan gaat "Blacky" meteen in MIJN winterstalling tot voorjaar 2020 (en dan op kenteken).

Maar mijn arme Versys 1000 wordt meedogenloos opnieuw de gure winter doorgejaagd... snif...

GS EXCLUSIVE 1.jpg


PS : allemaal verkochte, nog niet afgehaalde nieuwe motorfietsen... crisis, zei u, m'neer ???:P
 
Laatst bewerkt:
Motorbanden bij de BMW dealer zijn idd not done… zoals slijk al schrijft. 200€ meerprijs is geen uitzondering, en dan heb ik het over een setje dat je voor <300€ kan laten montern bij een bandenboer. Prijzen met monteren amper duurder van internet voor de bekende banden. Die koopt die altijd groot in. :)

Mijn dealer is wat schappelijker, ik betaal maximum 50€ extra tov de goedkope bandenboer hier in de buurt. Voordeel is wel dat ik bij m'n dealer op afspraak terecht kan en tijdens het leggen dus rustig een koffie'tje kan drinken. Bij de bandenboer moet ik iets meer geluk hebben, voor 't zelfde geld ben ik een halve dag kwijt... en dat is me die 50€ niet waard.
Niet heel veel anders dan bij MotoPort dus. Bij mijn monteur/bandenboer kun je op afspraak 's avonds de banden laten wisselen, half uurtje met een verplicht praatje en bakkie koffie, sta je weer buiten.

Gister nog even op de koffie geweest, ze schrokken best wel en hadden het niet zien aankomen dat de Gixxer wegging. Maar goed, van 20dkm naar nu 5dkm zegt ook nogal wat...

Mijn GSA wordt in januari besteld iig, voor het eerst geen motor hier in de ' stalling' staan voor de winter. :P
 
Ik doe niet aan winterstalling, een nette motor kan mij dan ook niet bekoren. Ik rij wanneer ik zin heb, droog of nat, pekel of niet.
En als het te glibberig wordt is het extra leuk op het zijspan.
 
OMG. Moet je dat uitleggen?:?


Mijn gedacht... uw schoonouders hebben er toch niets mee te maken hoe jij er geraakt. Dat ze blij zijn dat je er bent met dit weer...

Geacht worden of niet... Geaccepteerd worden of niet... man man… ik doe toch steeds mijn eigen goesting hoor...
 
Na het bezoek nog een rondje gedaan, wilde ik een filmpje maken accu leeg van de action cam,, dan maar een foto.



BMW R850R 2002_ (21).jpg
 
Mijn gedacht... uw schoonouders hebben er toch niets mee te maken hoe jij er geraakt. Dat ze blij zijn dat je er bent met dit weer...

Geacht worden of niet... Geaccepteerd worden of niet... man man… ik doe toch steeds mijn eigen goesting hoor...

Ik doe, na 4 decennia huwelijk, nog steeds niet altijd mijn eigen goesting, maar gelukkig zijn onze goestingen meestal parallel gaan lopen...

Samen ergens heen rijden op de motor is daar een voorbeeld van...en gaat dat écht niet (bijvoorbeeld omdat mijn vrouw er een beetje netjes wil bijlopen), dan gaat ZIJ met haar auto... simpel...;)
 
Ik wil niet lullig doen, maar Detox rijdt daar op een ouwe € 500 Honda Dominator
Voor €2450,- mag je hem overnemen. :Y

Ook met de CRF ga ik met een gerust hart de Parpaillon of Sommeilier op. Het jaarlijkse weekje is alleen met oud spul en in mijn geval goed spul. Als mijn KLE niet was aangevallen met een roze spuitbus had ik dat ding nog gehad, die was ook goed en wel voor €500,- aangeschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan