- 12 mei 2008
- 38.729
- 7.754
Nee. dat heeft geen 1 bmw motorfiets meer.Heeft de R1250gsa ook een waarschuwing systeem voor versleten remblokken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee. dat heeft geen 1 bmw motorfiets meer.Heeft de R1250gsa ook een waarschuwing systeem voor versleten remblokken?
Nee. dat heeft geen 1 bmw motorfiets meer.
Vanaf volgende week kan ík jullie meer vertellen, want dan ga ik m’n nieuwe 2020 GS verder inrijden, weather permitting.
Op een andere site wijt men het geratel/gepingel van de 1250 aan verkeerde, want te hete iridiumbougies...
Ik legde dit voor aan mijn dealer, maar die is mijn gezanik blijkbaar beu en reageert niet meer.
Ik zal, wanneer ik weer thuis ben, wat fotootjes plaatsen van die andere site.als je bougies te warm zouden worden , zou je idd zelf ontbranding verwachten, en je kan het ook wel zien aan de bougies zelf.
zou er anders gewoon heen rijden als men je mail negeert, vind ik wel een slechte zaak , als je dergelijke dure motor koopt mogen ze best je mail beantwoorden.
denk wel als je verkeerde bougies heb zou je even kunnen kijken welke voorgeschreven worden, en als die van jou afwijken weet je meer.
Geen bijgeluidjes, gewoon ouderwets gepruttel.
Hij loopt weer en ik is blij. Nog een paar klusjes als handvatverwarming, handkappen en iets met een neutraalschakelaar. Eigenlijk is hij in één keer goed.
Ik zal, wanneer ik weer thuis ben, wat fotootjes plaatsen van die andere site.
De bougiefabrikant zelf zou verklaard hebben dat BMW de verkeerde bougies bestelt voor de 1250 motor...
En dan de garantie verliezen?
Veronderstel dat er in de manuel meerdere type's bougie's voorgeschreven worden afhankelijk van uitvoering / land / omstandigheden ?En dan de garantie verliezen?
Proficiat , knap gedaan !
Je zou er je beroep van kunnen maken !
Dat zei ik ook al ;-)
Ik ben trouwens best trots op mijn kerel. Ik vind het maar knap allemaal
En dan de garantie verliezen?
Ik heb in ieder geval mijn dealer verwittigd... ook als hij niet antwoordt, heb ik een schriftelijk bewijs van mijn melding, als er later wat van komt.
Uit de foto’s op die site blijkt dat de elektroden gewoon weggebrand worden, zodat de ECU niet meer kan corrigeren en we het bekende gepingel horen, zelfs bij gebruik van hoog octaan brandstof.
Bij gebruik van koelere bougies , hoort men blijkbaar het gepingel nog gedurende 1 seconde, waarna de ECU succesvol ingrijpt.
Ik begrijp in dat verhaal echter niet waarom mijn blauwe GS van 2019 dat gepingel reeds vertoonde van bij de allereerste kilometers, dwz wanneer de bougies nog splinternieuw waren...
Feit is wel dat vele 1250 motoren eea slechts begonnen te vertonen na een 6.000km, hetgeen dan wel weer klopt met de bougies-uitleg...
Ik zie regelmatig 1250 rt's van de overheid op bezoek, met hogere kmstanden, zonder opgevroten bougies ofzo.. en die motoren krijgen echt geen premium brandstof in de tank en worden echt niet lief behandeld... Waarom zouden die er dan geen problemen mee hebben?
En dan de garantie verliezen?
weet je zeker dat ze de zelfde bougies gebruiken ? ik weet nog wel toen ze transalpjes en varadero's reden vooral die laatste , dan deden ze er andere bougies is omdat ze inderdaad flink mee gejaagd werd ,,, wel weet ik datveel boxersik weinig toeren maken ,, ik betrap me erop dat ik meestal nooit verder ga dan 5000 tmp behalve als ik een keer een sprintje maakt of op tempo over de grens ( Duitsland ) dan trek ik wel tot hoog in de toeren .
en rij graag op het koppel ,,, en dan kan je blok best vervuilen , je wil niet weten wat voor afzettingen je op zuiger bodem en cilinder kop en kleppen krijgt.
dat heeft een heel vervelend effect op de verbranding
Niet helemaal waar. Slijtage onderdelen mogen van een "aftermarket" merk zijn en de garantie kan hierdoor niet vervallen. Dat is wat Europa alleszins voorschrijft omtrent het begrip overeenstemming bij garanties. Alles wat de constructeur dan beweert, of opneemt in zijn voorwaarden, is strijdig en bijgevolg nietig.
Piraat-onderdelen zouden dus niet mogen op een luchtmassameter bijvoorbeeld, maar wél voor een luchtfilter.
Waarschuwing voor versleten remblokken is het piepende geluid van staal op staal.
Akkoord,Maar als je vervangende onderdelen hebt geplaatst met andere specificaties, dan heb je denk Ik nog wel een noot te kraken ...
Naar welke Europese Richtlijn refereer je ?