Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nee, dit was poetsen met staalwol en Commandant nr3. Glasparelen is mooier, maar ik ben als de dood voor glaskorrels in het drijfwerk.
 
Nee, dit was poetsen met staalwol en Commandant nr3. Glasparelen is mooier, maar ik ben als de dood voor glaskorrels in het drijfwerk.
Je ken tegenwoordig ook stralen met ijs :o
Ik heb het nog niet mogen zien, maar is natuurlijk ideaal, want het enige wat je een keer kan tegenkomen ie een plasje water (of whatever het is waar ze mee stralen.)

Kijk je wel uit met pekel, dat alu wil zo graag corroderen als het blanco is... :(
 
als klant ,, weet heel goed wat ik wil, weet hoe de hazen lopen ,, ben ze steeds stappen voor ,, weet heel veel meer van hun product dan zij zelf, en dat is wel te merken , wat de marges zijn, , werkt iemand mee heeft ie een deal, waar ie echt wel een reële marge heeft, maar sommige zijn zo vol van zichzelf en denken wel even te bepalen wat ik zou moeten betalen ,, die komen van een koude kermis thuis

Lijkt me een hele eer om jou als klant over de vloer te krijgen, zeker in de drukste periode van het jaar voor ons Belgen nu met de Brussels Motor Show.
Jammer dat je Nederlander bent, ik had graag eens een verkoopgesprek met je gehad en wie weet hè ;)
 
Bij de BMW-auto’s krijgt de verkoper een rood scherm op zijn PC als de marge te laag wordt en dan mag jij nog hoog of laag springen, Verhulst, de prijs zakt niet meer.
Ik betaal ook niet graag teveel, maar als ik daarna nog een uitstekende service wil krijgen, zonder telkens de hoofdprijs te moeten betalen voor wat niét onder de garantie valt, dan gun ik mijn dealer ook een paar centen op een verkoop.
 
Ik mag nu van mezelf toch wel zeggen dat ik een beetje kan onderhandelen, ik heb vorig jaar 160 bestellingen genoteerd in een premiumomgeving, maar ik vraag me soms ook af waarmee je van tijd bezig bent. Moet je écht die laatste percent hebben? Akkoord dat het op een Range Rover van 100k ook weer 1000 euro is, maar de limiet is de limiet.
Je moet ook weten dat mijn clienteel dat eerder als sport bekijkt, dan als daadwerkelijk een betere deal te verkrijgen. Het zijn allemaal mensen met bepaalde functies die aan hun vrouw wel eens willen laten zien dat zij de man zijn en het kunnen, en dat de verkoper moet zwichten. Iemand die 100k kan leggen, kan er ook 110k leggen. En dan is het aan mij als verkoper om mijn trukendoos boven te halen :+
Als prijs op nummer 1 staat Verhulst, dan ben je -volgens mij- niet goed bezig. Het gaat om veel meer dan dat. Hoe werd je ontvangen? Hoe attent is men? Komt men zijn beloftes na? Het gaat ook niet over de auto, maar over de mens en daar kan een verkoper het verschil maken. Mensen kopen mensen.
Ik heb mijn GS gekocht als volgt, en dat bevestigt het helemaal: "Johan, je weet wat ik doe van job, ik ben het verplicht je te vragen, is dit je scherpste prijs?" Ik kreeg daarop een eerlijk en transparant antwoord en heb hem onmiddellijk de bon laten printen. Misschien, héél misschien, zat er wat meer in voor mij, maar wil je je op die manier "sympathiek" maken door de laatste € 50 te pakken op zulk een bedrag? Awel, dan gún ik het die mens, die me wel een top-uitleg heeft gegeven.

Maar da's mijn mening hè, Verhulst :W
 
@Astian ik bevind me momenteel in het wereldje van de nieuw motorfietsen, proefritten maken, onderhandelen..
Is het heel gek dat ik bijkans de slappe lach krijg van wat de ene dealer voor aanbieding doet tov een ander?
Volgens mij denken ze bij BMW Motorrad (en niet geheel onterecht overigens) dat hun producten zichzelf wel verkopen en er geen extra korting of stapje harder nodig is?!
 
@Astian ik bevind me momenteel in het wereldje van de nieuw motorfietsen, proefritten maken, onderhandelen..
Is het heel gek dat ik bijkans de slappe lach krijg van wat de ene dealer voor aanbieding doet tov een ander?
Volgens mij denken ze bij BMW Motorrad (en niet geheel onterecht overigens) dat hun producten zichzelf wel verkopen en er geen extra korting of stapje harder nodig is?!

Wat ik vaak denk is dat sommige "prospecten" worden betaald door een concurrerende dealer (mogelijks zelfs binnen ons eigen netwerk) om mijn tijd te komen verdoen, dat ik spontaan het gevoel krijg: "ge moet hier niet binnenstappen van mij als't tegen uw zin is hè."

Laat ons eventjes eerlijk zijn, ik ben in een provincie verder mijn motorfiets gaan bestellen (heb ik hier reeds beschreven waarom). Als jij, of ik, een prospect binnenkrijgt en die woont een provincie verder, wat denk jij dan of wat doe jij dan?
Je haalt toch alles uit de kast? Of ben jij zo netjes om het aan je concullega-dealer te laten? Anderzijds hebben wij ook auto's in ons gamma (in het begin van de IPACE, nu de nieuwe Defender): "oh, je wilt er eentje? Oké, je mag er eentje bij me bestellen. En een jaar wachten op de levering. Deal?" Waarom zou je dàn met kortingen smijten? Vraag en aanbod natuurlijk, en dat doet BMW Motorrad wel prima als je het mij vraagt.
 
Volgens mij denken ze bij BMW Motorrad (en niet geheel onterecht overigens) dat hun producten zichzelf wel verkopen en er geen extra korting of stapje harder nodig is?!

De attitude van de BMW verkoper heeft er tot nu toe toch al twee keer voor gezorgd dat we geen bon hebben ondertekend. En ik was niet op zoek naar dat laatste percentje....

De laatste keer vond ik het er echt over... Nee meneer, sorry, ik kan geen korting geven op een nieuwe GS, BMW staat mij dit niet toe...

en dit terwijl mijn collega met dezelfde vraag bij een andere dealer 30km verderop wel een mooie korting kreeg. Met dezelfde vraag, dezelfde motor...
 
Laatst bewerkt:
De attitude van de BMW verkoper heeft er tot nu toe toch al twee keer voor gezorgd dat we geen bon hebben ondertekend. En ik was niet op zoek naar dat laatste percentje....

De laatste keer vond ik het er echt over... Nee meneer, sorry, ik kan geen korting geven op een nieuwe GS, BMW staat mij dit niet toe...

en dit terwijl mijn collega met dezelfde vraag bij een andere dealer wel een mooie korting kreeg, bij een andere dealer die 30km verder ligt.

Da's exact wat ik zeg: het gaat om veel meer dan dat laatste percentje en het begint bij de ontvangst. Mensen kopen mensen. En eigenlijk gaat het verder dan dat. Is je stock netjes geafficheerd online? Alle stock online? Parkeergelegenheid? Nette parking? Nette toonzaal? Kopje koffie of frisse pint? Een glimlach kost geen geld? Enzoverder enzoverder, maar daar zijn we het toch allemaal over eens? Even nadenken over hoe je zelf graag ergens ontvangen wordt is geen rocket science.

Voor mensen die meer willen weten, ik geef nog les in avondschool ook. Allen daarheen!
 
Kom op Slijk, Dirkie is niet meer zo heel piep en leest nog wel eens ergens overheen. Beetje geduld met onze ouderen. :+
 
Kom op Slijk, Dirkie is niet meer zo heel piep en leest nog wel eens ergens overheen. Beetje geduld met onze ouderen. :+

Zo is dat...! 🙄
En 11 dagen vry, waarvan 11 dagen een mega hardnekkige griep..
Vandaag een dagje werken in Wassenaar (teambuilding met MT,,😁 ) en dan alweer vry...Kan ik verder uitzieken.....

En reken maar dat ik baalde....al die vrije dagen en dan rationeel beslissen om de motor niet lekker frisse lucht te geven...
 
Daar ben ik dan wel gepast jaloers op hoor, niks geen gedoe met (extra) kettingvet en het onvermijdelijke ontvetten van alles daarna.
Gewoon opstappen en :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan