Ik zou het voor mezelf wel zonde van de dure aanschaf vinden, als ik mijn spieren ietwat span en alle naden alweer zouden springen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk heb je vanaf de modellenreeks 2017 voor de 1200 cc motor de meest belangrijke update gehad en de 1250 cc versie is sinds het 2019 model technisch niet meer veranderd.
Ikzelf heb 2 jaar lang als bedrijfsmotor een Versys 1000 gehad, maar heb nu -als privé-motor, opnieuw een R1200GS LC gekocht (mijn 11de GS).
Deze laatste is een "jonge tweedehands" van eind 2016 (mét de technische update , maar van voor de 2017 facelift) met slechts 6.000 km op de teller en in absolute nieuwstaat.
Ik ben dus ook "achteruit gegaan" qua leeftijd t.o.v mijn Versys maar ik ben al die tijd dat ik Kawa reed blijven verlangen naar een GS...
De VERSYS 1000 is wellicht betrouwbaarder en qua onderhoud een stuk goedkoper, maar hij rijdt niet zo goed als een GS.
Qua keuze tussen een 1200 en een 1250 :
Ik heb een 1250 in Frankrijk staan en die komt in de bergen mét passagier wel tot zijn recht, maar de 1200 is zeker niet underpowered en heeft m.i. minder last van geratel en mechanische parasietgeluiden.
"Back to back" rijdend met de twee ga je een verschil merken, maar nogmaals, hier in de Lage Landen ben ik perfect gelukkig met mijn 1200 LC.
Een 1250 of heel jonge tweedehands zal qua budget waarschijnlijk wel moeilijker worden. Ik dacht ergens rond een 2015 of '16 uit te komen. Als ik een goede' 16 kan vinden, wat is de update waar ik dan rekening mee moet houden? En is het dan zoveel slechter zonder?Eigenlijk heb je vanaf de modellenreeks 2017 voor de 1200 cc motor de meest belangrijke update gehad en de 1250 cc versie is sinds het 2019 model technisch niet meer veranderd.
Ikzelf heb 2 jaar lang als bedrijfsmotor een Versys 1000 (2018) gehad, maar heb deze vorige maand ingeruild en nu ,als privé-motor, opnieuw een R1200GS LC gekocht (mijn 11de GS).
Deze laatste is een "jonge tweedehands" van eind 2016 (mét de technische update , maar van voor de 2017 facelift) met slechts 6.000 km op de teller en in absolute nieuwstaat.
Ik ben dus ook "achteruit gegaan" qua leeftijd t.o.v mijn Versys maar ik ben al die tijd dat ik Kawa reed blijven verlangen naar een GS...
De VERSYS 1000 is wellicht betrouwbaarder en qua onderhoud een stuk goedkoper, maar hij rijdt niet zo goed als een GS.
Qua keuze tussen een 1200 en een 1250 :
Ik heb ook een 1250 GS in Frankrijk staan en die komt in de bergen mét passagier wel tot zijn recht, maar de 1200 GS LC is zeker niet underpowered en heeft m.i. minder last van geratel en mechanische parasietgeluiden.
"Back to back" rijdend met de twee ga je een verschil merken, maar nogmaals, zeker hier in de Lage Landen ben ik perfect gelukkig met mijn 1200 LC.
Als ik mijn '14 gs terug kon kopen zou ik het zo doen...
Mijn '18 gs met tft is een miskoop geweest, of was een maandagmotor, blij dat hij weg is..
Je hoeft me niet te geloven, maar IK vind een gemiddeld BMW- tarief voor een kleine beurt van € 350 - € 400 inderdaad gevoelig duurder dan een KAWASAKI-beurt van € 200.Een 1250 of heel jonge tweedehands zal qua budget waarschijnlijk wel moeilijker worden. Ik dacht ergens rond een 2015 of '16 uit te komen. Als ik een goede' 16 kan vinden, wat is de update waar ik dan rekening mee moet houden? En is het dan zoveel slechter zonder?
Is er echt zo'n verschil in onderhoudskosten tussen pakweg een Versys en een GS? Ik heb al heel uiteenlopende meningen gehoord waarbij de ene het massas duurder vind, en de andere het niet duurder vind dan bij een andere motor. Enige input hierover?
Ik rij ook een 2018 GSA met TFT en tot nu toe zonder problemen.Als ik mijn '14 gs terug kon kopen zou ik het zo doen...
Mijn '18 gs met tft is een miskoop geweest, of was een maandagmotor, blij dat hij weg is..
Ik denk dat het iets heel persoonlijks is. Ik had een '14 en ruilde deze in op een nieuwe '18, vanaf de eerste minuut zat ik er niet lekker op, stuurde hij niet prettig, was niet stabiel op hoge snelheden. Vibreerde ook heel erg merkbaar aan het stuur en de voetstepjes. De hele ergonomie was anders. Gevolg was dat ik geen vertrouwen in de fiets had. Daarom spijt dat de '14 weg was, die reed heerlijk, les geleerd denk ik.....Vertel...
Ik heb nl nog een '14 model en kijk soms naar een jongere GS (Adventure), maar als ik jou zo lees is dat niet direct aan te raden??
Dank, en inderdaad goed proefrijden.Ik denk dat het iets heel persoonlijks is. Ik had een '14 en ruilde deze in op een nieuwe '18, vanaf de eerste minuut zat ik er niet lekker op, stuurde hij niet prettig, was niet stabiel op hoge snelheden. Vibreerde ook heel erg merkbaar aan het stuur en de voetstepjes. De hele ergonomie was anders. Gevolg was dat ik geen vertrouwen in de fiets had. Daarom spijt dat de '14 weg was, die reed heerlijk, les geleerd denk ik.....
Ga hoe dan ook uitgebreid proefrijden.....
Ik zit nu op 95k en op 40k aangeschaft. Ondanks dat ie prima rijdt, stiekem aan het kijken naar iets nieuws. Wie weet.Voor deze van '18 had ik ook een GSA LC van '14 die reed ook nog prima, maar na 70Dkm wil je wel weer eens iets anders.
Ik heb destijds proef gereden met een '18 GSA, reed fantastisch stuurde messcherp. Volgens mij heeft hij een kortere wielbasis... gewicht merkte ik niks van met rijden... toen ook besloten om voor de nieuwe '18 gs te gaan, er vanuit gaande dat deze hetzelfde rijgedrag zou hebben. Nu een 900xr en daar zeer tevreden over (op die ketting na dan). Eerstvolgende service zo'n regina ketting erop en dan kijken wat dat doet...Ik zit nu op 95k en op 40k aangeschaft. Ondanks dat ie prima rijdt, stiekem aan het kijken naar iets nieuws. Wie weet.
Soms nog niet helemaal over uit of het verschil tussen een gewone GS of de GSA echt zo groot is (behalve de tank)
Hoe kijken jullie naar de keuze import met boekjes of NL met minder informatie over onderhoud? heb er een aantal gezien die uit de UK lijken te komen maar ik blijf huiverig voor import