Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Neen, vertel en graag ook een hoop fotootjes !!! :+


Wat foto's?? Niets van... een deftig "walkaround" filmpje ja... of met een muziekje, of met een uitleg van het voertuig zelf... Denk dat hier wel iemand zit die je daarvoor tips and tricks kan geven.


ff tussendoor… die nieuwe Corolla Touring Sports hybrid met 180pk vind ik wel wat hebben... is lang geen oudemannetjesToyota meer...
 
Het ECHTE seizoen is afgelopen, stoere... dwz voor 95% van de verstandige motorrijders...

Wat is daar verstandig aan? Ik woon aan de kust, gladheid hebben we hier zelden en met een auto kost het elke rit me minimaal een kwartier extra (met de motor in 5 minuten op de snelweg, met de auto minimaal 20 minuten). Plus dat ik parkeerkosten kwijt ben, als ik op de plek van bestemming al kan parkeren. Ook in de winter is de motor gewoon veel praktischer, daarom heb ik ook geen auto.

Als ik buiten een grote stad zou wonen, zou ik daar een andere keuze in maken en waarschijnlijk wel een auto hebben. Keuzes die niets te maken hebben met al of niet stoer zijn of wel of niet verstandig.
 
Een ironisch toontje valt ook niet bij iedereen even goed.. .
Ik woon in Brasschaat, waar het gemiddeld 2-3 graden kouder is dan in Antwerpen... vanaf het najaar vertrek ik 's avonds vaak met een temperatuur van + 2-3 ° van mijn Antwerps kantoor om met negatieve temperaturen thuis aan te komen... bij vochtig weer, ben ik dan inderdaad geen amateur meer van de motorfiets... en dat lijkt me verstandig, ja...
Bij koud en DROOG weer , rijd ik met de motor,... vandaar zijn ACF-50-laagje.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer had een Z4 en heeft hem weggedaan voor een V50. Een halve Focus dus.
Hij zei: "Met een Volvo rijden kan je het best vergelijken met een tandartsbezoek. Je doet het niet graag, maar het moet er ooit van komen, dus ik ben er al van af."

Ik vind die nieuwe V90 wel vet. Ik hou wel van breaks. Maar zolang ik met auto's van mijn baas mag rijden, en die zijn ook geen straf, blijf ik van de Volvo af :)
XF Sportbrake it is 8-)
Aan mijn 19e had ik mijn eerste volvo break, in saai grijs. De 3e was ook een V50, maar in een minder saai kleur met een maat groter velgen. Die waren gekocht omwille van de gunstige prijs. Mijn ene uitstap naar BMW op 4 wielen liep minder goed uit en omwille van toeval ben ik weer bij een volvo uitgekomen.

Maar aan mijn 27e had ik mijn eerste GS, en aan 24 mijn eerste BMW motor...
 
Motorseizoen afgelopen? Dit is het GS topic, watje. Voering in de jas, ACF50 op de brommer en rijden met die hap! :] ;)
Gisterennacht was het toch wel erg koud. Dus heb ik iets minder ontspannen naar huis gereden, zeker omdat er al ijs lag op het veld toen ik vertrok.

Wij kijken naar datum eerste ingebruikname, brandstof, cilinderinhoud, kilowatt, euronorm en co2. (In Vlaanderen toch. In Brussel en Wallonië ligt dat anders en kijkt men vooral (alleen?) naar motorinhoud).

Voor motoren wordt er in BE alleen gekeken naar cilinderinhoud en vermogen. Het systeem voor wagens is hier nog niet van toepassing.
Maar gelukkig zijn er trucks op creatief met belastingen om te gaan.
 
lekker rijden vanochtend hoor. Als het glad wordt dan pak ik de Subaru, 66% van mijn crashes is met ijzel geweest, ik hou dat getal graag exact hetzelfde :+
 
Ik lees steeds acf-50 als corrosie bescherming. Ik heb tegenwoordig liquid moly op de vstrom die wordt ingezet met dit weer.
Motor.nl heeft een test gedaan waarbij 19 corrosie beschermers werden getest. Acf50 kwam daar goed uit, maar LM nog beter..
 
Is LM niet zo'n product op was basis? Volgens mij is ACF50 zo populair omdat het minder vies aanvoelt dan de vaseline-achtige producten.

Maar had de test ook gezien. Best scorende product moet aangebracht boven de 15 graden geloof ik. Best lastig als je geen garage hebt :-)
 
Idd op wax basis.
Om schoon te maken zou je eventueel wd40 erbij moeten gebruiken
Die ervaring heb ik niet....
Even goed afspoelen, dan flink in de S100 schoonmaak....beetje soppen links en rechts, lekker in de schaduw laten inweken, goed afspoelen en drogen.

Mijn v strom is de motor die door weer en wind gaat. De gs en rs staan schoon en droog gestald in de warme garage..
 
Hoezo dat? Volgens mij doet WD40 niet veel met rubber.


Overigens wel oppassen met polycarbonaat en polystyreen. Die kunnen niet zo goed tegen petroleumachtige vloeistoffen...
Voor zover ik weet en heb ondervonden lost WD40 rubber op. Maar feel free 2 use it...
 
Is ook niet mijn ervaring : ik veeg eventueel gemorste WD40 wel van mijn banden af, maar dat is om niet verrast te worden door eventuele gladheid ervan.
Ik heb net mijn KTM-etje winterklaar gemaakt en weer gul met WD-40 ingespoten, nu voor de 6de maal , en al het rubber en plastic zien er nog prima uit... zoals héél de brommer zelf, trouwens (om over het baasje nog maar te zwijgen O-) )

KTM 690 Enduro R 11-19.jpg
 
Laatst bewerkt:
Okee mooi, zoeken op dit probleem levert best veel discussies op. De meerderheid ervaart weinig tot geen problemen. Ik had het ooit op mijn voorvork rubbers(cbr600) zitten en die waren tot 2x zo groot gegroeid. Toeval???
 
In de corrosie test werd het aanbevolen om de hardnekkige acf50 of LM weg te halen.....mijn ervaring is dat dit niet nodig is met s100 schoonmaak.....

Overigens vandaag de kleine topkoffer van herr bmw binnen. Heeft een mooi plekje op de RS.
topkoffer op de RS is niet bepaald fraai maar verrekte functioneel en handig
20191122_161746.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel eens in Brasschaat geweest bij vrienden van mijn ex schoonouders..
De man was voor zijn pensioen een CEO van de ABN AMRO in Azie...woonde in een optrekje dat je alleen kan betalen met de hoofdprijs-jackpot vd staatsloterij....

Mooi stadje met heeeele fraaie huizen..
Ik ga mijzelf omscholen naar scheepvaart jurist.....😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan