Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Die R18 wordt overal voorgesteld zeker dan? Weet niet of ik ga kunnen. Mijn broer heeft net een VTR SP1 erbij gekocht en wilt gaan toeren. 't Is ook grote Porsche-meeting in Roeselare (die in NL laat ik links liggen) en ons pa'ke wilt naar de BMW dealer.

En dat allemaal combineren met een nieuw lief die ook aandacht wilt. 't Zal goed zijn dat ze aan haar lessen kan beginnen. Heb besloten de Buell te houden. Plaat valt morgen in de bus en dan kan ze daar wat mee brakken. Verder verhuur ik hem op Motoshare.


Zo'n VTR SP1 niet echt een toerfiets,,, ,, echt een hand vol ,, pas boven bepaalde snelheden vallen alle stukjes op de plek , pak hem in zijn nekvel , een blade gaat makkelijker . ding is best bokkig bij lagere snelheden.
Ik ben wel eens gaan toeren met wat maatjes en iemand op zo'n ding, en ik op mijn K75 maar die knaap was gebroken aan de eind van de toer ,, hij wilde om het uur stoppen , moest vaak tanken , nerveuze injectie , maar wat een snelheid zit erin kan me voorstellen dat ie de titel van Ducati slyer draagt , met de K75 reed ik natuurlijk achteraan ,, maar terwijl ik fris bleef waren de lui op de sportfietsen dat niet meer echt, maar zo'n SP1 is wel een gave klassieker
 
Ik heb een tijdje op een SP2 rondgereden en dat ging prima, zolang je fysiek maar in orde bent. In 14 maanden 24000 km mee gereden, inclusief de Route des Grande Alpes en andere tripjes zoals Dolomieten.


vak08-5.jpg
 
kunnen we het niet leuk houden ??

Straks hebben we weer een moderator op ons dak , terwijl dat wel te voorkomen is.

Heeft er iemand nog een leuke rit gereden vandaag ?

ik wel met de boxer naar het werk en op de terug weg via Duitsland en daar natuurlijk ff getankt , was weer leuk . het weer was prima en de boxer liep weer geweldig, fijne machine

Inderdaad, ik lees normaal met plezier dit topic mee maar de laatste pagina(s) 8)7

Deze week lekker elke dag met de GS woon/werk gedaan. Om van de nood (auto bij de garage) een deugd te maken. "helaas" toch 1 keer een regenbui gehad... maargoed, dan is ie maar weer schoon:]
 

Bijlagen

  • thumbnail_96804971-24A2-42CC-A469-64196824F09B.jpg
    thumbnail_96804971-24A2-42CC-A469-64196824F09B.jpg
    368,2 KB · Weergaven: 3
Zo'n VTR SP1 niet echt een toerfiets,,, ,, echt een hand vol ,, pas boven bepaalde snelheden vallen alle stukjes op de plek , pak hem in zijn nekvel , een blade gaat makkelijker . ding is best bokkig bij lagere snelheden.
Ik ben wel eens gaan toeren met wat maatjes en iemand op zo'n ding, en ik op mijn K75 maar die knaap was gebroken aan de eind van de toer ,, hij wilde om het uur stoppen , moest vaak tanken , nerveuze injectie , maar wat een snelheid zit erin kan me voorstellen dat ie de titel van Ducati slyer draagt , met de K75 reed ik natuurlijk achteraan ,, maar terwijl ik fris bleef waren de lui op de sportfietsen dat niet meer echt, maar zo'n SP1 is wel een gave klassieker
Het kunstje van even googlen en de vondst dan als kennis/ervaring neerzetten druipt er toch wel langzamerhand vanaf _O-:W:]:]

overigens is een dag met een super sport rijden natuurlijk wat inspannender, maar als je elk uur moet stoppen ligt dat toch grotendeels aan je eigen lichamelijke toestand....zoals TenCats ook al zei
 
Het kunstje van even googlen en de vondst dan als kennis/ervaring neerzetten druipt er toch wel langzamerhand vanaf _O-:W:]:]

overigens is een dag met een super sport rijden natuurlijk wat inspannender, maar als je elk uur moet stoppen ligt dat toch grotendeels aan je eigen lichamelijke toestand....zoals TenCats ook al zei

Sorry hoor,, google niet nodig gehad, heb wat kennissen die zo'n ding hebben gehad of nog hebben , keer een rondje gereden , dus een beetje voorbarige opmerking...

meneer moest tanken of een peuk doen of beide , terwijl de K75 op de zelfde tank de hele rit heeft gedaan heeft ook al moest ie flink aan de bak.
 
Zo'n VTR SP1 niet echt een toerfiets,,, ,, echt een hand vol ,, pas boven bepaalde snelheden vallen alle stukjes op de plek , pak hem in zijn nekvel , een blade gaat makkelijker . ding is best bokkig bij lagere snelheden.
Ik ben wel eens gaan toeren met wat maatjes en iemand op zo'n ding, en ik op mijn K75 maar die knaap was gebroken aan de eind van de toer ,, hij wilde om het uur stoppen , moest vaak tanken , nerveuze injectie , maar wat een snelheid zit erin kan me voorstellen dat ie de titel van Ducati slyer draagt , met de K75 reed ik natuurlijk achteraan ,, maar terwijl ik fris bleef waren de lui op de sportfietsen dat niet meer echt, maar zo'n SP1 is wel een gave klassieker

Klopt, maar het kan wel. En geef toe, wat een magische kult-machine is dat. Ik sta er eerlijk gezegd ook wild van, en toch gekozen voor de Buell. Een TL1000R of 996 zijn ook zo magisch als een SP1/2.

Alles wat je daar opnoemt, Verhulst, is charme en hoort erbij als je dat koopt. Bedoel dit overigens niet verkeerd, ik zal het er maar al bij zeggen...

En als het écht te onpraktisch is: er is nog een Buell en hij heeft ook nog altijd zijn motor van het werk gaande van een Katana, GSX-R, DL en alles wat ze in overname hebben.

Ik heb een tijdje op een SP2 rondgereden en dat ging prima, zolang je fysiek maar in orde bent. In 14 maanden 24000 km mee gereden, inclusief de Route des Grande Alpes en andere tripjes zoals Dolomieten.


Bekijk bijlage 1544243

Dik!
Ik kan al niet wachten om met hem te gaan toeren met onze dikke twins.
 
Bijzonder hoe een paar bijdehandjes een sfeer kunnen bepalen bij 1 dimensionale communicatie.

De 1250 doet het tot nu toe erg goed, inmiddels 5000 op de klok gezet en de andere motoren in de schuur blijven ongebruikt...Maar : het asje voor de ruit verstelling is onlangs afgebroken, kent iemand dat probleem? Het wordt onder garantie vervangen,maar toch...het voelt niet heel solide aan als je na gaat hoeveel winddruk je op kan bouwen bij 200+....
 
Het kunstje van even googlen en de vondst dan als kennis/ervaring neerzetten druipt er toch wel langzamerhand vanaf _O-:W:]:]

overigens is een dag met een super sport rijden natuurlijk wat inspannender, maar als je elk uur moet stoppen ligt dat toch grotendeels aan je eigen lichamelijke toestand....zoals TenCats ook al zei

Ik denk er toch ook aan elk uur, anderhalf uur te (moeten) stoppen bij reizen. De tank is leeg na 200 km. Als je dan wilt reizen en pakweg de eerste dag(en) zegt: zo snel als mogelijk naar 't zuiden, snelweg op een kilometers maken, dan sta je ook veel stil aan de pomp.
Het is geen comfy gevoel om te rijden met een radius minder dan 100 km in Frankrijk vind ik.

Maar hey, ook dat is charme :+ :+
 
Klopt, maar het kan wel. En geef toe, wat een magische kult-machine is dat. Ik sta er eerlijk gezegd ook wild van, en toch gekozen voor de Buell. Een TL1000R of 996 zijn ook zo magisch als een SP1/2.

Alles wat je daar opnoemt, Verhulst, is charme en hoort erbij als je dat koopt. Bedoel dit overigens niet verkeerd, ik zal het er maar al bij zeggen...

En als het écht te onpraktisch is: er is nog een Buell en hij heeft ook nog altijd zijn motor van het werk gaande van een Katana, GSX-R, DL en alles wat ze in overname hebben.



Dik!
Ik kan al niet wachten om met hem te gaan toeren met onze dikke twins.


daar kies je idd voor,, niet echt een beginners motor,, maar dan heb je idd wat.

er zijn er genoeg die de clip ons vervangen hebben voor hogere en een ruit met bubble om het op langer afstand tot wat prettiger te maken

veel plezier alvast met het toeren
 
Mijn broer is dan ook geen beginner. Die weet verdomd goed waar de klepel hangt en koopt dat niet om te toeren maar om te knallen. Mijn broer is de typische die-hard die door weer en wind gaat, circuits meepikt, reist, ... op een SS/SBK. Begrijp me overigens niet verkeerd -ik zal hier maar al met twee woorden spreken- er zijn wellicht nog mensen die er deze stijl op nahouden.

Ik ben daarin veel gematigder. Ik geef ook gewoon toe dat ik niet motard genoeg ben om hem te kunnen volgen. Maar dat hoeft ook voor mij niet. Iedereen zoekt andere dingen in wat we doen. 't Is vooral het kameraadschap en praten over- want in het rijden zelf hebben we een totaal andere visie :)

EDIT: ik had in mijn eerste post over die VTR en toeren misschien beter een ander woord gebruikt dan. Hij wilt gaan rijden/knallen. Wellicht weer in de haven en het ei van Wippelgem doen. Laatste keer vroeg hij me om mee rotondes te gaan rijden. Ik heb vriendelijk bedankt, da's echt niet aan mij besteed. Da's het zoeken, op de openbare weg tussen de auto's, aan (te) hoge snelheden over rotondes knallen, politie op je nek halen omdat je overigens op een pechstrook op die rotonde "geparkeerd" staat, ...
Dit is dat beruchte ei:

 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de remolie van gs vernieuwd...dit onder toeziend oog van een monteur-mentor.
Ontzettend leuk om zelf te doen.
Eind dit jaar ga ik zelf thuis nog de olie/filter, luchtfilter en cardanolie vernieuwen.

Ik weet dat Tox zelf bijna alles doet. Wie nog meer ?
 
Vanmorgen de remolie van gs vernieuwd...dit onder toeziend oog van een monteur-mentor.
Ontzettend leuk om zelf te doen.
Eind dit jaar ga ik zelf thuis nog de olie/filter, luchtfilter en cardanolie vernieuwen.

Ik weet dat Tox zelf bijna alles doet. Wie nog meer ?


ik doe ook zoveel mogelijk alles zelf alleen als ik special/duur gereedschap nodig heb heb besteed ik het uit, en ik maak dan een DIY video als ik zelf wat doe.
die video's worden best aardig bekeken.
 
normaal onderhoud op de GS vond ik een eitje, daar was wel goed over nagedacht. Verder vind ik het verschrikkelijk slecht doordachte fietsen :+ (de 2008 dan, die had ik)
 
Ik zou het basis onderhoud wel kunnen qua handigheid maar ik heb er de tijd en ruimte niet voor. Kleine dingetjes als de microschakelaar vervangen in de richting aanwijzers doe ik weer wel zelf.
 
Vanmorgen de remolie van gs vernieuwd...dit onder toeziend oog van een monteur-mentor.
Ontzettend leuk om zelf te doen.
Eind dit jaar ga ik zelf thuis nog de olie/filter, luchtfilter en cardanolie vernieuwen.

Ik weet dat Tox zelf bijna alles doet. Wie nog meer ?

Ik breng hem zélf naar de dealer, tap zélf een kop koffie, lul zelf wat met de monteur, BETAAL zelf en rij hem zelf weer naar huis....
Jep, ik ben gepast fier op mezelf... ontzettend leuk, ook (behalve het BETALEN, dan...) :P
 
Ik doe onderhoud niet zelf zolang dat ding in de fabrieksgarantie is. En omdat ik toch steeds weer een nieuwe koop... 🙄
 
Dat gaat jullie vast bevallen...
Zelf was ik erg enthousiast over de 900xr


Ik ben heel benieuwd, vooral naar de XR.


Normaal gezien wordt de Tiger van m'n vrouw in 2022 vervangen door iets wat ik ook kan gebruiken... Dus voor mij moet 'm ook goed zijn.
Voorlopig staat de Africa Twin 1100 op de wishlist, wie weet komt er na zondag verandering in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan