Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Klopt, maar het kan wel. En geef toe, wat een magische kult-machine is dat. Ik sta er eerlijk gezegd ook wild van, en toch gekozen voor de Buell. Een TL1000R of 996 zijn ook zo magisch als een SP1/2.


🤔


Een TL1000R zou ik toch zo magisch noemen hoor... lang zo leuk niet als de SP1, die op zijn beurt wel een leuke classic is, maar ook nog geen icoon.


Als je het nu eens zou hebben over een NR750 of een FZR750R OW01... of zelfs een ZXR750RR.. een GSXR750RR.. zo'n dingen.



Los daarvan... we gaan toch niet uit van de reviews van Verhulst als het aankomt op zo'n motoren.. _O-
 
Ik ben nog steeds heel blij met de enorme bagage capaciteiten van een 1200. Dat mis ik toch wel aan xr modellen.
 
Screenshot_20200918-202344_Gallery.jpg
 
Ik breng hem zélf naar de dealer, tap zélf een kop koffie, lul zelf wat met de monteur, BETAAL zelf en rij hem zelf weer naar huis....
Jep, ik ben gepast fier op mezelf... ontzettend leuk, ook (behalve het BETALEN, dan...) :P

Ik spreek alle talen. Behalve betalen.

🤔


Een TL1000R zou ik toch zo magisch noemen hoor... lang zo leuk niet als de SP1, die op zijn beurt wel een leuke classic is, maar ook nog geen icoon.


Als je het nu eens zou hebben over een NR750 of een FZR750R OW01... of zelfs een ZXR750RR.. een GSXR750RR.. zo'n dingen.



Los daarvan... we gaan toch niet uit van de reviews van Verhulst als het aankomt op zo'n motoren.. _O-

Een TL1000R is toch gewoon dik. Dat kontje :o
Ik ben wellicht ook van net een iets andere generatie :) Een SP. Ik herinnerde me vroeger altijd al Superbike te spelen van EA games. Dat waren de tijden. :+
 
Er zijn veel mooie motoren, de TL1000R is het niet echt voor mij, maar los daarvan..

Een magische kult machine zou ik het zeker niet noemen. De SP1 komt dan iets dichter in de buurt...
Ik heb een VTR1000 gehad, na 6 maanden ingeruild, kon hooguit 160 km op een tank rijden ofzoiets. 1 op 10 was zuinig als je dat haalde en dat met een klein tankje ....
 
N’ope, ik had een van de allereerste Varadero’s en die viel volledig binnen de gebruikelijke verbruiksnormen.... was een wat saaie brommer met een veel te slappe vering...
Misschien hoe breed die normen liggen.
Ex collega had ook zo'n eerste generatie en die vertelde toch dat hij moest rekenen op 9 á 10 l/100 km, en hij reed niet als een dolle.
Vind ik wel (te) veel, hoeveel zat uw Varadero?
 
Er zijn veel mooie motoren, de TL1000R is het niet echt voor mij, maar los daarvan..

Een magische kult machine zou ik het zeker niet noemen. De SP1 komt dan iets dichter in de buurt...

Ik vind hem wel wat hebben :9

Ik heb een VTR1000 gehad, na 6 maanden ingeruild, kon hooguit 160 km op een tank rijden ofzoiets. 1 op 10 was zuinig als je dat haalde en dat met een klein tankje ....

Gisteren met de SP1 eventjes gereden. Da's godverdomme nen toermoto vergeleken met de Panigale. Hangt er koffers aan en nen RT is er niks tegen. Wat een comfortabel ding is dat! :o
(ivm de Panigale hè)

Voor de rest wel een hele dikke moto met goeie looks. En die sound. WTF!
Ik heb gisteravond snel even een Harman Kardon Citation geïnstalleerd bij mij thuis op de TV. Wat een top-klank. We zitten naar iets van gemaskerde zangers te kijken, wanneer ik toch plots heeeeel zachtjes een twin hoor accelereren, remmen, accelereren, ...
Ik ga mijn helm en lederen jas nemen, ik neem mijn motorsneakers en strik ze, ik neem nog even mijn rugzak voor wat brol in te steken, ik zet de Ducati buiten en hoor continu het geluid dichter en dichter komen. Na nog pakweg 2 minuutjes te wachten, draait hij mijn straat in. Luid is een understatement, niet nor-maal! Het eerste dat ik hem zei is dat hij daarmee wel vrienden zou maken bij hem in de wijk.
Ik heb dan met zijn moto gereden bij hem in de buurt en uiteindelijk een stuk expresweg opgedraaid (N60). Daar even aan de gashendel gedraaid. Ik kwam terug op de oprit (zo stil als mogelijk voor de buurt) en hij zei me: "ik heb je niet horen weggaan, ik heb je constant gehoord, tot waar ben je gereden?" Werkelijk abnormaal.

Hij komt vanochtend aan op zijn werk en de techniekers zeiden exact hetzelfde: "de buren zullen blij zijn zeker?"

Die sound is buiten categorie. Voordeel is wel dat ik niet meer in een uitlaatlijn van +5000 euro moet investeren want ik zal ze nooit horen als ik met hem ga rijden _O-
 
Was/Is de Varadero (zelfde motorconfiguratie als de VTR?) Niet even gulzig met de benzine?


Wat slijk zegt ,,, vooral de eerste generatie met carburateur was heel zacht geveerd maar zelden zo comfortabel gereden net een zwevend tapijt . een set progressieve veren rondom is een absolute aanrader. een dyna set op de rollenbank en een K &N luchtfilter konden het verbruik wat drukken.

De 2e generatie is stukken beter, een 6 bak ,, en injectie die liep ook nog een stukje zuiniger , want de carburateur versie als je die de zweep er over haalde zat je ook zo aan de verkeerde kant van de 1 op 15 , maar een zuinigheid wonder is het natuurlijk nooit geworden.

Ze waren ook best zwaar, omdat ze wel tammere nokkenassen hebben dan de VTR sp1/2 maar niet de cilinderkoppen meer aangepast voelt ie bij lagere toerentallen niet zo bullig dan een Vstrom 1000 of een R11x0 gs , keerzijde is dat zo'n varadero hele hoge km standen kan halen het mechaniek heeft het nooit zwaar heeft. ze waren ook veel hoogwaardiger afgewerkt dan transalpjes , ze worden mooi oud of je moet er onbeschermd door de pekel gaan.
Alleen de nokkenas ketting spanners na 100 K km konden het wel eens opgeven en de bevestiging uitlaat klem kon soms een probleem zijn.

Wat mij altijd weerhouden om na een transalp en een africa twin een varadero te kopen die dingen waren toen voor een Japanse machine erg waarde vast, de ketting, het gewicht, toch wat hogere verbruik ,, heb toen voor een F 800 GS gekozen die amper wat inlevert qua prestaties maar wel stukken lichter en wel off road geschikt was , en zuinig , goed je heb wel die ketting maar dat was ook het enigste.

nou moet ik wel zeggen dat ik een boxer toch gewoon veel karakter voller vind aan voelen.

@Astian

Nu heb ik nooit op een panigale gereden en dat ligt ook niet in de lijn van de verwachtingen dat dit op termijn gaat gebeuren.
maar is zo'n ding niet meer iets voor sadomasochismisten maar dan met je motor kleding aan. of voor iemand die een heimelijke fakir is ???

Ben je wel bewust dat dit luide uitlaten er voor zorgen dat er wegen afgesloten worden voor motor verkeer ??
 
Misschien hoe breed die normen liggen.
Ex collega had ook zo'n eerste generatie en die vertelde toch dat hij moest rekenen op 9 á 10 l/100 km, en hij reed niet als een dolle.
Vind ik wel (te) veel, hoeveel zat uw Varadero?
Goh, dat weet ik echt niet meer... ik let sowieso niet speciaal op het verbruik en ik reed toen ook met een Fireblade van 2001 , die wél best een (verdiende) slok lustte.
De Varadero zat daar zeker onder, maar dat kan inderdaad wel een 8 liter per 100 km zijn geweest...
Ik herinner me wel dat ik al te regelmatig in de bochten met de voetsteuntjes schraapte en dat het ding eerder sloom was, maar dat kan ook door de Fireblade zo geleken hebben.... :+
 
@Astian

Nu heb ik nooit op een panigale gereden en dat ligt ook niet in de lijn van de verwachtingen dat dit op termijn gaat gebeuren.
maar is zo'n ding niet meer iets voor sadomasochismisten maar dan met je motor kleding aan. of voor iemand die een heimelijke fakir is ???

Ben je wel bewust dat dit luide uitlaten er voor zorgen dat er wegen afgesloten worden voor motor verkeer ??

Ik ben wel gewoon aan de houding intussen, maar die SP is werkelijk een toermoto in vergelijking. Zo relaxt, een wereld van verschil. Zit ook 20 jaar evolutie op :)

Wat die uitlaten betreft: ja hoor, ik besef dat ten volle. Geldt overigens niet alleen voor motoren hoor. Ik heb hem ook gezegd beter eens te kijken om er dempers in te steken, of weer de originele te steken. Ik ben zelf een petrolhead, en rijd zelf per moto, maar vind het zelf allerminst aangenaam dat ik ergens op een terrasje zit (om maar een voorbeeld te geven) en er van die randdebielen voorbij komen.
Gisteravond nog: rustig stukje gaan eten op Terrazza. Leuk om daar naar alles te kijken wat passeert: de nieuwe Aston Vantage gezien, een DBS, een paar Bentley's, hopen 911's, wat G AMG's, ... Allé, leuk spul. Tot die debiel -die ook op 't terras zat- met zijn 997 Turbo S Cabrio vertrekt en alles moet opensleuren met zijn PSE. Waarom zelfs? :N
 
het liggen op de tank en veel druk op je polsen is voor mij niet echt gewenst, ik hou van de typische all road zit . en van beheerst rustig rijden


Het akelige is nu word er actief op motoren gehandeld die te veel geluid produceren , maar denk dat auto's ook nog wel aan de beurt komen.
Ze kunnen simpel de eisen bij de APK verzwaren dat er een E keur aan moet zitten als het niet origineel is.
Mogelijk dat die cut out in uitlaat systemen verboden worden en die uitlaten met kleppen aan strenge eisen moeten voldoen.

Wat ik zo apart vind mijn R 850 R is best een stille motor , als ik voorbij kom met gewone snelheid maakt ie minder herrie dan veel gewone auto's trek ik hem hoog in de toeren dan komt er wel een geluid uit, best mooi ook, maar dan heb je er controle over. Dat is handig als ik ruiters tegen kom.
 
Want we weten allemaal dat iedereen op een SS/SBK een roekeloos projectiel is :+

dat zijn jou woorden,, ik ken genoeg mensen die tamelijk sportief rijden, maar wel super goed opletten en een hoge graad van voertuig beheersing hebben.
dus de risico's wel aanvaardbaar zijn, en ze rijden slim(wanneer wel en wanneer niet ) dus niet zo heel veel negatieve aandacht van de wouten.
 
Dat gaat jullie vast bevallen...
Zelf was ik erg enthousiast over de 900xr


Yep, die F900XR is echt wel speelgoed... leuk ding, gooi en smijtfietsje...


De F850GSA viel (voor de tweede keer) tegen. Dit wordt 'm dus zeker niet voor mij. Mooi vond ik 'm al niet, en nu ben ik helemaal overtuigd dat het niets voor mij is.


M'n vrouw reed met de F750GS en de F850GS. Ik had gedacht dat de 850 beter zou gaan bevallen maar niets is minder waar... Het was de F750GS die eigenlijk de beste indruk achterliet. Hetgeen haar F700GS tekort kwam heeft deze blijkbaar goed gemaakt.

Ik ga ze toch eens op een AT1100 laten rijden voordat we terug een bestelbon gaan tekenen bij BMW....
 
Al iemand nieuws over de R1250GS van modeljaar 2021 ?
Deze week zou BMW zijn ei leggen over de aangekondigde M-modellen, waaronder de M1300GS ...
Morgen de m1000rr geloof ik, misschien we meer.
 

Bijlagen

  • 5165DD6C-75C0-4B02-9516-FD43C3DD179F.jpeg
    5165DD6C-75C0-4B02-9516-FD43C3DD179F.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan