Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik ben er (tenminste met de elektronisch gestuurde/ondersteunde) niet aan begonnen, mijn broer (die nochtans in de branche van rijdende voertuigen zit) wel, en die kon zijn 1200 (oliegekoelde) op de aanhangwagen naar de werkplaats brengen.
De remmen van mijn andere voertuigen heb ik meermaals zelf met succes ontlucht,
Maar éénmaal er ABS etc bij komt kijken laat ik het over.
Groot gelijk. Geen risico pakken met remmerij. Achterlichtje van Duke mag er ook niet afgereden worden eh ;)
 
Vraagje hier:
Is er toevallig iemand die aan zijn eigen gs werkt?
Heb er eentje gekocht van 2014 lc (zie aanmelding wat pagina’s terug) model maar heb het vermoeden dat mijn voorrem nogal laat aangrijpt ...
Iemand die toevallig zelf al heeft ontlucht? Iemand tips en/of een gs911 altijd nodig is?
Alvast bedankt,

Probeer eerst eens de rem een nacht ingeknepen met een tiewrap te laten staan.
Dan kan eventuele lucht bovenin al ontsnappen.

GS911 taken kunnen ook met de MotoScan app en een goede ODB2 adapter.

Ontluchten is niet veel anders als bij andere motoren. GS911 of MotoScan is wel nodig om de ABS te laten “spoelen” bij de twee jaarlijkse verversing van de remvloeistof.
(Oude GS en met een servo rem zijn wel lastiger dan andere motoren)
 
Probeer eerst eens de rem een nacht ingeknepen met een tiewrap te laten staan.
Dan kan eventuele lucht bovenin al ontsnappen.

GS911 taken kunnen ook met de MotoScan app en een goede ODB2 adapter.

Ontluchten is niet veel anders als bij andere motoren. GS911 of MotoScan is wel nodig om de ABS te laten “spoelen” bij de twee jaarlijkse verversing van de remvloeistof.
(Oude GS en met een servo rem zijn wel lastiger dan andere motoren)

Dat is misschien al een goeie tip.
Ga ik eens bekijken.

De remblokken heb ik zelf veranderd omdat de motor sowieso niet meer onder garantie is en dit een werkje was van niks.
Maar heb het gevoel dat de hendel sinds dan slechter is geworden...

Direct naar een bmw dealer stappen lijkt mij ook aan de prijzige kant, daarom even advies in winnen.

Ps: @GS_BEN: ken jij een goeie motoscan app?
 
Die zijn drie weken geleden vervangen door brembo exemplaren.
Als je keramische blokken hebt gemonteerd, die gaan pas wat doen als ze echt aan de bak moeten, voor op het circuit dus. Ze moeten ook even inlopen op de oude schijf, dus mogelijk gaat er nog wat veranderen met verloop van tijd.
 
Als je keramische blokken hebt gemonteerd, die gaan pas wat doen als ze echt aan de bak moeten, voor op het circuit dus. Ze moeten ook even inlopen op de oude schijf, dus mogelijk gaat er nog wat veranderen met verloop van tijd.

Keramisch kan ook gewoon (gedeeltelijk) organisch betekenen bij de remblokken van brembo. En dat zijn normaal niet de remblokken die je koopt als je een upgrade zoekt tov origineel. Originele BMW remblokken(ja, ook brembo) voor zijn motor zijn al sinterstaal remblokken, veel geld, maar wel goed. Overstappen op normale keramische die brembo aanbied is dan een downgrade. Aftermarket sinterstaal brembo remblokken zijn echt niet het zelfde als wat er bij de BMW dealer in het schap ligt trouwens.
 
@RoyalClub Zijn die rode brembo’s van mindere kwaliteit dan de BMW brembo’s? Er is wel een enorm prijsverschil.

Originele gaan langer mee en passen ook beter omdat ze niet zon stomme laklaag hebben. ook vind ik ze prettiger aangrijpen. Als ik proefrij op een motor met originele blokken, en ik stap daarna op een motor met rode brembos dan voel je dat wel redelijk snel.
 
Ik vind de originele ook echt heel heel veel geld hoor, maar als je gewoon goede remblokken wil zonder gezanik zou ik toch voor die kiezen.
 
Ik heb juist het idee dat de rode Brembo's langer mee gaan dan de BMW exemplaren. Met de BMW exemplaren waren mijn achterremblokken binnen 20.000km versleten, met de Brembo's red ik zeker het dubbele.
 
Ik heb juist het idee dat de rode Brembo's langer mee gaan dan de BMW exemplaren. Met de BMW exemplaren waren mijn achterremblokken binnen 20.000km versleten, met de Brembo's red ik zeker het dubbele.

Oei, ik moet mijn antwoord even aanvullen. Ik heb geen ervaring met de rode blokken aan de achterzijde. De originele van een LC boxer zijn uit de fabriek al redelijk dun bekleed met voering.
 
Ik heb juist het idee dat de rode Brembo's langer mee gaan dan de BMW exemplaren. Met de BMW exemplaren waren mijn achterremblokken binnen 20.000km versleten, met de Brembo's red ik zeker het dubbele.

ik heb ze ook gehad, met staal omwonden leidingen veel meer gevoel .
 
@Fox junior als je niet ver van Antwerpen woont zou je Danny gsi van het gs forum eens kunnen vragen voor een second opinion. (Wel ff netjes voorstellen op het forum als je er nog niet bekend bent.)
 
Bedankt allemaal voor mee te denken.
Heb inderdaad de rode blokken gemonteerd en kwa bijtkracht mag ik zeker niet klagen!
Kuch kuch > ook wel 1/3 van de prijs 🤭

@Woekie > Antwerpen is niet zo ver af! Ik ga dus eens contact opnemen met hem. Super bedankt!
Ps: heb mij reeds voorgesteld paar pagina’s geleden , zelf met een foto :D
 
Niet hier ;) Op het gs forum bedoel ik. Daar zijn ze wat meer van de etiquette dan hier.
 
iemand dit gezien ??


ze gebruiken niet de LC configuratie ,, denk dat ze het in de VS wel aardig zullen doen .
 
Ik denk dat de cruiserhype hier in Europa wel definitief voorbij is : met uitzondering van de zeldzame Harley-karavaan, die men nog wel eens hoort voorbijdenderen, verdwijnt dit type van motor toch eerder uit het straatbeeld.
Ik heb indertijd vele duizenden kilometers met diverse gehuurde Road Kings in de USA gereden, maar zodra ik in de bergen van Arizona en Utah terechtkwam, kwamen ook de ergerlijke tekortkomingen van zo'n custom aan het licht : ik schuurde soms zo erg met die vaste treeplanken over de grond in de bochten, dat het achterwiel meermaals opgetild werd met... grote hartkloppingen tengevolge.
Dat nieuwe BMW-monster zal wel een stuk beter sturen, maar wie wil er hier nu met zo'n bunker gaan rijden ?
 
Ik denk dat de cruiserhype hier in Europa wel definitief voorbij is : met uitzondering van de zeldzame Harley-karavaan, die men nog wel eens hoort voorbijdenderen, verdwijnt dit type van motor toch eerder uit het straatbeeld.
Ik heb indertijd vele duizenden kilometers met diverse gehuurde Road Kings in de USA gereden, maar zodra ik in de bergen van Arizona en Utah terechtkwam, kwamen ook de ergerlijke tekortkomingen van zo'n custom aan het licht : ik schuurde soms zo erg met die vaste treeplanken over de grond in de bochten, dat het achterwiel meermaals opgetild werd met... grote hartkloppingen tengevolge.
Dat nieuwe BMW-monster zal wel een stuk beter sturen, maar wie wil er hier nu met zo'n bunker gaan rijden ?

zo'n roadking eerste wat je moet doen is er een set screaming eagle torque nokkenassen erin , en betere veer elementen die wat langer zijn zodat je wat meer veerweg heb meer grond speling en bij diepe gaten wat minder hard klappen krijgt, en minder snel iets aan de grond rijd.

als ik kon rijden wat ik maar wilde, zou ik zo'n landjacht op 2 wielen willen voor het betere tourwerk, een NC 750 X voor beter betere florens werk, en een GS voor het betere op tempo toeren en sport motoren een slechte dag bezorgen.
 
Idem hier... bovendien kom ik ruimschoots toe met m'n twee vrijetijds-motorfietsen :

1 GS voor alle gebruik op de weg
1 KTM voor het (lichtere) offroad werk (en hiervan weet ik niet hoe lang ik dit nog wil/kan doen : ik Frankrijk rijd ik altijd in m'n uppie offroad en dat is niet ideaal als ik eens zwaar op m'n bek ga, zonder telefoonbereik in de brousse aldaar)
 
als ik kon rijden wat ik maar wilde, zou ik zo'n landjacht op 2 wielen willen voor het betere tourwerk, een NC 750 X voor beter betere florens werk, en een GS voor het betere op tempo toeren en sport motoren een slechte dag bezorgen.

Een Energica Eva Ribelle is nog zuiniger dan een NC 750 X en heeft meer pit.
Maar dan moet je werk niet verder zijn dan ongeveer 100Km. (of 200Km als je kunt laden op het werk of bereid bent te hypermilen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan