Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hé Dirk, voor het schoonmaken van die 💩💀🪱🪰🕸🦂spaakwielen heb ik een half vergeten hulpmiddel opgevist dat wonderwel werkt voor die klus... alleen afzemen blijft een corvee ...

49C434D1-F3D8-46A0-A8D2-E4B306E12A58.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hé Miekusss, welcome back !
Andere geaardheid impliceert niet dat je single moet blijven, uiteraard....en al zeker niet met zo’n prachtige motor...
In de USA noemt een succesvolle groep motorrijders zich zelfs, met groot gevoel voor humor, « Dykes on Bikes »...:Y
Thnx!
Dat weet ik hoor maar de afgelopen tijd was het heel fijn alleen te zijn. Kunnen doen wat ik wilde wanneer ik dat wilde zonder rekening te houden met iemand (behalve als ik mijn jongens heb natuurlijk).
Nu is mijn leven na een heel roerige tijd weer in stiller vaarwater gekomen en begin ik opnieuw met ervaring aan mijn tweede leven 😊
En alleen blijven, dat zien we in de toekomst wel; alleen is goed maar met iemand samen is natuurlijk wel fijner! 😄
(Plan van eisen is al opgesteld 🤣🤣🤣😜)
Nu ga ik heel stilletjes afwachten :+ tot het 17 december is_O-:]8)7
 
De overhead bij de BMW motorrad dealer valt best mee, zeker als je het wegzet tegen een Volkswagen garage. Bij de Volkswagen zit je ruim boven de €100,- per uur incl. btw. Omdat het in de regel een hobby ding is struikelen wij over het uurtarief, maar als ik een Demag Kraanmonteur naar een klant stuur kost, dan kost hij je ook ruim €800,- per dag incl.btw.
Mijn BMW dealer zit in een recht toe, recht aan pand, geen mensen op de loonlijst die geen toegevoegde waarde hebben en er staat een koffie apparaat waar je niet voor gestudeerd hoeft te hebben. Ook bij deze dealer zit het verdienmodel in het onderhoud en niet in het leveren van de motorfiets.

Aha, vandaar dat we zijn overgestapt op Liebherr :+

Doe de groeten aan Gregor ;)
 
Zoals R-V terecht opmerkt, gaf ik de mening weer van de enige persoon die ik ken met een Super Ten (zijn derde exemplaar) die én zijn Yam heeft vergeleken met o.a. de GS én die niet krampachtig blijft volhouden dat ZIJN brommer de beste ter wereld is.

Als dat zo overkomt bij mij is dat zeker niet zo bedoeld...

De aankoop van mijn tweede Tenere lag eerder aan de prijs en aan het vertrouwen bij de dealer dan aan de motor zelf.
Ik ben voor een GS gaan kijken toen, maar het zat gewoon niet goed bij die dealer. En op zo'n moment kan ik best een stijfkop zijn. 🤷‍♂️

Mijn Ten is zeker niet de beste en heeft ook z'n gebreken, maar overall ben ik best tevreden van dat ding.


Ik erken anders ook dat de GS meer power heeft dan mijn Ten, je moet het wel willen lezen natuurlijk.
Het enige waar ik tegenin ging is het feit dat je dan volgens sommigen ook gelijk niet meer mee kan met zo'n Ten, en niets is minder waar. ;)


Maar goed, point taken en mij zal je niets meer zien schrijven over de yamaha in dit topic.... ik hou netjes m'n mond totdat ik wellicht ergens in december mijn nieuwe GS kom voorstellen hier... want dat gaat er hoogstwaarschijnlijk toch wel een keer van komen.
 
Hé Dirk, voor het schoonmaken van die 💩💀🪱🪰🕸🦂spaakwielen heb ik een half vergeten hulpmiddel opgevist dat wonderwel werkt voor die klus... alleen afzemen blijft een corvee ...

Bekijk bijlage 1569312

Voor de schoonmaak klus gebruik ik altijd s100. Gewoon inspuiten na het voorweken met de tuinslang. Dan met een zachte verfkwast lekker soppen over de velg en spaken...laten inweken -niet in de zon- en weer afspuiten via de tuinslang...doek er tusen door trekken. Als laatste de lucntcompressor al het resterende water ( vooral in gaatjes, thorxboutjes etc) wegblazen..

Ook deze gs gaat na het rijden meteen zn schoonmaakbeurtje krijgen, want we willen hem zo veel als mogelijk in showroom staat houden.

Straks even een optimate kabeltje naar de accu aanleggen. Deze week een donkere gsa ruit, hugger van puig en bmw vario topkoffer bestellen....dan is hij wel compleet......denk ik
 
Als dat zo overkomt bij mij is dat zeker niet zo bedoeld...

De aankoop van mijn tweede Tenere lag eerder aan de prijs en aan het vertrouwen bij de dealer dan aan de motor zelf.
Ik ben voor een GS gaan kijken toen, maar het zat gewoon niet goed bij die dealer. En op zo'n moment kan ik best een stijfkop zijn. 🤷‍♂️

Mijn Ten is zeker niet de beste en heeft ook z'n gebreken, maar overall ben ik best tevreden van dat ding.


Ik erken anders ook dat de GS meer power heeft dan mijn Ten, je moet het wel willen lezen natuurlijk.
Het enige waar ik tegenin ging is het feit dat je dan volgens sommigen ook gelijk niet meer mee kan met zo'n Ten, en niets is minder waar. ;)


Maar goed, point taken en mij zal je niets meer zien schrijven over de yamaha in dit topic.... ik hou netjes m'n mond totdat ik wellicht ergens in december mijn nieuwe GS kom voorstellen hier... want dat gaat er hoogstwaarschijnlijk toch wel een keer van komen.
Maar neen, de verdraagzaamheid tegenover het bespreken van andere merken is juist een van de aantrekkelijkheden van dit topic.

Ik zou het jammer vinden als Yamaha geen opvolger ontwikkelt voor de XT1200.

Maar misschien hebben de duitentellers aldaar uitgerekend dat ze meer centen verdienen met de wel zeer succesvolle T700, waarvoor BMW geen alternatief biedt, dan met de investering van hoge kosten voor een concurrent van de bijna ongenaakbare GS.

HONDA heeft zijn pogingen daartoe ook opgegeven.
 
Voor de schoonmaak klus gebruik ik altijd s100. Gewoon inspuiten na het voorweken met de tuinslang. Dan met een zachte verfkwast lekker soppen over de velg en spaken...laten inweken -niet in de zon- en weer afspuiten via de tuinslang...doek er tusen door trekken. Als laatste de lucntcompressor al het resterende water ( vooral in gaatjes, thorxboutjes etc) wegblazen..

Ook deze gs gaat na het rijden meteen zn schoonmaakbeurtje krijgen, want we willen hem zo veel als mogelijk in showroom staat houden.

Straks even een optimate kabeltje naar de accu aanleggen. Deze week een donkere gsa ruit, hugger van puig en bmw vario topkoffer bestellen....dan is hij wel compleet......denk ik
Ik gebruikte de S100 na de winter voor het verwijderen van de ACF-50 laag van de Versys 1000 (volgens de instructies op de verpakking).
Ik vond echter dat de zwarte kunststof van de Kawa daar niet goed op reageerde.

Waarom plug jij geen Optimate 4 Dual in de contactdoos van de GS ?
Is er een technische reden ?
 
Ik zou het jammer vinden als Yamaha geen opvolger ontwikkelt voor de XT1200.

Zit er niet meer in vrees ik...

Aangezien de huidige niet meer als EURO 5 geleverd zal gaan worden, en er nergens ook maar iets te bespeuren is van een eventuele opvolger....
De FJR gaat er ook uit he...

Yamaha heeft in 2021 geen enkel model met +1000cc inhoud in het gamma. '(

Honda heeft tenminste nog die AT1100 in de aanbieding.
De Tenere 700, hoe goed dat ding ook mag zijn zal het hier ook niet worden...


We gaan in 2021 wat testritten doen, uiteindelijk gaat mijn volgende motor na 2 jaar zakelijk gebruik over naar mijn wederhelft dus zij gaat mee bepalen welke het gaat worden.

De GS1250 staat voorlopig het hoogst op de verlanglijst, maar helemaal afgeschreven is de F750GS ook niet.
En mij viel de korte testrit met de F900XR ook heel goed mee, dus die kan ook nog....
De AT met DCT is ook iets wat we zeker nog eens een kans gaan geven.
 
Een GS gaat niet zo rotten of roesten als je hem met een beetje liefde bijhoudt. Er zijn teveel varkens die hun motor maar één keer per jaar laten wassen tijdens een beurt en door weer, wind en pekel rijden. Mijn BMW's waren na een jaar of vier nog in nieuwstaat.

Dat is best van toepassing op mij. Toch zit er nauwelijks roest op mijn GSA.
 
VERKOCHT

Z.g.a.n. GS Adventure ruit voor een R1200 GS/A bouwjaren 2010-2013 (origineel BMW)

De ruit is als nieuw geen krassen oid, nog geen 1000 km gebruikt!

De beugel krijg je er gratis bij.
 

Bijlagen

  • 12.jpg
    12.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 5
  • 13.jpg
    13.jpg
    118,4 KB · Weergaven: 4
  • 14.jpg
    14.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 5
  • 15.jpg
    15.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Een GS gaat niet zo rotten of roesten als je hem met een beetje liefde bijhoudt. Er zijn teveel varkens die hun motor maar één keer per jaar laten wassen tijdens een beurt en door weer, wind en pekel rijden. Mijn BMW's waren na een jaar of vier nog in nieuwstaat.
Zit jij mij daar nou gewoon voor varken uit te maken? Je kent mij niet eens.
B|

:+
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen gebruik bij mooi weer of dagelijks gebruik voor woon/werk het hele jaar door. Elke keer na een rit de motor schoonmaken, dus elke dag, gaat mij toch echt te ver. Vind het ook niet zo belangrijk of mijn 18 jaar oude GSA glimt of niet. Roest valt ook heel erg mee, dat wat er op zit zit voornamelijk op het SW motech kofferrek.
Zo zie je maar, een (dun) laagje vuil beschermt ook.8-)
 
Zit jij mij daar nou gewoon voor varken uit te maken? Je kent mij niet eens.
B|

:+
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen gebruik bij mooi weer of dagelijks gebruik voor woon/werk het hele jaar door. Elke keer na een rit de motor schoonmaken, dus elke dag, gaat mij toch echt te ver. Vind het ook niet zo belangrijk of mijn 18 jaar oude GSA glimt of niet. Roest valt ook heel erg mee, dat wat er op zit zit voornamelijk op het SW motech kofferrek.
Zo zie je maar, een (dun) laagje vuil beschermt ook.8-)
Kan ik mij in vinden!
Ik heb mijn vorige ( de 1200 van 2004) ook door weer en wind en pekel over de snelweg gestuurd, dan kan het niet anders of er komt roest.
Beste was nog met veel water afspoelen,
(Een raad van één van deze topic stichters)
 
Jep, en beter dan ik verwachtte ... de waterstraaltjes beletten trouwens dat er krassen gemaakt worden, maar ik wil'm toch liever niet op het lakwerk gebruiken.
Voor de aanschaf van mijn fiets-met-spaakwielen had ik er geen doel voor, maar nu dus wel... omdat ik liever niet vaak de S100 gebruik, zoals Motormaniac.
 
Terug
Bovenaan Onderaan