Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Wij hebben lekker ritje gereden. ...
20210122_154339.jpg

20210122_154350.jpg
20210122_154424.jpg
20210122_154437.jpg
20210122_154359.jpg
 
Helaas, hij staat op de site bij Stella Apeldoorn. Maar ik zal er zeker naar vragen van de week. En anders zijn ze vast niet te beroerd hem te vervangen voor een originele
 
Ik heb vandaag ook heerlijk gereden.
Tot mijn vingers wel héél erg pijn gingen doen 😫. Syndroom van Raynoud 😞
Maar stoppen komt niet voor in mijn woordenboek! 💪🏻
 

Bijlagen

  • 2078ADF9-F3E0-4305-AA42-4F3AF516123B.jpeg
    2078ADF9-F3E0-4305-AA42-4F3AF516123B.jpeg
    79,8 KB · Weergaven: 6
  • D3D422C3-FE0C-4DF7-8A35-217D0023964E.jpeg
    D3D422C3-FE0C-4DF7-8A35-217D0023964E.jpeg
    342,2 KB · Weergaven: 4
Alle standaards zijn zo gebogen. Het is een trucje met dat blokje eronder om de motor rechterop te laten staan. Is speciaal voor de foto want hij staat er niet stabieler door.
Je kunt natuurlijk ook de middenbok gebruiken maar dat zal men niet zo fotogeniek vinden of zo.
 
Alle standaards zijn zo gebogen. Het is een trucje met dat blokje eronder om de motor rechterop te laten staan. Is speciaal voor de foto want hij staat er niet stabieler door.
Je kunt natuurlijk ook de middenbok gebruiken maar dat zal men niet zo fotogeniek vinden of zo.
Misschien is die wel krom :+ (de middenbok)
 


17 jaar oud, bijna 14K

Los van het feit dat dit een heel toffe auto kan zijn....
Nee, ik begrijp het niet... ja, het zal aan mij liggen. 🤷‍♂️


Qua auto's ben ik meer voor de Japanse sportievelingen, ik heb in 2003 een Toyota MR2 van 1996 verkocht voor 11500€...

Altijd spijt van gehad, en de laatste jaren terug op zoek gegaan naar zo'n exemplaar... Blijkt dat ze voor die dingen vandaag de dag nog steeds datzelfde bedrag (en meer) durven vragen..
Nu, dan hoeft het voor mij niet meer.
 
Heb er 1 gehad met 230.000 km, fijne auto om in te rijden maar er ging altijd wel wat stuk....
 
Meestal lullige zaken, abs pomp inwendige draadjes, kunststof in het koelsysteem, waterpomp.... Maar ja, ding was uit 2001....
 
Da's toch geen M5? De E39 M5 had een V8 en kon je met handbak hebben. Wat een lekkere config.
Werd ooit van gezegd dat die generatie geen drol zou waard zijn. Ben je mooi 5 jaar te laat mee om eentje op te pikken. Kennis van me heeft er zo een aantal versleten als 18-jarige en heeft er eentje in de gracht geparkeerd uiteindelijk. Zij die ook op autofora rondhangen weten wel wie het is :+

En zo is't met alles hè. Heb ooit 4 E30's gehad waarvan de laatste een engineswap had naar een gereviseerde 2.7, er zat een complete nieuwe KW-ophanging op en uit miserie (student) van den hof moeten stampen (had nog een respray nodig, interieur herdoen, ...). Nu, 10 jaar later gaan nette, zuivere exemplaren vlot meer dan 10-15k.
Had die kar beter aan de kant gezet 🤷‍♂️

Ik hou nu een Excel bij van mijn auto en controleer halfjaarlijks wat er op diverse sites te koop staat: vraagprijs, handbak/automaat, coupe/cabrio, kilometerstand, particulier/handelaar.
Als ik daarop gemiddeldes trek, zouden ze zo'n 2k gestegen zijn op 2 jaar. Ik denk dat ik mijn 996 nog even bij ga houden. Staat nu een Turbo S te koop met 27k km op de teller: € 97000 8)7

Maar da's allemaal weer een andere discussie, wil niemand tot last zijn :)
 
Da's toch geen M5? De E39 M5 had een V8 en kon je met handbak hebben. Wat een lekkere config.
Werd ooit van gezegd dat die generatie geen drol zou waard zijn. Ben je mooi 5 jaar te laat mee om eentje op te pikken. Kennis van me heeft er zo een aantal versleten als 18-jarige en heeft er eentje in de gracht geparkeerd uiteindelijk. Zij die ook op autofora rondhangen weten wel wie het is :+

En zo is't met alles hè. Heb ooit 4 E30's gehad waarvan de laatste een engineswap had naar een gereviseerde 2.7, er zat een complete nieuwe KW-ophanging op en uit miserie (student) van den hof moeten stampen (had nog een respray nodig, interieur herdoen, ...). Nu, 10 jaar later gaan nette, zuivere exemplaren vlot meer dan 10-15k.
Had die kar beter aan de kant gezet 🤷‍♂️

Ik hou nu een Excel bij van mijn auto en controleer halfjaarlijks wat er op diverse sites te koop staat: vraagprijs, handbak/automaat, coupe/cabrio, kilometerstand, particulier/handelaar.
Als ik daarop gemiddeldes trek, zouden ze zo'n 2k gestegen zijn op 2 jaar. Ik denk dat ik mijn 996 nog even bij ga houden. Staat nu een Turbo S te koop met 27k km op de teller: € 97000 8)7

Maar da's allemaal weer een andere discussie, wil niemand tot last zijn :)
Staat er toch bij, M-sportpakket. Een echte M5 is denk ik moeilijk te vinden (een die niet mishandeld is)
 
Dus in het Sauerland rijden jullie gezellig met ons mee? :]

Ik ga er van uit dat S tot dat moment genoeg gereden heeft om goed te wennen aan de gs. Niet zozeer het rijden maar de knoppenwinkel en formaat/gewicht.
Gisteren was het ff zoeken naar de startknop omdat zij de keyless knop verwarde met de startknop...na 7 jaren op de tiger moet je best even wennen.....
Dan nog de bediening van het scherm en menus, cc etc tijdens het rijden, dat zal even tijd kosten en vooral vaak doen....

Samen rijden met jullie is altijd gezellig ha!!! Maar in omgeving dat we niet goed kennen, rijden we meestal toeristisch om de omgeving op te sucken....als wij echt voor het rijden gaan, vergeet je de omgeving en gaat alle aandacht naar de weg....
Dus wie weet.....😁
 
We zijn anders weer flink op weg naar gesloten grenzen, pffffff .
In B worden plezierreizen alvast verboden van 27/1 tot 1/3 , en met die huidige penaliserende regering aan het roer zullen de cijfers tegen dan wel niet genoeg gedaald zijn om dat verbod weer op te heffen...
We doen het thans hier zowat het beste van heel Europa, maar het is nooit goed genoeg voor de virologen, die het hier volledig voor het zeggen hebben.
 
Slijk, er bestaan mensen die manisch depressief zijn.
Ik ben manisch positief. Ik denk altijd in mogelijkheden en niet in problemen.
De zg. Dippers en Dimmers..

Dus ons hotel in de Vecors is weer geboekt voor juni, direct na het Ssuerlandweekend ( te vinden in waar is wat te doen, Andreasberg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan