Hé Dirk, voor het schoonmaken van die 🕸spaakwielen heb ik een half vergeten hulpmiddel opgevist dat wonderwel werkt voor die klus... alleen afzemen blijft een corvee ...
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thnx!Hé Miekusss, welcome back !
Andere geaardheid impliceert niet dat je single moet blijven, uiteraard....en al zeker niet met zo’n prachtige motor...
In de USA noemt een succesvolle groep motorrijders zich zelfs, met groot gevoel voor humor, « Dykes on Bikes »...
De overhead bij de BMW motorrad dealer valt best mee, zeker als je het wegzet tegen een Volkswagen garage. Bij de Volkswagen zit je ruim boven de €100,- per uur incl. btw. Omdat het in de regel een hobby ding is struikelen wij over het uurtarief, maar als ik een Demag Kraanmonteur naar een klant stuur kost, dan kost hij je ook ruim €800,- per dag incl.btw.
Mijn BMW dealer zit in een recht toe, recht aan pand, geen mensen op de loonlijst die geen toegevoegde waarde hebben en er staat een koffie apparaat waar je niet voor gestudeerd hoeft te hebben. Ook bij deze dealer zit het verdienmodel in het onderhoud en niet in het leveren van de motorfiets.
Zoals R-V terecht opmerkt, gaf ik de mening weer van de enige persoon die ik ken met een Super Ten (zijn derde exemplaar) die én zijn Yam heeft vergeleken met o.a. de GS én die niet krampachtig blijft volhouden dat ZIJN brommer de beste ter wereld is.
Ik zit bij de tak van de industriële kranen, niet de mobiele.Aha, vandaar dat we zijn overgestapt op Liebherr
Doe de groeten aan Gregor
Incl of excl btw? Dit was incl.
Dat zou een mooi uurtarief zijn voor een bmw dealer.Opnieuw voor mij, 66€ per uur, inclusief.
Hé Dirk, voor het schoonmaken van die 🕸spaakwielen heb ik een half vergeten hulpmiddel opgevist dat wonderwel werkt voor die klus... alleen afzemen blijft een corvee ...
Bekijk bijlage 1569312
Maar neen, de verdraagzaamheid tegenover het bespreken van andere merken is juist een van de aantrekkelijkheden van dit topic.Als dat zo overkomt bij mij is dat zeker niet zo bedoeld...
De aankoop van mijn tweede Tenere lag eerder aan de prijs en aan het vertrouwen bij de dealer dan aan de motor zelf.
Ik ben voor een GS gaan kijken toen, maar het zat gewoon niet goed bij die dealer. En op zo'n moment kan ik best een stijfkop zijn.
Mijn Ten is zeker niet de beste en heeft ook z'n gebreken, maar overall ben ik best tevreden van dat ding.
Ik erken anders ook dat de GS meer power heeft dan mijn Ten, je moet het wel willen lezen natuurlijk.
Het enige waar ik tegenin ging is het feit dat je dan volgens sommigen ook gelijk niet meer mee kan met zo'n Ten, en niets is minder waar.
Maar goed, point taken en mij zal je niets meer zien schrijven over de yamaha in dit topic.... ik hou netjes m'n mond totdat ik wellicht ergens in december mijn nieuwe GS kom voorstellen hier... want dat gaat er hoogstwaarschijnlijk toch wel een keer van komen.
Ik gebruikte de S100 na de winter voor het verwijderen van de ACF-50 laag van de Versys 1000 (volgens de instructies op de verpakking).Voor de schoonmaak klus gebruik ik altijd s100. Gewoon inspuiten na het voorweken met de tuinslang. Dan met een zachte verfkwast lekker soppen over de velg en spaken...laten inweken -niet in de zon- en weer afspuiten via de tuinslang...doek er tusen door trekken. Als laatste de lucntcompressor al het resterende water ( vooral in gaatjes, thorxboutjes etc) wegblazen..
Ook deze gs gaat na het rijden meteen zn schoonmaakbeurtje krijgen, want we willen hem zo veel als mogelijk in showroom staat houden.
Straks even een optimate kabeltje naar de accu aanleggen. Deze week een donkere gsa ruit, hugger van puig en bmw vario topkoffer bestellen....dan is hij wel compleet......denk ik
Wat is het merk en type van die borstel? Ziet er handig uit. Ken ik de tandenborstel eindelijk in de kliko mieteren....Hé Dirk, voor het schoonmaken van die 🕸spaakwielen heb ik een half vergeten hulpmiddel opgevist dat wonderwel werkt voor die klus... alleen afzemen blijft een corvee ...
Bekijk bijlage 1569312
Dat zou een mooi uurtarief zijn voor een bmw dealer.
niet helemaal het zelfde, maar Muc-off heeft ook diverse borstels specifiek voor motorfietswielen.Wat is het merk en type van die borstel? Ziet er handig uit. Ken ik de tandenborstel eindelijk in de kliko mieteren....
Ik zou het jammer vinden als Yamaha geen opvolger ontwikkelt voor de XT1200.
Een GS gaat niet zo rotten of roesten als je hem met een beetje liefde bijhoudt. Er zijn teveel varkens die hun motor maar één keer per jaar laten wassen tijdens een beurt en door weer, wind en pekel rijden. Mijn BMW's waren na een jaar of vier nog in nieuwstaat.
Zit jij mij daar nou gewoon voor varken uit te maken? Je kent mij niet eens.Een GS gaat niet zo rotten of roesten als je hem met een beetje liefde bijhoudt. Er zijn teveel varkens die hun motor maar één keer per jaar laten wassen tijdens een beurt en door weer, wind en pekel rijden. Mijn BMW's waren na een jaar of vier nog in nieuwstaat.
Kan ik mij in vinden!Zit jij mij daar nou gewoon voor varken uit te maken? Je kent mij niet eens.
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen gebruik bij mooi weer of dagelijks gebruik voor woon/werk het hele jaar door. Elke keer na een rit de motor schoonmaken, dus elke dag, gaat mij toch echt te ver. Vind het ook niet zo belangrijk of mijn 18 jaar oude GSA glimt of niet. Roest valt ook heel erg mee, dat wat er op zit zit voornamelijk op het SW motech kofferrek.
Zo zie je maar, een (dun) laagje vuil beschermt ook.
Ik kreeg 'm cadeau, zodat ik de prijs niet ken .Wat is het merk en type van die borstel? Ziet er handig uit. Ken ik de tandenborstel eindelijk in de kliko mieteren..