Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb aftermarket LED-lampjes in mijn VERSYS 1000 zitten... die geven goed licht, maar ik maak volgend jaar een trip naar Duitsland en dan ben ik niet echt in orde met die dingen... (lampglas en reflectoren zijn niet wettelijk OK)...

Voor die ene keer dat ik in D rijd, neem ik het risico wel, maar origineel is inderdaad beter...

bij ledperf 2 stuks besteld, hadden aardig wat positieve reviews .

garanderen ' vrij v boordcomputerstoringen ', we zien wel.
 
Voor wie de TET wilt gaan rijden, maar bang is zijn dure GS te crashen;


1571581721603.jpeg
 
2500€, 28 jaar oud...-O- Enig idee wat zo'n Dominator in 1991 nieuw kostte? (volgens mij in BE +/- 200 000 bfr - 5000€)

Ondanks dat ik begrijp dat dit gangbare prijzen zijn, blijf ik het toch een beetje overdreven...

Ik verkocht een 4 jaar oude Tenere 660 met 40k op de teller (inclusief 1600€ kostende Touratech kofferset) voor 4000€.... 8)7
 
Laatst bewerkt:
Er zijn Lifestyle, Veiligheids, Comfort, Touring en Dynamicpakketten....5 dus.

Wie weet welke paketten op een R 1200GSA DOHC leverbaar waren? Ik lees vaak ''alle 3 de pakketten" en welke worden dan bedoelt? En wat zitten er in de 3 pakketten?

Dank u
 
2500€, 28 jaar oud...-O- Enig idee wat zo'n Dominator in 1991 nieuw kostte? (volgens mij in BE +/- 200 000 bfr - 5000€)

Ondanks dat ik begrijp dat dit gangbare prijzen zijn, blijf ik het toch een beetje overdreven...

Ik verkocht een 4 jaar oude Tenere 660 met 40k op de teller (inclusief 1600€ kostende Touratech kofferset) voor 4000€.... 8)7
Weet je wat een R80GS koste in 1984 en wat je er nu voor betaald?

De Dominator is een gewilde motor om twee redenen;
- Zijn fijne allroads door het relatief lage gewicht en goede handling.
- Worden veel verbouwd tot Scrambler of Tracker vanwege hun oliekoeling en betrouwbaarheid.

Dit doet uiteraard wat met de marktwaarde. Nu is het ook nog zo dat die van mij in zeer goede staat is en niet een olieslurpend hok met gebreken. De meeste die ik heb gezien heb zijn kapot gesleuteld of verwaarloosd en die koop je voor de helft.
 
Wie weet welke paketten op een R 1200GSA DOHC leverbaar waren?

De drie pakketten die door de jaren heen als optie verkrijgbaar waren, zijn Dynamic, Touring en Comfort pakket. Wat deze exact voor de DOHC GSA inhielden weet ik niet. Is een motor met alle drie pakketten uitgevoerd, dan heeft deze nagenoeg alle opties.


[edit] ik zat even door wat oude bestanden te snuffelen en kwam een prijslijst van 2009 (mijn eerste GSA) tegen. Toen was er sprake van 3 pakketten, die deels overlapten:
> Veiligheid: ABS, ASC, RDC
> Comfort: chromen uitlaatbochten, HVV, BC met olieniveau aanduiding, witte LED knipperlichten
> Lifestyle: chromen uitlaatbochten, enduro ESA, HVV, BC met olieniveau aanduiding, koplamp uitbreiding, witte LED knipperlichten, kofferdagers voor alu koffers
 
Laatst bewerkt:
Dat zocht ik.
Ik zit ernstig te twijfelen tussen een Adventure DOHC of een Adventure LC.
Welke gaat het worden??

s'Winters rijden doe ik toch niet dus heb geen haast dus kan op het gemakje orienteren etc.

Iemand misschien nog tips?
 
Kijk goed rond wat er te koop is met welke opties en of het past bij je budget. Ga vooral uitgebreide proefritten maken. Bedenk ook dat sommige opties niet of slechts tegen hoge kosten achteraf ingebouwd kunnen worden.

De 2014 GSA LC is weliswaar het eerste jaar, maar de meeste kinderziektes zijn, door de introductie van de GS LC een jaar eerder, al geadresseerd.

GSA DOHC (2010 - 2013): pro = technisch gezien zeer betrouwbaar omdat het een doorontwikkeld model is. Let er dan op dat de eerste DOHC's uit 2010 nog een tanklint kunnen hebben (storinggevoelig). In de loop van 2010 is deze door een vlotter vervangen.

GSA LC (2014 - 2018): heeft een sterker blok en ook het rijwielgedeelte spreekt meer aan dan de oliegekoelde GSA. ESA is beter dan die van de oliekoelers. Kijk dan wel naar een exemplaar die voorzien is van de interessante opties (ESA, LED koplamp, cruise control). Bij import wil de CC nog wel eens ontbreken. In NL werden de meeste GSA's wel hiermee afgeleverd.
 
Na jaren op een Yamaha super ténéré 750 gereden te hebben, waarvan de laatste 10 jaar op één met een 850 4TX motortje, hield dat 2 jaar geleden abrupt op door een stukgelopen blok.

Na inmiddels 2 jaar op een TDM 3VD rondgereden te hebben (waar ik nooit echt vriendjes mee kon worden) overgestapt op een 1150 adventure. Tijd dus om mij hier even te melden.

52B08003-6482-47C0-93AB-CE737DF924B1.jpeg
 
Hi all,

Bye Zero SR 2017
Hello BMW R1250GSA 2019

Wordt binnenkort geleverd :)
 
Dat zocht ik.
Ik zit ernstig te twijfelen tussen een Adventure DOHC of een Adventure LC.
Welke gaat het worden??

s'Winters rijden doe ik toch niet dus heb geen haast dus kan op het gemakje orienteren etc.

Iemand misschien nog tips?

Budget?
 
Een DOHC koop ik voor 11 á 12K een LC is (nog) duurder dat weet ik ik zit te denken aan plusminus €16.000 voor een LC Adventure. Liefst > 2015
Hij moet iig weinig kmters hebben en hij moet helemaal kompleet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een DOHC koop ik voor 11 á 12K een LC is (nog) duurder dat weet ik ik zit te denken aan plusminus €16.000 voor een LC Adventure. Liefst > 2015
Hij moet iig weinig kmters hebben en hij moet helemaal kompleet zijn.

Valt best mee qua prijzen !!!
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan. Maar ik zou een gsa LC pas gaan zoeken vanaf 2018 eigenlijk. Die heeft net als de laatste AC Gsa de minste kinderziekten.
 
Ja, dat kan. Maar ik zou een gsa LC pas gaan zoeken vanaf 2018 eigenlijk. Die heeft net als de laatste AC Gsa de minste kinderziekten.

Ja dat is wel een punt wat je zegt, ik dacht dat vanaf modeljaar 2017 alle kinderziektes eruit waren.
Of eentje vanaf 2015 bij de dealer dan krijg ik 2 jaar garantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan