DJ.Verhulst
BMW R1200GS 2011
die Tenere 700 zou eigenlijk een 800 cc moeten zijn dan heeft ie meer koppelHet voordeel van een cardan, vind ik, dat het "onderhoudsvrij" is. Ik heb eerlijk gezegd liever een ketting omdat een ketting directer, feller en scherper is. En het smeren om de 500 km is de wereld ook niet. Klein busje kettingspray meenemen als je op vakantie gaat en klaar.
Ik was laatst aan het kijken voor een Yamaha Tenere700. Ik vind het een pracht motor.
Qua pk's meer dan genoeg alleen het koppel is wat aan de "mindere" kant.
Voor mij in de standaard hoogte kom ik net met de tenen aan de grond met mijn sneakers aan. Ik ben 1.72 groot.
Denk dat het een goede kanshebber is als ik de GS zat ben. Stiekem wil ik toch wat meer off-road rijden. Kan met de GS natuurlijk ook..
had een F800GS die ketting was zo gesmeerd en kon makkelijk 30 K km mee maar ondanks zorgvuldig doen, toch meer smeer waar je het niet wil hebben en als het warm was drupte was op de uitlaat wat dan weer stonk .
ik ben 1.87 kom wel goed aan de grond als ik erop zit ,, ze zouden eigenlijk een 2e uitvoering moeten maken met 19" en 17" wielen tubeless