Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

heb ook overwogen om nog een stukje te gaan rijden, maar de zon stond laag ,,, ben maar wat anders gaan doen.
 
weet niet of je het mee gekregen heb maar er is nu paniek omdat zout te vervuilend zou zijn ....
dat is toch al jaaaren zo?
landbouwers krijgen al jaren op hun donder omdat ze te veel natriumhoudende stikstof-meststof zouden "gooien")
wegbeheerders gaan al bij (licht) vermoeden de baan op met hun strooiwagens, en al dat zout komt rechtstreeks in opervlaktewaterlopen terecht.
ging over meer dan 80000ton.
 
Het loopt nu wel de spuigaten uit : jullie VVD wil de maximum snelheid op de autosnelweg terugbrengen naar 100 km/u om MILIEU-redenen... en het achterlijke Belgische VIAS (verkeersinstituut) springt onmiddellijk mee op de kar om in België ook te gaan balken over een snelheidsverlaging tot 100 km/u, omdat er teveel ongevallen zijn per 1000 km snelweg.

Men vergeet effe dat er in België een onafgebroken muur van (Oost-Europese) vrachtwagens rijdt , die de zwaarste ongevallen met de meeste doden veroorzaken... (achteraan op de file knallend, wegens al rijdend bellen, lezen, op de PC naar NudePolskigirls.com kijken, enz.).

Pffffff.. laten we opnieuw uitsluitend vervoer met paard en kar verplicht opleggen... en dan zal er jaarlijks ook wel een aantal personen doodgetrapt worden door hun knol...:(
 
Ik snap niet waarom er zo hoog word opgegeven over de LC , vandaag ook maar met een water gekoelde boxer naar het werk, en wat denk je ?
van die 135 pk had ik er maar gevoelsmatig maar 70 a 75 pk , natuurlijk kreeg ik weer een crisis model mee waar geen ESA of wat op zat,, wel ABS servotronic maar daar waren ze toch al jaren geleden mee gestopt ?? en analoog klokken en niet dat mooie digitale cockpitje, niks aan af te lezen hoeveel brandstof je nog heb en hoe warm het blok is, moet je maar voelen aan de radiator . koppel had ie wel , en met die metzelars verneem je helemaal niet dat de weg nat is van de regen en stug doorregent , de handvatverwarming deed het prima , hij schakelt prima door de 6 versnellingen heen, vond ze wel iets kort, maar helemaal niet nerveus ,, je kan op de komma het gas doseren, met die regen moet je wel aangepast rijden dus kon niet op het scherpste van de snede rijden.

maar het reed wel leuk, ik denk dat ik hem niet meer terug breng en hem gewoon hou.

BMW R850R herfst & regen.jpg


:+
 
Raar,,die servotronic.... alleszins had je maar 125 PK aan de rechter pols, want alle 1250 exemplaren met 135 PK hebben een TFT scherm...maar als je wat op de diverse knopjes duwt, krijg je wel een hoop info, hoor op die klokjes...8-)
 
Laatst bewerkt:
een crisis model mee waar geen ESA of wat op zat

Ik zeg dat ook altijd tegen de mensen. Ik zat op een budget toen ik mijne bestelde, dus ik heb een kale GS. HP-kleuren, handvatverwarming en automatisch daglicht.
Rijdt toch goed, mijn crisismodelletje. ESA? Ik had moto's die standaard +10j oud waren. En van keyless gaat hij ook niet beter rijden.

Crisismodelletje _O-
 
Verkoopt later wel wal moeilijker... maar ook van de inruil van een full option word je niet rijk.
Je wil niet weten wat ik verlies op mijn full option blauwe R1250GS van 7 maanden oud...

Zou kunnen, anderzijds heb ik wel al ondervonden dat er voor élke auto/moto wel iemand is.

Ik wilde een GS en mijn persoonlijke mening was dat het verschil tussen jongtweedehands en nieuw zo marginaal was, dat ik beter nieuw kon kopen. Dat de 21% btw weg is van zodra je hem afhaalt min nog een stukje waardeverlies, gaat blijkbaar niet op bij GS'en. Daarom besloot ik nieuw te kopen, ik ga iemand anders' btw toch niet voor een stuk gaan recupereren?
Maar, ik zat dus op een budget, ik had een half jaar eerder nog maar net mijn boxer op 4 wielen gekocht..
De dag dat ik mijn GS verkoop zal dat logischerwijs een ietwat goedkoper exemplaar op de markt zijn, die wél toffe looks heeft. En dat is volgens mij een sterkte, dat 'ie wat betaalbaarder is. Want daartegen liep ik zelf aan bij de tweedehandssite's af te zoeken.
Plenty of people die een GS willen, maar hij is toch zo duur, hoor ik altijd. Ik ben dus niet helemaal zeker of die doorverkoop effectief moeilijker zal zijn. Iemand zoals ik die een GS wilt, de looks wilt, de boxer wilt, en van oude moto's komt, wat maakt die keyless of ESA dan nog uit, het rijdt sowieso beter. Ik heb hem misschien niet zoveel betaald nieuw als de meerderheid van de GS-rijders, dus komt dat ook terug in doorverkoop en zal het een goedkoper exemplaar zijn dat aangeboden zal worden.
 
Verkoopt later wel wal moeilijker... maar ook van de inruil van een full option word je niet rijk.
Je wil niet weten wat ik verlies op mijn full option blauwe R1250GS van 7 maanden oud...

dat is idd lullig als je een aangeklede motor koopt tellen ze rustig 75% van de waarde erbij op van die spullen op de prijs van de motor en andersom , mag je blij zijn dat je een 10 a 20 % beter inruil voorstel krijgt, daarom zijn er zoveel mensen die de spullen eraf halen en los verkopen als ze een andere motor kopen .




Raar,,die servotronic.... alleszins had je maar 125 PK aan de rechter pols, want alle 1250 exemplaren met 135 PK hebben een TFT scherm...maar als je wat op de diverse knopjes duwt, krijg je wel een hoop info, hoor op die klokjes...8-)

zou dat het zijn geweest ? :+
 
Vandaag mijn vader zijn GSA eens geleend omdat mijn KTM 1190 binnenkort ingeruild wordt.
En ik snap wel waarom hij zo populair is.
Ja de wauw factor van hoe mijn KTM accelereert heb je een stuk minder.
Maar de souplesse en gemak waarmee je gewoon uren lang 150 kan rijden zonder ook maar een beetje uitgeput te raken is waanzinnig.
Nu heeft deze BMW wel een rapidbike, quickshift en een leovince uitlaat, dus is hij wel rapper en klinkt wat gaver.

Maar ik vergeet steeds wat een heerlijke fiets het is, enige waar ik nooit aan kan wennen is het gemis van het duiken met remmen :+
IMG_20191112_125625.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191112_125625.jpg
    IMG_20191112_125625.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 12
Vandaag mijn vader zijn GSA eens geleend omdat mijn KTM 1190 binnenkort ingeruild wordt.
En ik snap wel waarom hij zo populair is.
Ja de wauw factor van hoe mijn KTM accelereert heb je een stuk minder.
Maar de souplesse en gemak waarmee je gewoon uren lang 150 kan rijden zonder ook maar een beetje uitgeput te raken is waanzinnig.
Nu heeft deze BMW wel een rapidbike, quickshift en een leovince uitlaat, dus is hij wel rapper en klinkt wat gaver.

Maar ik vergeet steeds wat een heerlijke fiets het is, enige waar ik nooit aan kan wennen is het gemis van het duiken met remmen :+
Bekijk bijlage 1442879

Toen ik mijn KTM 1290 SAS had, smulde ik van de heerlijke acceleratie, maar kon ik niet wennen aan het flauwe remgevoel, dat niet verbeterde met het duiken van de voorvork.
Dankzij de actieve vering van de SAS, kon je dat duiken wel enigszins beperken, zonder evenwel het niveau van de GS te kunnen halen...
 
Toen ik mijn KTM 1290 SAS had, smulde ik van de heerlijke acceleratie, maar kon ik niet wennen aan het flauwe remgevoel, dat niet verbeterde met het duiken van de voorvork.
Dankzij de actieve vering van de SAS, kon je dat duiken wel enigszins beperken, zonder evenwel het niveau van de GS te kunnen halen...
Dat flauwe remgevoel is zo herkenbaar met mijn 1190, ik mis de initiële bite, die zowel mijn broers 800gs hebben als mijn vaders 1200.
Remmen bij de KTM vind ik altijd wat "vaagjes" het remt hard, maar ik heb er totaal geen feeling bij.
Maarja na deze week is hij ingeleverd en krijg ik een 701 enduro
 
Ik zeg dat ook altijd tegen de mensen. Ik zat op een budget toen ik mijne bestelde, dus ik heb een kale GS. HP-kleuren, handvatverwarming en automatisch daglicht.
Rijdt toch goed, mijn crisismodelletje. ESA? Ik had moto's die standaard +10j oud waren. En van keyless gaat hij ook niet beter rijden.

Crisismodelletje _O-


Groot gelijk, snap niet goed wat die verkopers toch altijd hebben met hun optiepakketten...
Meestal zit er altijd wel één ding in zo'n pakket dat de prijs omhoog haalt en je toch niet echt nodig hebt.

Gewoon die optiepakketten overslaan en zelf de opties kiezen die je wil... hebben ze misschien niet zo graag bij de dealer en dat zullen ze je wel laten weten met het gekende verkoopspraatje "Verkoopt later wel wal moeilijker... " :/
 
als je jong koopt kijkt men naar zoveel mogelijk opties zoals esa maar als je naar wat oudere fietsen kijkt om te kopen is het een pré als dat er niet op zit vanwege de hoge kosten bij vervanging. Dan zijn de zonder esa modellen met een lantaarntje te zoeken ineens. Tenminste, als ik inde markt ben voor een jongere fiets (zeg 2010-2012) dan moet ie beslist zonder esa zijn. Nee ik ben niet op zoek. Mijn oudje moet nog even mee. Dat gezegd hebbende, mijn bekrachtigde abs doet het nog prima (afkloppen...)
 
Dat is behoorlijk meer hard core.... zeker in het onverharde gaat dat een enorm verschil geven, maar wat doe je dan op het asfalt ?
Die 701 rijdt zo waanzinnig soepel hij trilt minder dan mijn 1190, ik kan alleen niet meer met 140 over de snelweg op vakantie.
Hij rijdt tot de 110 eigenlijk super relaxed merkt amper wat van de wind, pas echt met 130+ heb je er last van.
Maar als dat blijkt zet ik er van radegarage een rallykuip op
 
Terug
Bovenaan Onderaan