Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Mijn telefoon laad niet op aan de accessoireplug en dat is hoogst irritant! Dus vandaag geen visite (behalve mijn judomaatjes die taart en kaart kwamen brengen) even op onderzoek uit.
Komt er een whopping 4V (met gestarte motor) uit de plug |(
Aangesloten via een paar draadjes op een draadboom met stekkertje 🤨
Denk dat ik maar een nieuwe plaats die rechtstreeks op de accu komt. Mi is dit gepruts in het niets 🧐
 

Bijlagen

  • 8656858B-4197-4355-BE14-730BC8D10E6D.jpeg
    8656858B-4197-4355-BE14-730BC8D10E6D.jpeg
    148,3 KB · Weergaven: 6
  • 82AF3512-324B-4D99-A5E6-C464E1E3E40D.jpeg
    82AF3512-324B-4D99-A5E6-C464E1E3E40D.jpeg
    164,3 KB · Weergaven: 7
Mijn telefoon laad niet op aan de accessoireplug en dat is hoogst irritant! Dus vandaag geen visite (behalve mijn judomaatjes die taart en kaart kwamen brengen) even op onderzoek uit.
Komt er een whopping 4V (met gestarte motor) uit de plug |(
Aangesloten via een paar draadjes op een draadboom met stekkertje 🤨
Denk dat ik maar een nieuwe plaats die rechtstreeks op de accu komt. Mi is dit gepruts in het niets 🧐
Taart en kaart ???
Gefeliciteerd met je 24ste verjaardag , dan !

*O*
 
Taart en kaart ???
Gefeliciteerd met je 24ste verjaardag , dan !

*O*
Dank je wel 😊
Heerlijke taart heb ik zo het idee, corona-vaxxer-style 😎
“Helaas” al bijna het dubbele van wat je schreef 😱🤣
Maar zoals men zegt: hoe ouder hoe gekker!
Aiaiai berg je dan maar! Heb nog even te gaan en heel wat “in te halen” 🤪😂😂😂😂
 

Bijlagen

  • DFC458E2-238C-459F-B8BF-A0325AF06448.jpeg
    DFC458E2-238C-459F-B8BF-A0325AF06448.jpeg
    127,6 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
We doen het thans hier zowat het beste van heel Europa, maar het is nooit goed genoeg voor de virologen, die het hier volledig voor het zeggen hebben.

Wij, en ook onze Noorderburen, doen het NIET goed als ik zo eens naar het nieuws kijk...

Winkels dicht in België, alle Belgen naar NL om te shoppen... nu de winkels in NL dicht zijn... komen zij allemaal naar hier om die essentiële broek of pot verf te kopen...

Waar we hier vooral goed in zijn, is in de kantjes eraf te lopen.
Wuhan gezien, amper een jaar later? Daar luisteren ze wel. (of dat uit eigen wil of schrik is laat ik in het midden)
 
Het probleem van social media en onze nieuwshonger is dat we ons op de excessen focussen en aan het gedrag van anderen ons eigen gedrag goedkeuren. Het: zij doen het dus ik mag het ook. Dat schijnt in Dld anders te werken. Daar lijkt men elkaar juist aan te spreken op gedrag buiten de lijntjes. Ik zou graag willen dat onze intrinsieke motivatie wat beter zou zijn. Dat zou een hoop gezeur schelen. Helaas moet een steeds groter deel van de bevolking tegen zichzelf in bescherming genomen worden met allerlei draconische maatregelen tot gevolg.
 
De dealer leest ook mee :+ en die vertelde me dat de standaard zo hoort te zijn. Iets met de uitlaat die aan deze kant zit en dan hoort de knik erin te zitten
Heeft met de hoek van de foto te maken waarschijnlijk. Zie dezelfde standaard met een iets verschillende hoek.
 

Bijlagen

  • 24-1-2021 11-40-22.jpg
    24-1-2021 11-40-22.jpg
    101,9 KB · Weergaven: 6
Het probleem van social media en onze nieuwshonger is dat we ons op de excessen focussen en aan het gedrag van anderen ons eigen gedrag goedkeuren. Het: zij doen het dus ik mag het ook. Dat schijnt in Dld anders te werken. Daar lijkt men elkaar juist aan te spreken op gedrag buiten de lijntjes. Ik zou graag willen dat onze intrinsieke motivatie wat beter zou zijn. Dat zou een hoop gezeur schelen. Helaas moet een steeds groter deel van de bevolking tegen zichzelf in bescherming genomen worden met allerlei draconische maatregelen tot gevolg.
Hoeveel Belgen gingen in NL shoppen toen hier de niet noodzakelijke dicht waren?
Daar werd toen niet zo schandalig over geschreven!
België had maar moeten zeggen: "vanaf morgen..."
Op deze manier is het een uitnodiging.
De shoppers doen niks onwettelijk, of het verstandig is is een andere discussie
 
Hoeveel Belgen gingen in NL shoppen toen hier de niet noodzakelijke dicht waren?
Daar werd toen niet zo schandalig over geschreven!


Het zijn zowel de Belgen als de Nederlanders die het niet kunnen laten hoor... en jawel... ook over onze landgenoten werd net zo schandalig geschreven... en terecht!

Valt wel op dat het altijd een bepaald type shopper is... (toch degene die ze voor de micro krijgen) ongeacht uit welk land ze komen.
Het zijn ook altijd lange rijen aan winkels als de Primark en Action... Ik kom er nooit, zou echt niet weten wat er voor zovelen zo dringend is om net daar te willen gaan shoppen...



Maar goed, cijfers gaan de verkeerde kant uit in België, vaccins laten op zich wachten... onze regering maakt er nog steeds een boeltje van... ik denk dat we nog wel even vastzitten aan een hoop beperkingen...
Het is dan maar zo... echt veel last heb ik er niet van. Zo lang we maar mogen blijven rijden zeker?



Hoop dat ik volgende week een datum krijg wanneer de GS geleverd gaat worden...
Ondertussen m'n vrouw en mezelf ingeschreven voor zo'n offroadcursus gegeven door een BMW certified instructor. Toch wel benieuwd hoe zij zo'n dag aanpakken. Heb al eens deelgenomen bij www.motokhana.be en dat vond ik zeker de moeite.

Pluspunt dat die dag volledig gratis is voor m'n vrouw, enkel 25€ bijdragen voor de lunch.
Ik moet voor hetzelfde pakket 175€ betalen.
 
Laatst bewerkt:
ik wil het best nog eens met een huurmotor van de organisator doen...mijn eigen troetel meermaals neerleggen trekt me niet zo aan.

Da kan, da's +150€ dacht ik... 😁


Nu, zo rap valt mijn motor niet om en ik heb al gekke dingen gedaan met die kolos...
Vorig jaar is 'm één keer omgevallen en toen zat ik er niet eens op. 🤷‍♂️ Maar hey... waarom betalen we anders zoveel geld voor zo'n crashbars?
 
Die valbeugel was dermate zwaar beschadigd bij mijn (tot dusver enige) omvalsessie, dat hij diende vervangen (links) en dat kostte het grootste gedeelte van het kostenplaatje van € 700 voor de herstelling.
Hem niet vervangen was geen optie, want hij zat tot tegen het kleppendeksel geprangd.
 
Die valbeugel was dermate zwaar beschadigd bij mijn (tot dusver enige) omvalsessie, dat hij diende vervangen (links) en dat kostte het grootste gedeelte van het kostenplaatje van € 700 voor de herstelling.
Hem niet vervangen was geen optie, want hij zat tot tegen het kleppendeksel geprangd.


Dan heb je veel te dure en niet-deugende valbeugels geplaatst...

Je moet niet ALLES bij je BMW dealer kopen he. ;)
 
Een complete set van Heed kost +/- €200,- en is minstens zo goed als het origineel. Mocht je een keer een kant krom rijden, dan heb je voor €100,- een nieuwe.
 
Een complete set van Heed kost +/- €200,- en is minstens zo goed als het origineel. Mocht je een keer een kant krom rijden, dan heb je voor €100,- een nieuwe.


Da's just, gij hebt Heed gehad he?

Is kwalitatief ok? Ben nu aan het overwegen om Outback Motortek te gaan plaatsen op de 750, daarvan weten we dat het zeker goed zit, maar is ook een stuk duurder dan Heed...
 
Vanmorgen de proefrit gemaakt op de GS en een paar dingen vielen op :
* Het was KOUD!
* Opstappen ging best goed ondanks de hoogte (zeker als je het vergelijkt met de Harley)
* Kon met mijn voeten net plat op de grond als het egaal is, anders een beetje rekken
* Ruitje gooide de wind perfect over me heen
* BMW boxer remt minder af op de motor dan een V-twin
* Ding liep heel mooi soepel en de beweging van de liggende zuigers viel me echt mee
* Handvatverwarming 🥰
* Afstappen ging wat minder gracieus met kouwe benen en een iets te strakke motorrijbroek (had ik al een paar jaar niet aangehad O-), op de harley heb ik een motorspijkerbroek)

De motor is netjes, een paar kleine plekjes op een handvol boutjes en een aftermarket beugeltje maar ja hij is 10 jaar oud. Hij is UK import maar met boekjes dus ik heb definitief JA gezegd. Hopelijk staat hij ergens volgende week in de schuur te shinen
 
Gefeliciteerd 🥳 met je nieuwe aanwinst en dat ook neg sneller dan D.J,

* Ding liep heel mooi soepel en de beweging van de liggende zuigers viel me echt mee
En dat terwijl ze mij altijd hebben voorgespiegeld dat een Harley het summum is op het gebied van souplesse en..... 🤪
 
Gefeliciteerd 🥳 met je nieuwe aanwinst en dat ook neg sneller dan D.J,


En dat terwijl ze mij altijd hebben voorgespiegeld dat een Harley het summum is op het gebied van souplesse en..... 🤪
Hee, met mijn roadking rij ik de stepjes aan de grond ja! :+
 
Proficiat !

Ik heb vele duizenden mijlen op diverse Roadkings gereden in Arizona, Utah, California en Nevada...
Perfecte motorfiets voor ginds, behalve in de bergen, waar ik de floorboards, die in de USA niét scharnierend zijn gemonteerd, herhaaldelijk aan de grond reed, met een loskomend achterwiel ten gevolge (mét alle verkwikkende hartstilstanden, die daarbij horen)...

Toch was ik steeds blij om thuis weer op m'n GS te kunnen stappen, zij het in een veel minder aantrekkelijke omgeving...

Je zal je Amerikaan niet missen, geloof me !!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan