Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Reed je toevallig over de dijk thv Brakel vandaag?
Dat klopt, ben ik wel geweest. :)

Ik heb echt een heel leuk weekend gehad. De 1000km heb ik iig alweer achter de rug, komende zaterdag pas de beurt, oeps. :+ Veel verder dan 1 op 16 kom ik nog niet, veel te leuk. _O-

Vrijdagavond eerst naar mijn vriendin een dorp verderop, stukje binnendoor de LED verlichting en bermstralers uitgeprobeerd, gaf wat spiegelende oogjes, dus het werkt. :+
Zaterdag met 2 goeie vrienden afgesproken, kant van Ede - Wageningen - Veenendaal gereden, mooi langs de Waal, wat foto's gemaakt her en der. Echt super om ook weer even eruit te zijn. :)

Eerst even afgesproken met een Gixxer maatje bij De Forten, even de motor bekijken uiteraard. :P
IMG_20200328_094840-Medium.jpg

IMG_20200328_101724-Medium.jpg

IMG_20200328_105454-Medium.jpg

Uiteraard levert het proefzitten hilarische beelden op. :P
IMG_20200328_105626-Medium-rotated.jpg

Pretoogjes is ook wel een thema. :P
IMG-20200328-WA0028-Custom.jpg

En bij de Blaauwe Kamer bij Wageningen even foto's gemaakt:
DSC03009-Medium.jpg

DSC03001-Medium.jpg


Zondags met 2 andere vrienden afgesproken, de wind was echt wel stevig en maakte het wel fris. Geloof dat beide heren na afloop aardige ijsklompjes waren. :P
IMG_20200329_101608-Medium-rotated.jpg

Afgesproken in Waardenburg, over de dijk naar Nijmegen en terug over de andere kant richting Zaltbommel was het plan. :Y
IMG_20200329_103009-Medium.jpg

IMG_20200329_103017-Medium.jpg

Paar foto's van mijn nieuwe bankstel, waar je prima achter kan verdwijnen als je foto's maakt. :+
IMG_20200329_102951-Medium.jpg

IMG_20200329_102941-Medium.jpg

IMG_20200329_103000-Medium-rotated.jpg

Lekker op mijn bankstel over de dijkjes aan het spelen geweest, rijdt echt fantastisch en geeft bakken met vertrouwen. :Y

Aangekomen in Nijmegen:
IMG_20200329_112607-Medium.jpg

IMG_20200329_112612-Medium.jpg

Daar nog even een bezoekje gebracht aan een andere motorvriend:
IMG-20200329-WA0023-Medium.jpg

En toen hadden we sneeuw. :P

Bijzondere dag, wind, regen, beetje sneeuw maar wel heerlijk gereden met elkaar!
 


niet leuk al die leuke foto site verwijderen hun gratis varianten ...







en ze vragen zoveel dat ik voor dat geld wel zelf een site kan gaan bouwen ,, maar de tijd omdat te doen ,, pfff ff geen zin in , los van het onderhoud
 
Dat klopt, ben ik wel geweest. :)

Ik heb echt een heel leuk weekend gehad. De 1000km heb ik iig alweer achter de rug, komende zaterdag pas de beurt, oeps. :+ Veel verder dan 1 op 16 kom ik nog niet, veel te leuk. _O-

Vrijdagavond eerst naar mijn vriendin een dorp verderop, stukje binnendoor de LED verlichting en bermstralers uitgeprobeerd, gaf wat spiegelende oogjes, dus het werkt. :+
Zaterdag met 2 goeie vrienden afgesproken, kant van Ede - Wageningen - Veenendaal gereden, mooi langs de Waal, wat foto's gemaakt her en der. Echt super om ook weer even eruit te zijn. :)

Eerst even afgesproken met een Gixxer maatje bij De Forten, even de motor bekijken uiteraard. :P
IMG_20200328_094840-Medium.jpg

IMG_20200328_101724-Medium.jpg

IMG_20200328_105454-Medium.jpg

Uiteraard levert het proefzitten hilarische beelden op. :P
IMG_20200328_105626-Medium-rotated.jpg

Pretoogjes is ook wel een thema. :P
IMG-20200328-WA0028-Custom.jpg

En bij de Blaauwe Kamer bij Wageningen even foto's gemaakt:
DSC03009-Medium.jpg

DSC03001-Medium.jpg


Zondags met 2 andere vrienden afgesproken, de wind was echt wel stevig en maakte het wel fris. Geloof dat beide heren na afloop aardige ijsklompjes waren. :P
IMG_20200329_101608-Medium-rotated.jpg

Afgesproken in Waardenburg, over de dijk naar Nijmegen en terug over de andere kant richting Zaltbommel was het plan. :Y
IMG_20200329_103009-Medium.jpg

IMG_20200329_103017-Medium.jpg

Paar foto's van mijn nieuwe bankstel, waar je prima achter kan verdwijnen als je foto's maakt. :+
IMG_20200329_102951-Medium.jpg

IMG_20200329_102941-Medium.jpg

IMG_20200329_103000-Medium-rotated.jpg

Lekker op mijn bankstel over de dijkjes aan het spelen geweest, rijdt echt fantastisch en geeft bakken met vertrouwen. :Y

Aangekomen in Nijmegen:
IMG_20200329_112607-Medium.jpg

IMG_20200329_112612-Medium.jpg

Daar nog even een bezoekje gebracht aan een andere motorvriend:
IMG-20200329-WA0023-Medium.jpg

En toen hadden we sneeuw. :P

Bijzondere dag, wind, regen, beetje sneeuw maar wel heerlijk gereden met elkaar!

Goed dat dit nog mag in NL.
VERBODEN IN BELGIË !!!

Moeilijk te rijmen met het feit dat fietsen, lopen en wandelen, mits afstand houden, wél mag...

Op de motor hou je sowieso méér dan 1,5 m afstand.

Anderzijds mag je de Belgische mentaliteit en plantrekkerij ook niet onderschatten: geef ze een vinger en ze pakken je hele lijf én dat van je schoonmoeder erbij... 🤪
 
Goed dat dit nog mag in NL.
VERBODEN IN BELGIË !!!

Moeilijk te rijmen met het feit dat fietsen, lopen en wandelen, mits afstand houden, wél mag...

Op de motor hou je sowieso méér dan 1,5 m afstand.

Anderzijds mag je de Belgische mentaliteit en plantrekkerij ook niet onderschatten: geef ze een vinger en ze pakken je hele lijf én dat van je schoonmoeder erbij... 🤪

Correct!

IMG_2743.JPG
 
Goed dat dit nog mag in NL.
VERBODEN IN BELGIË !!!

Moeilijk te rijmen met het feit dat fietsen, lopen en wandelen, mits afstand houden, wél mag...

Op de motor hou je sowieso méér dan 1,5 m afstand.

Anderzijds mag je de Belgische mentaliteit en plantrekkerij ook niet onderschatten: geef ze een vinger en ze pakken je hele lijf én dat van je schoonmoeder erbij... 🤪

is in NL niet anders, sta ik ook niet van te kijken , we zijn immers het zelfde volk


schitterende foto, mooie buell !!

Hee, ook een reden dat ik een eigen website heb :P

ik zou dat kunnen integreren op mijn site maar dat wil ik eigenlijk , niet zit er over te denken om van hosting te veranderen, zit nu ergens waar de performance te sterk wisselt, de helpdesk is nog eigenwijzer & koppiger dan ik zelf ben ( ja dat kan dus blijkbaar ) dus het duurt soms lang eer bepaalde problemen opgelost worden ondanks dat ik een voorzet op een presenteer blaadje aanbied ......

had het idee om een apart site te maken,, maar heb ik geen zin om voor alle kosten op te draaien, als nou meer mensen mee doen , dan kost het bijna niks meer
 
terugroepactie


klinkt wel serieus .
 
In de USA zouden 4 (vier !) R1250GS betrokken zijn bij de belangrijke recall van de cardanaspen.
Daar kan je een en ander checken door het invoeren van de VINcode.
In Europa kan dat echter niet.
Op de BMWsite kan je wel de VIN invoeren om te weten of er technische updates beschikbaar zijn voor je motor, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een recall.
De mijne heeft vorige week tgv de 1.000 km-beurt nog alle updates gekregen, hetgeen blijkbaar ettelijke uren heeft geduurd.
 
Iemand hier toevallig nog een Haynes werkplaatshandboek over? 1200 GS 2013-2016? Ik kan hem uiteraard nieuw bestellen, maar wellicht mensen die naar de 1250 GS zijn overgestapt? Hoor graag!
 
In de USA zouden 4 (vier !) R1250GS betrokken zijn bij de belangrijke recall van de cardanaspen.
Daar kan je een en ander checken door het invoeren van de VINcode.
In Europa kan dat echter niet.
Op de BMWsite kan je wel de VIN invoeren om te weten of er technische updates beschikbaar zijn voor je motor, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een recall.
De mijne heeft vorige week tgv de 1.000 km-beurt nog alle updates gekregen, hetgeen blijkbaar ettelijke uren heeft geduurd.
Hier is gemeld dat het 1 uur en 3 kwartier voor de standaard beurt gaat zijn, en afhankelijk van de updates dit wel even kan duren idd.
Zorgen ik een laptop en powerbank bij heb daar, kan ik iig nog iets. :P
 
Iemand hier toevallig nog een Haynes werkplaatshandboek over? 1200 GS 2013-2016? Ik kan hem uiteraard nieuw bestellen, maar wellicht mensen die naar de 1250 GS zijn overgestapt? Hoor graag!

op de diverse FB's en forums kan je wel een digitale versie krijgen, zonder dat je kosten hoeft te maken.
ik heb hem niet , heb alleen de oudere edities tot 2010
 
Zojuist de afspraak gemaakt voor de 1000km beurt voor de 1250 rs.
Meteen gevraagd of er iets bekends is over een recall. Bij MP alleen bekend voor de k1600 modellen. Niet de 1250 boxers.
Dat nieuws uit de usa moet zeker nog even de oceaan over......en de vliegtuigen staan aan de grond dus zal dat nog wel even duren.....
 
Zojuist de afspraak gemaakt voor de 1000km beurt voor de 1250 rs.
Meteen gevraagd of er iets bekends is over een recall. Bij MP alleen bekend voor de k1600 modellen. Niet de 1250 boxers.
Dat nieuws uit de usa moet zeker nog even de oceaan over......en de vliegtuigen staan aan de grond dus zal dat nog wel even duren.....

raar,, dat men in München eerst over de grote plas zoiets op poten zet en op een spreekwoordelijke steenworp moeten maar even wachten en alleen beperkt .. vind dat een rare gang van zaken ....
 
Zojuist de afspraak gemaakt voor de 1000km beurt voor de 1250 rs.
Meteen gevraagd of er iets bekends is over een recall. Bij MP alleen bekend voor de k1600 modellen. Niet de 1250 boxers.
Dat nieuws uit de usa moet zeker nog even de oceaan over......en de vliegtuigen staan aan de grond dus zal dat nog wel even duren.....

Als er in de USA 1 Amerikaan op zijn snuit gaat wegens een loskomende cardanaspen, en men kan bewijzen dat BMW het gevaar kende, kost het hen vele tientallen miljoenen ...
Geen wonder dat men daar het haastigste aan de slag gaat met recalls.
 
Als er in de USA 1 Amerikaan op zijn snuit gaat wegens een loskomende cardanaspen, en men kan bewijzen dat BMW het gevaar kende, kost het hen vele tientallen miljoenen ...
Geen wonder dat men daar het haastigste aan de slag gaat met recalls.

dat ze daar direct doorpakken snap ik, maar zouden ze dan een gebrek aan onderdelen hebben dat ze niet hier ook gelijk dat kunnen doen ?
eigenlijk ook absurd dat wij in de eu als 2e rangs klanten gezien worden .....
 
En voor BMW bungelen NL en B qua belang ook nog eens aan het staartje en worden we dus lang ná D, I, F en ES bediend...

de markt in NL en B is kleiner ,, maar ook die van ES, aangezien ze daar meer op lichtere machines rijden dan op grote zware en vooral dure machines.

misschien moet het Vlaamse deel van B toch maar weer aansluiten met NL,, we zijn dan qua aantal burgers dan wel kleiner maar economisch zouden we na Duitsland en Frankrijk de 3e of 4 e positie kunnen pakken , en zo ons gewicht in de EU veel zwaarder kunnen laten wegen.

en dan neemt BMW ons ook veel serieuzer :+
 
de markt in NL en B is kleiner ,, maar ook die van ES, aangezien ze daar meer op lichtere machines rijden dan op grote zware en vooral dure machines.

misschien moet het Vlaamse deel van B toch maar weer aansluiten met NL,, we zijn dan qua aantal burgers dan wel kleiner maar economisch zouden we na Duitsland en Frankrijk de 3e of 4 e positie kunnen pakken , en zo ons gewicht in de EU veel zwaarder kunnen laten wegen.

en dan neemt BMW ons ook veel serieuzer :+
NEE!!
 
Zojuist de afspraak gemaakt voor de 1000km beurt voor de 1250 rs.
Meteen gevraagd of er iets bekends is over een recall. Bij MP alleen bekend voor de k1600 modellen. Niet de 1250 boxers.
Dat nieuws uit de usa moet zeker nog even de oceaan over......en de vliegtuigen staan aan de grond dus zal dat nog wel even duren.....

MP wil nog wel eens opmerken dat de klanten beter geïnformeerd worden dan de dealer....

Staat sinds 12 maart bij de RDW.
Terugroepaktie.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan