Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik rij mijn motor wel vaak op het randje en ben erg tevreden over de roadsmart 3. Ook in de regen goede grip en ik heb 14,5k met een achterband gedaan. Scorpion trail was ook fijn maar sleet beduidend sneller. Pr4 smeerde op het randje nogal en dan niet vertrouwenwekkend. Daarom de pr5 niet eens geprobeerd.

En 37k uitgegeven aan een gs? Ja graag want dat betekent dat ik echt zoveel geld heb dat ik van gekkigheid niet weet wat ik er mee moet doen.

Zakelijk rij ik nu een 15 jaar oude XC70. De bijtelling maakt mij iedere keer als ik instap aan het lachen.
 
Ik rij mijn motor wel vaak op het randje en ben erg tevreden over de roadsmart 3. Ook in de regen goede grip en ik heb 14,5k met een achterband gedaan. Scorpion trail was ook fijn maar sleet beduidend sneller. Pr4 smeerde op het randje nogal en dan niet vertrouwenwekkend. Daarom de pr5 niet eens geprobeerd.

En 37k uitgegeven aan een gs? Ja graag want dat betekent dat ik echt zoveel geld heb dat ik van gekkigheid niet weet wat ik er mee moet doen.

Zakelijk rij ik nu een 15 jaar oude XC70. De bijtelling maakt mij iedere keer als ik instap aan het lachen.

Je hebt toch iéts nodig om dagelijks in een Volvo te willen stappen ...:+

Mijn vrouw heeft ooit een XC 60 gehad en dat was me toch een vreugdeloze bak....'( (waaraan voortdurend wat mankeerde, trouwens)...
 
Maar daar kan die Volvo niet zoveel aan doen!

Aan onbetrouwbaar zijn ???? Ik dacht het wél....

We reden daar telkens mét de hond naar en van Frankrijk mee en het leder van de zetels had na elke trip 3 dagen nodig om opnieuw wat uit de kreukels te trekken, maar de vele (vooral) elektrische problemen bleken onoplosbaar te zijn... k*dtbak...
 
Aan onbetrouwbaar zijn ???? Ik dacht het wél....

We reden daar telkens mét de hond naar en van Frankrijk mee en het leder van de zetels had na elke trip 3 dagen nodig om opnieuw wat uit de kreukels te trekken, maar de vele (vooral) elektrische problemen bleken onoplosbaar te zijn... k*dtbak...

Hoor dat wel vaker. Vooral die XC90 T8 waren slecht. Zelfs de dealers willen ze niet als overname _O-
 
Heb een T5. Die zijn wel redelijk ok. Verder stoelverwarming en een standkachel. Het is een ruime familiebak die ik voor woon werk niet zo heel vaak gebruik. Voor woon werk ga ik meestal met de motor. En met de hele familie er in hoef ik niet vreugdevol of sportief te rijden. Dan krijg ik op m'n lazer.

M'n ouwe v40 was qua bijtelling helemaal een giller maar die werd met drie kinderen aan de pokon wat te klein.

Die T8 lag toch een yamaha v8 blok in? ligt dus aan de jappen :+
 
nee, die 3.2. Nog het ouwe model. T6 was ook niet best. Teveel vermogen voor de automaatbak.
 
Wij hebben privé ook een bijna 15 jaar oude V70 T5, maar ik vind dat een heerlijke auto. Het is natuurlijk uit een ander tijdperk dan mijn nieuwe Insignia, maar ik rij graag in de oude 5-pitter. (waar nooit wat aan mankeert)
 
Gouden onderdelen?
Ik vind die 37K al overdreven. Hoe kan je nu aan 45K komen?



Soit, Als je een paar duizend euro's uit wil geven aan een kofferset van BMW ben je goed gek... Het is en blijft gewoon Touratech spul, niet? Dat koop je dan toch gewoon via Touratech zelf?

Uw banden laat je toch ook niet vervangen bij de BMW dealer? Of je moet echt geld teveel hebben natuurlijk.
In Noorwegen is er een belasting van ongeveer 100% op auto's en motoren. Denemarken heeft iets van 70% en NL heeft BPM...
 
Je hebt toch iéts nodig om dagelijks in een Volvo te willen stappen ...:+

Mijn vrouw heeft ooit een XC 60 gehad en dat was me toch een vreugdeloze bak....'( (waaraan voortdurend wat mankeerde, trouwens)...

Die (XC60 D3 AWD) van mijn ouders is inmiddels 8 of 9 jaar oud en heeft nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Mijn V60 D4 heeft ook nog geen echte problemen gehad, maar ik krijg niet echt de indruk dat die auto de tand des tijds zal doorstaan (of probleemloos ruim 200k lopen).
 
Mijn broer had een Z4 en heeft hem weggedaan voor een V50. Een halve Focus dus.
Hij zei: "Met een Volvo rijden kan je het best vergelijken met een tandartsbezoek. Je doet het niet graag, maar het moet er ooit van komen, dus ik ben er al van af."

Ik vind die nieuwe V90 wel vet. Ik hou wel van breaks. Maar zolang ik met auto's van mijn baas mag rijden, en die zijn ook geen straf, blijf ik van de Volvo af :)
XF Sportbrake it is 8-)
 
ban.png
 
Het ECHTE seizoen is afgelopen, stoere... dwz voor 95% van de verstandige motorrijders... enneuh , mijn VERSYS 1000 staat inderdaad in de ACF-50 ik rij onvervaard door, maar ik kom soms heelder dagen geen andere motorrijder tegen in dit seizoen... (ook niet in Frankrijk, trouwens, waar ik gisteren nog maar eens doorweekt tot op mijn blote bast raakte)
 
In BE is er toch ook een bedrag voor inschrijving verschuldigd? Hoe zwaarder de motorinhoud hoe hoger het bedrag...

Wij kijken naar datum eerste ingebruikname, brandstof, cilinderinhoud, kilowatt, euronorm en co2. (In Vlaanderen toch. In Brussel en Wallonië ligt dat anders en kijkt men vooral (alleen?) naar motorinhoud).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan